Фиш VII.II.4 - Деклариране и внасяне на данъка върху социалните разходи, предоставени в натура


Фиш VII.II.4 - Деклариране и внасяне на данъка върху социалните разходи, предоставени в натура

ФИШ VІІ.ІІ.4 ДАНЪК ВЪРХУ РАЗХОДИТЕ ДЕКЛАРИРАНЕ И ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ, ПРЕДОСТАВЕНИ В НАТУРА І. ДЕКЛАРИРАНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ Данъкът върху социалните разходи по чл. 204, т. 2 от ЗКПО се декларира от ДЗЛ с годишната данъчна декларация, подавана от него (чл. 217, ал. 1 във връзка с чл. 207, ал. 2 от ЗКПО), както следва:  Годишна данъчна декларация по чл. 92;  Годишна данъчна декларация по чл. 252;  Годишна данъчна декларация по чл. 259, ал. 2 от ЗКПО. В случаите по чл. 218, ал. 2 от ЗКПО, когато данъчно задълженото лице трябва да подава както годишна данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО, така и друга от гореизброените годишни декларации, то следва да декларира данъка върху разходите само в декларацията по чл. 92. ІІ. ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ Данъкът върху социалните разходи по чл. 204, т. 2 от ЗКПО се внася до 30 юни на следващата година (чл. 217, ал. 2 от ЗКПО). ІІІ. ДЕКЛАРИРАНЕ И ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ В СЛУЧАИТЕ НА ПРЕКРАТЯВАНЕ/ЗАЛИЧАВАНЕ Съгласно чл. 217, ал. 5 от ЗКПО при заличаване/прекратяване на данъчно задълженото лице данъкът върху разходите се декларира и внася от лицата по чл. 161, ал. 7 в срока и по реда за подаване на данъчната декларация и за внасяне на данъка по чл. 162 и 163. В случаите на заличаване/прекратяване на данъчно задължено лице данъкът следва да се декларира в съответния образец на годишна данъчна декларация, която данъчно задълженото лице подава с оглед статута си – лице, подлежащо на облагане с корпоративен данък или с алтернативен данък по част пета на ЗКПО. Това означава, че: - срокът за деклариране и внасяне на данъка е 30 дни от датата на заличаване/прекратяване; НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025 ФИШ VІІ.ІІ.4 ДАНЪК ВЪРХУ РАЗХОДИТЕ ДЕКЛАРИРАНЕ И ВНАСЯНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ, ПРЕДОСТАВЕНИ В НАТУРА - представляващият през последния данъчен период – ликвидатор, синдик, представляващият място на стопанска дейност, неперсонифицирано дружество или осигурителна каса следва да удържи, декларира и внесе данъка, дължим за този период. ІV. ПРИЗНАВАНЕ НА ДАНЪКА ВЪРХУ СОЦИАЛНИТЕ РАЗХОДИ Социалните разходи и данъкът върху тях се признават за разходи за данъчни цели съгласно чл. 206, ал. 1 от ЗКПО. Данъкът върху разходите е окончателен. НАРЪЧНИК ПО КОРПОРАТИВНО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, 2025

Статии от КиК

Статии от КиК (виж още)

Последно от форума

Работа на трудов договор и на свободна професия

469
Още малко по т.7: Подаването на ОКД5 в НАП обикновено не може да стане веднага след регистрацията в Регистър Булстат, а едва два...

Калкулатор: Обезщетение за неизползван отпуск по чл. 224 КТ

529
Здравейте, записвам го в плана с бъдещи разширения на платформата.

Какво научава НАП автоматично от чужбина и от платформите? Всички канали на обмена в един поглед

3897
Данъчната прозрачност отдавна не зависи само от това какво декларират самите данъкоплатци. НАП получава данни за доходите, сметк...

Тестова услуга за подаване на месечен Стандартен одитен файл за данъчни цели (SAF-T)

1571
Съобщения от типа „непозволен символ на ред X“ почти винаги значат, че файлът е счупен още като XML — преди изобщо да стигне до ...
Още от форума