Практика Фактури по ВОП и протокол по чл 117 ЗДДС

21.03.2013, 12:05 33648 14

21.03.2013, 12:05
Публикации: 25 / 8
Здравейте,
Споделете от практиката ви, как стои въпроса по Фактурите от ВОП, те със същата давност ли са като Фактурите в страната, т.е. да могат да бъдат осчетоводени до 1 година.
Защото в случая понякога се случва дадени фактури поради изгубване или забавено доставяне да се намират в края на годината и по точно при отчитането сега на ГФО. Независимо, че датата им е от началото на 2012, други по късно, могат да се заведат вкупом всичките за 12.2012 примерно без проблем нали?
Единствено, че не са заведени по Дневниците и там ще се отрази при самоначисления ДДС, но той така или иначе се самоприспада и по двата дневника и не отразява промяна по крайния резултат на внесеното ДДС.

Благодаря
#1 | 21.03.2013, 12:56
Публикации: 37 / 1
Здравейте!
Фактурите за ВОП трябва да се отчитат до 15 число на месеца
ако стоката е фактурирана след 15 число на предходния месец.
ДДС се начислява с протокол по чл 117 ЗДДС - в Дневник покупки и Дневник продажби по ЗДДС.
Отразяването им в Дневниците е много важно!
Има Европейска система за контрол на тези сделки!
#2 | 21.03.2013, 13:46
Публикации: 25 / 8
Здравейте!
Фактурите за ВОП трябва да се отчитат до 15 число на месеца
ако стоката е фактурирана след 15 число на предходния месец.
ДДС се начислява с протокол по чл 117 ЗДДС - в Дневник покупки и Дневник продажби по ЗДДС.
Отразяването им в Дневниците е много важно!
Има Европейска система за контрол на тези сделки!

За самото отчитане кога как стандартно съм на ясно.
Но при този нестандартен случай как да постъпим? Реално това са разход. Защо не да се отчетат след като са за този период, т.е. 2012 година? Нали и при всички останали фактури е така, има си давност до една година. Това са реални фактури. Нищо незаконно. И по тях няма реално ДДС което да се възстановява, защото се отразяват и в двата дневника. Но въпроса е, че са разход. Едната фактура е от април 2012. Другата по късно. Но не са за малки суми.
Защо не да се направи Протокол за тях за месец 12.2012. Не е наша вината, че не сме могли по рано.
#3 | 21.03.2013, 15:38
Публикации: 1589 / 175
Данъчно събитие и издаване на протокол при ВОП
...водеща предпоставка за определяне изискуемостта на данъка при ВОП е датата на възникване на данъчното събитие. Следователно, когато фактурата предшества датата на възникване на данъчното събитие не може да се приеме, че данъкът става изискуем на датата на издаването й.


Изискуемост на ДДС при вътреобщностно придобиване в случаите на издадена фактура от доставчика преди датата на възникване на данъчното събитие
#4 | 21.03.2013, 15:49
Публикации: 25 / 8

Мерси за линка. Най отдолу последния абзац гласи:

Относно право на приспадане на данъчен кредит:

Съгласно чл. 69, ал. 1, т. 3 от ЗДДС, когато стоките или услугите се използват за целите на извършваните от регистрираното лице облагаеми доставки, лицето има право да приспадне изискуемия от него данък като платец по глава осма. В случая, за Вас ще възникне право на приспадане на данъчен кредит за данъка, който сами сте си начислили при спазване общите правила на ЗДДС и условията на чл. 71, т. 5 от закона. Правото на приспадане на данъчен кредит се упражнява чрез отразяване на протокола, с който е начислен данъка в дневника за покупките в месеца, през който правото е възникнало или през някой от следващите 12 данъчни периода /чл. 72 от закона/, само ако не са налице ограничителните условия на чл.70 от ЗДДС./ Въпроси и отговори НАП


...през който правото е възникнало или през някой от следващите 12 данъчни периода...

Реално излиза че може да се отрази даже за 2013 година.
Но пък за 2012 реално играят роля тези разходи.  И сега излиза че няма начин да се добавят към 2012? А ако се добавят без начисляване на ДДС по ал. 5? Много сложна става, дайте съвет.
#5 | 21.03.2013, 17:30
Публикации: 1880 / 383
Скрит текст :
Послушайте elena-57, най точно  е изброила задълженията ви. Даже е учудващо, че системата на Европейския контрол не ви е пратила служители от НАП да удостоверят придобиванията. На всеки три месеца се правят засечки, защото доставчикът ви не е начислил ДДС и съответно трябва да се засича със вашите дневници, които е следвало да подадете навреме.
Според мен следва да направите корекции на дневниците си и да се позовете на чл.126 то ЗДДС.
#6 | 21.03.2013, 18:16
Публикации: 25 / 8
Скрит текст :
Послушайте elena-57, най точно  е изброила задълженията ви. Даже е учудващо, че системата на Европейския контрол не ви е пратила служители от НАП да удостоверят придобиванията. На всеки три месеца се правят засечки, защото доставчикът ви не е начислил ДДС и съответно трябва да се засича със вашите дневници, които е следвало да подадете навреме.
Според мен следва да направите корекции на дневниците си и да се позовете на чл.126 то ЗДДС.

Едно уточнение... Не подаваме VIES декларации. Дейността ни не задължава. А този текст, който копирах последно, че могат да се отразяват до 12 данъчни периода напред?
Ок. За корекция на Декларациите обаче ми се струва че е късно вече. Трябва да стане всичко това за една седмица до края на март. И изобщо как ще стане, до сега такава ситуация не сме попадали екстремна за няколко дена.
#7 | 21.03.2013, 18:22
Публикации: 1880 / 383
Виес декларация е подал вашия доставчик, а не вие. За да ползвате данъчен кредит на ВОП е следвало да сте вписали в дневниците на продажбите придобиванията, затова ви насочвам към корекциите, при закупуване на стока от вас в страната задължение да вписват в дневниците на продажбите е на доставчиците, а при ВОП и в двата дневника вписвате вие.
#8 | 21.03.2013, 18:25
Публикации: 1880 / 383
Не съм запозната със ситуацията ви, обрисувате я като екстремна, но си задавам въпроси-къде е стоката, транспортни документи, защо се реагира сега, седмица до приключването. А относно корекцията изобщо няма срок , защо да е късно?
#9 | 08.04.2014, 10:34
Публикации: 71 / 4
Здравейте, колеги! Помогнете, ако някой може, малко по въпроса за осчетоводяване на ВОП - доставка на услуга. Фактурата е без ДДС в чужда валута. Аз самоначислявам ДДС по протокол 117 и го включвам в двата дневника, за покупките и за продажбите 4531/4532. Правилно ли е според вас или нещо пропускам. Благодаря предварително
#10 | 08.04.2014, 12:29
Публикации: 71 / 4
 :noexpression:
#11 | 08.04.2014, 12:44
Публикации: 72 / 7
".....на ВОП - доставка на услуга"-няма ВОП
#12 | 08.04.2014, 13:21
Публикации: 2027 / 253
Явно сте получател на доставка на услуга от чуждестранен доставчик , доставката е с място на изпълнение на територията на България и попадате в чл.82 ЗДДС .
Ако за тази доставка имате право на данъчен кредит , то включвате протокола по чл.117 ЗДДС и в двата дневника по ЗДДС.

Аз лично ползвам следните контировки:

1. дневник покупки -    Дт 999 - данъчна основа
                                      Дт 4531 - ддс
                                                                 Кт 999 - цялата сума

2.дневник продажби    Дт - 999 - цялата сума
                                                          Кт - 999 - данъчна основа
                                                          Кт - 4532 - ддс
#13 | 09.04.2014, 12:13
Публикации: 71 / 4
Благодаря ви за отговора, така ще го направя
#14 | 27.06.2022, 06:46
Публикации: 107 / 1
Ако протокола е без право на Данъчен кредит остава салдо.
Например, ако сме отразили дневник продажби
999 или 4535 / 4532
Приключваме ДДС:
4532/4539
Какво правим със салдото по 999 или 4535 / зависи кой коя сметка използва/?
Пълен достъп в КиК Инфо
за 11.89 лв. без ДДС на месец при год. абонамент
По-бързо
По-удобно
По-сигурно*
Абонамент
Последни теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група