Имала съм такъв случай през 2008 г., само че по програма за наемане на хора с увреждания. Не знам какъв е сега редът за изплащане на сумите. При мен беше така:
- начислявам заплатите и дължимите осигуровки;
- изплащам заплатите;
- подавам документите;
- чак тогава получавам превода.
Условието по договора беше да представям в РСЗ София извлечение от ведомост с подпис на лицата, получили заплатите, форма 76 за присъствието им и декларация от работодателя на коя дата са преведени осигуровките за кой период. На база тези справки и декларации ми се превеждаха сумите за брутна заплата и осигуровки.
Реално извършвахме разходи, които на базата на документи ни се възстановяваха след извършването им. По тази причина правех следното осчетоводяване:
1. При отчитане на разходите (както обикновено за начисляване и изплащане на РЗ и осигуровки)
- 604/421
- 421/454; 455
- 605/455
- 421/501
- 454; 455/503
2. За отчитане на взаимоотношенията с РСЗ София и коригиране на разходите използвах отделна разчетна сметка за "Други разчети с бюджета и ведомствата" - 459 и при получаване на превода правех следните записи:
- 503/459
- 459/604; 605
При вас възниква проблемът, че разходите ще се извършат в един отчетен период (2012 г.), а финансирането ще получите в следващия период (2013 г.).
Бих ви предложила да направите следното:
- за 2012 да запишете при приключването една допълнителна статия за отразяване задължението на службата по заетостта и едновременно да коригирате разхода, а именно 498 (Други кредитори)/ 604; 605
- при получаване на превода през 2013 г. за разхода от 2012 г. - 503/ 498
Можете да си въвеждате аналитичности (примерно по отделни заети лица), да си избирате каквито искате сметки, стига да спазвате принципа за текущо начисляване на разходите и да ви е удобно да следите взаимоотношенията си с бюджета.
Сигурна съм, че ще се включат и други колеги, които може да имат по-добри предложения.