1. разход на дружеството 7000 лв месечно
2. данъкът от 10 %  авансово така или иначе се внася регулярно месечно.
3. В контекста на това , по-големи разходи = по-малка печалба в края на отч.период и по малка сума за разпределение на дивидент и облагане с 5 % !
Тук не става въпрос дори за спестяване на тези 5 % данък дивидент ,а за възнаграждение, което дружектвото може да си позволи в този момент!

Очакваният фин резултат за 2024 , дори и с възнаграждение от 7000 лв ,няма да е по-малък от предходната година!




СОЛове в ООД  с над 5 %  дялово участие полагат целогодишно  личен труд,

Печалбата на дружеството  за 2023 е малко над 120 хил.лв!
Последните месеци на 2023 осигуровки и заплати на 2000 лв.

Текущата  2024 година последните два месеца се осигуряват на тавана 3750,
 с възнаграждение 4500 лв
Ще се счита ли за скрито разпределение на печалба, ако месечното възнаграждение бъде  7000 плв?
Здравейте
бихте ли ми препоръчали за гр Пловдив консултация с всички документи за предстоящо пенсиониране
Имам КЕП и съм разпечатала данни от сайта на НАП.
Благодаря Предварително
delphine  благодаря от сърце  за бързият отговор
моля за вашето компетентно мнение
Фактологията е следната:
Местно физ лице дава финансов заем /като инвестиране/ на чуждестранно лице / трета страна/ .
Местното лице е самоосигуряващо се с личен труд и подава гдд чл 50.
Договорът за финансовият заем/ финансиране/ е срочен за 3.5 години .
Лихвата е уговорена като сума процент от печалбата до изтичане на срока
Ще се превежда на изтекъл годишен период т.е три пъти за период 12 м и един път за шест месеца.
Следва да се попълни и приложение 6 от ГДД чл 50 .

Въпросите  ми : Кога е задължително  ФЛ да  вклчва този доход  в общият облагаем да внася авансово  данък и да изравнява здравни вноски? Защото ме смути това че пише*** ако облагаемият доход по чл. 35 от ЗДДФЛ се включва при годишното изравняване на осигурителния доход в Таблица 2.

цитат от гърба на приложение 6 следва....
 
""На ред 3 в Част ІІ се посочват авансовите вноски, които лицето е задължено да прави за данъчната година за своя сметка по реда на чл. 40, ал. 5 от ЗЗО, ако облагаемият доход по чл. 35 от ЗДДФЛ се включва На ред 3 в Част ІІ се посочват авансовите вноски, които лицето е задължено да прави за данъчната година за своя сметка по реда на чл. 40, ал. 5 от ЗЗО, ако облагаемият доход по чл. 35 от ЗДДФЛ се включва при годишното изравняване на осигурителния доход в Таблица 2."


Благодаря предварително



 
Имам питане ,относно  фин заем между две фирми регистрирани по ДДС!
По договор е уговорен срокът и размера на лихвата по заема! 

Фирма 1 - получател на финансовият заем ,се явява и доставчик на фирма 2 / заемодател/

Към днешна дата  е съставен  протокол за прихващане между тях, като са описани всички неплатени от Фирма 2  фактури !
С този протокол обаче не се покрива изцяло вземането от фирма 2 - заемодателят

фИРМА 1 - ДЛЪЖНИКът  има налична стока ,която по себестойност на склада покрива задължението!   
Въпроси :   
*  може ли остатъкът от задължението да бъде изчистено със стока по опис и приемо предавателен протокол / вместо пари ?
* следва ли фирмата   да  издава фактура ?
Със сигурност си има нюанси при всеки конкретен случай. В това питане обаче прави впечатление, че и бонбонче се притеснява от личния труд, който полага като СОЛ защото тогава става едно наслагване на часове труд, което стига до невъзможност.
Иначе подпомагането на лицата в нужда от ЛА си е една сериозна тема , която остава нерешена въпреки очевидните проблеми в системата.
Съгласна съм ,че е непосилно и че всеки случай е индивидуален!
Всичко става за сметка на междудневната почивка ,която по КТ е 12 часа ,разбира се!  По документи и нормативни изисквания е едно, реалното друго! По пътя на законовите разпоредби ,лицето с право на Чужда помощ какво прави събота и неделя! Не му ли се полагат грижи? Ако спазваме КТ за 12 часови междудневен режим и петдневна работна седмица ,защо тогава не се взема впредвид и двата дена почивка 5+2? Тогава определените месечни часове би могло да се разделят на календарни дни ,а не на работни за лицата в нужда !
Направлението за включване в механизма за " ЛИЧНА ПОМОЩ"
на майка ми са определени 137 брой часа месечно за лична помощ!
Бих могла да се договоря с  основният си работодател на по-малко раб часове на ден ! 

1.  Тук ми изкача въпроса как да разпределя тези 137 в месеца по дни и часове?
Четох ,че втори трудов  договор по  чл 111 от КТ , не се нанася в трудова книжка !

2. След 2 години ми предстои пенсиониране и се притеснявам -
дали се зачита този трудов стаж и доход /има ли осигуровки - осигурителен ли е дохода/ при пенсиониране. Удостоверяването става с УП 2 и 3 ли.

3. Дохода от Механизма за ЛП ,посочва ли се в ГДД чл 50 на физ лице, което е и СОЛ и осъществява дейност ?
Въобще много въпроси възникнаха като гледам!
Ако някой има опит и знае отговирите или линкове за инфо ,ще съм благодарна!
Здравейте,
моля за помощ или инфо относно следните обстоятелства:
майка ми е с телк 97 % с чужда помощ!
Има направена соц оценка и излезнало решение за 4 часа право на Асистент !

Реално аз се грижа за нея, живее при мен ,но имам питанка мога ли и дали ще имам право да сключа Вторият трудов договор за допълнителен труд (чл.111 от Кодекса на труда)при положение ,че :

* имам ТД основен работодател на 8 часа
* самоосигуряващо лице съм в ООД и полагам личен труд .Собственик/ съдружник и управител с 50 % дялово участие   в ООД!

Часово не надхвърлям законово макс. часове /12 часа/  по КТ общо по двата  Трудови 8+4!
Смущава ме факта ,че съм СОЛ и полагам личен труд! 
Благодаря предварително !
Моля ,за информация за категория труд на лице на ТД автомонтьор преди 2000 година?
Предварително благодаря на отзовалите се!


  Собственик на ЕТ - действащо предприятие с персонал и регистриран по ЗДДС, почина внезапно на 19.07.2020 година. Неговата дъщеря  пое ЕТ фирмата след съответните търговски регистрации - решението в ТР излезе на 24.08.2020 (с нов ЕИК) и на 04.09.2020 получи и регистрацията по ЗДДС. По отношение на персонала - преназначени са по съответния ред (чл. 123). Какви трябва да са началните салда на наследника ЕТ? Трябва ли да се осчетоводяват в наследника ЕТ салдата от наследодателя ЕТ все едно че е покупка през 498? Какво правим с авансовите вноски за данък печалба - както по отношение на разчетите с бюджета, така и по отношение на счетоводните записвания? Трябва ли резултатът от дейността на наследодателя да се обяви като друг доход от стопанска дейност от наследника при попълване на личната му декларация чл 50  или по някакъв друг начин изобщо?
Здравейте,
 
ще подаваме данни спр чл 73 ал 6  за лицата по ТД на ЕТ ,който е починал юли 2020.

Фирмата е приета от наследник и продължава дейност. Данните за след юли 2020 вече е подадена по новият булстат на правоприемника.

Въпрос - как следва да подадем справката чл 73 ал 6 за периода ,който отговаря на вече несъществуващ Булстат. Знаете ли е как е и адреса за е- кореспонденция с КЕП за гр Пловдив
ЕТ  рег по ДДС ,иска да дари  ДМА / имот и мпс/ собственост на предприятието на ЕТ  на роднина първа линия .
 1. Имотът е / АПАРТАМЕНТ/в жил сграда закупен за  офис -  м.12.1995 г и заведен в ИНВ книга от 01.1996 г. Амортизиран напълно. Ползван е данъчен кредит.
2. МПС е закупен 08.2009 ,заведен в ИНВ книга 09.2009 г - амортизиран Ползван е Данъчен кредит

Сега ЕТ  иска да дари на роднина първа линия  ОПИСАНИТЕ АКТИВИ по горе и да ги изкара от предприятието си.Намалява работата и дейността на фирмата на ЕТ е пред закриване.           
                                                                                                                                                                                   
За ЕТ ,в  този случай , какви данъчни задължения се пораждат и  данъци ще дължи -                        ДДС, ЗДДФЛ, ЗКПО,ЗМДТ?   
                                             .                                                                     
В кой случай ще бъде по-изгодна сделката за страните и в унисон  със законодателството - дарение или покупко продажба?

Доста материали намерих ,както и доста различни както винаги!

Ще съм благодарна ,ако се отзовете с мнения ,препоръки или опит с подобни случаи!

Благодаря ,предварително!
Здравейте,
Съпругът ми ЕТ рег по ДДС почина на 19,юли 2020.
Служебно Дерегистриран по ДДС от НАП на 19,07,2020

Все още търся отговор *** Как следва да се подадат СД за м юли и м август 2020 ? ****


Дъщеря ми на 27 юли 2020 стана правоприемник на предприятието на ЕТ .
На 23 август 2020 /след месец / излезе вписаното обстоятелство в ТР  и получи нов булстат .
На 03 септември 2020 излизе и нейната регистрация по ДДС.

Ясно е ,че с новият булстат и рег по ДДС нейният първи данъчен период е м. септември!


Само да отбележа ,че след датата на смъртта на съпруга ми не са издавани фактури за продажба и няма получени фактури за покупки.

Тук намерих отговор от НАП с описан  идентичен въпрос и същата ситуация ,но пак не ми стана ясно! По долу копирах само отговора
***********************
По смисъла на чл.111, ал.1 от ЗДДС, към датата на дерегистрация се смята, че лицето извършва доставка по смисъла на закона на всички налични стоки и/или услуги, за които е ползвало изцяло или частично данъчен кредит и които са:
1. активи по смисъла на Закона за счетоводството, или
2. активи по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане, различни от тези по т.1.
На основание чл.111, ал.2, т.2 от ЗДДС, правилото по ал.1 няма да се
приложи, когато при смърт на регистрирано по ЗДДС лице – едноличен търговец, предприятието му е поето по наследство или завет от лице, което е регистрирано по ЗДДС, или се регистрира в срок от 6 месеца от датата на смъртта – само за наличните стоки и услуги към датата на регистрацията.
Предвид гореизложеното, при поемане на предприятието на починало лице и регистрация на правоприемника по ЗДДС в 6 месечен срок от датата на смъртта, за наличните стоки и услуги към датата на регистрацията няма да възникне задължение за начисляване на данък по чл.111, ал.1 от закона.
За получените по наследство стоки и услуги е приложима и разпоредбата на чл.10, ал.3 от ЗДДС. По силата на тази норма, когато данъчно задължено по закона лице придобие по наследство стоки или услуги, то е правоприемник и на всички права и задължения по този закон във връзка с тях, включително на правото на приспадане на данъчен кредит и на задълженията за извършване на корекция на ползвания данъчен кредит.
Здравейте ,
дъщеря ми е на ТД от 2006 година в работещото  ЕТ на съпруга ми.
Тъй като съпругът ми почина на 19 юли 2020 , дъщеря ми стана правоприемник на ЕТ то.

на 27 юли 2020 при нотариус е прието ЕТто и същият ден е подадено уведомлението в НАП.
на 25 август 2020 излезе в ТР промяната с добавено нейното име към съществуващото на съпруга ми  ,но вече с нов булстат.

Подали сме в НАП Окд 5 ,и на ГИШЕ  Д1 и Д 6 до датата на смъртта 19,07,2020

Подадохме на 31,08,2020  декларация уведомление по чл 123 за работниците на ТД.
В това уведомление е цитирана и тя.

Какво следва от тук нататък с нейният трудов договор?
от 20 юли 2020 до 25,август 2020 / датата в ТР/

В качеството си на ЕТ ,дъщеря ми няма право да е на ТД в собственото си ЕТ,нали?

Като ЕТ , може ли да има възнаграждение за Личен труд?

Прекратяване на нейният трудов договор ,сама със себе си ли ?

Трябва да остана само като СОЛ.
Благодаря предварително за отзовалите се






Попълвам справките  на НАП от № 1 до № 5  за възложена ревизия на починал ЕТ ,рег по ДДС  фирмата на който се поема от наследник

амортизирани са всички активи
група 203  сгради               - закупени  1995 г  - амортизирани /налични
група 205 - транспортни  - закупени  2001 г ,2003 г и 2009 г      -   амортизирани/ налични
група 206 - стопански       - закупени  1998 г                                    -   амортизирани/ налични   

Нулева стойност ли да посочвам ?         

а, за недвижимите имоти ,граници задължително ли се посочва
Благодаря предварително!         
 
благодаря ,ще се обърна към счетоводител!
Благодаря много за  отговорите!

Последен период е  месец юли от 01,07,2020 до 20,07,2020 / датата на служ дерегистрация.
 подаване  в срок 2 месеца от приемане на наследството.Това разбрах!

Ако успеем да приключим през август с поемане на фирмата от дъщеря ми  ,
за нея м август ще е първи период.

Как се отчита  периода между дерегистрацията и новата регистрация?


Надяваме се на запазване на Булстата /по добрият вариант/,
но
ако има нов булстат,нова ДДС   регистрация - подават ли се документи или става служебно?


Така ,че септември  до 14,09,2020 ще трябва да подадем два файла, т.е две СД  за Юли  от 01 - 20 юли 2020 и Август.

Правилно ли съм разбрала?


Моля за помощ !
Съпругът ми почина на  19 юли .
Работещото му  ЕТ, рег по ДДС, се поема по наследство от дъщеря ни !
Подали сме уведомлението в НАП ,че фирмата се поема от наследник.
Към днешна дата все още не е готово.

Въпросът ми е за СД за м юли.Не сме издавали фактури за продажба след 19 юли.

Може ли да я подадем с КЕП на фирмата.

Благодаря предварително!