Предполагам, че става въпрос за заличаване при ликвидация на ООД.
Съгласно чл. 21, 3, т. 12 от НАРЕДБА № 1 от 14 февруари 2007 г. за водене, съхраняване и достъп до търговския регистър и до регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, наред с останалите документи, се изисква представянето на:
- пояснителният доклад към баланса;
- годишният отчет на ликвидатора;
- протоколът за приемане на баланса, на пояснителния доклад към баланса, на годишния отчет на ликвидатора;
По принцип това са два отделни документа, в които се вписва различна информация. Единият е свързан с крайния баланс на дружеството към датата на заличаването, а другият - работата и действията, които е предприел ликвидатора в хода на производството по ликвидация.
В някои случаи съдържанието на отчета и доклада, изготвени от ликвидатора, могат да бъдат напълно идентични. Виждала съм публикувани много такива, с по 5 реда една и съща информация в двата документа. Но длъжностното лице по регистрацията към ЕТР няма икономическата компетентност и не е длъжно да ги разграничава. То гледа стриктно наредбата и документите, които се изискват с нея.