Здравейте, колеги!

Имам следния казус:
Дружество заменя МПС Нисан Титан /тук не е ползван ДДС и е с лично ползване 50:50/ с МПС Мерцедес притежавано от ФЛ, съгласно  Договор за замяна.
МПСтата са с различна застрахователна стойност, в Договора двете страни считат, че са равностойни и няма да дължат суми една към друга.
Аз трябва да пусна фактура за Нисана, който е с остатъчна ст-ст 6500, без начислявам ДДС, тъй като при покупката сме избрали да не го използваме. Например за 6500лв.
Та Мерцедеца предполагам, че трябва да го заведа на продажната стойност на актива.
Лицата не са свързани.
Правилно ли разсъждавам? :hmmm:
Здравейте, колеги!

Извършени дейности по почистване на пътища за 2024г., за които все още няма подписани, т.е. одобрени протоколи и съответно не фактурирани.
Предвид коя дата сме, а аз нямам подписани протоколи смятам, че няма как да признавам приход в 2024г. Сумата на набраните разходи по тези дейности към 31/12/2024, съответно няма да признавам.
Правилно ли разсъждавам?
А салдото на тези разходи къде трябва да бъде отразено в отчетите? Разходи за бъдещи периоди, или незавършено производство.. нито едното ми звучи добре, нито другото.. :hmmm:
Здравейте, колеги!

Какви документи трябва да бъдат приложени към Заявлението за регистрацията на ФЛ по Булстат?
Някак Справка за Облагаемия оборот ми се струва странно да прилагам..
Здравейте колеги!
Имам плащания към Мета. За някои плащания издават фактури, за други не.
Някой има ли такъв случай?
Здравейте, колеги!
Христос воскресе!

Въпросът ми е за медицински център регистриран доброволно по ДДС, който ще извършва освободени доставки. В същото време ще има СПА център, където доставките ще са облагаеми.
Въпросите ми са:
1. Материалите, които са единствено за СПА центъра с пълен данъчен кредит ли ще бъдат?
2.За общите разходи, като ел.енергия, вода, наем, как се определя частичен данъчен кредит?

Благодаря предварително!
Здравейте, колеги!
Христос возкресе!

Въпросът ми е за медицински център регистриран доброволно по ДДС, който ще извършва освободени доставки. В същото време ще има СПА център, където доставките ще са облагаеми.
Въпросите ми са:
1. Материалите, които са единствено за СПА центъра с пълен данъчен кредит ли ще бъдат?
2.За общите разходи, като ел.енергия, вода, наем, как се определя частичен данъчен кредит?

Благодаря предварително!
Здравейте, колеги!
Дружество не регистрирано по ДДС има прекъсване на дейността от 2 месеца.
Въпросът ми е след започване отново на дейност ли трябва да следя за задължителния оборот за регистрация по ДДС?
Здравейте, колеги!

Българска фирма регистрирана по ДДС закупува стоки от Германия. Същите стоки се транспортират до друга точка в Германия за българска фирма регистрирана по ДДС.

1.Какво е данъчното третиране на покупката?
2.Какво е данъчното третиране на продажбата и как трябва да бъде издадена фактурата?


Здравейте, колеги!
Бракуване на на амортизирани ДМА, за които не е изтекъл 5 годишния период от ползване на данъчния кредит.
Какъв Протокол се съставя?
Мога ли за всички да изготвя един Протокол или трябва за все актив поотделно, понеже са много активите?
В кои колони на Продажби трябва да се отрази?
И още нещо, как стои въпросът със закупуване на сено от физически лица, които не са ЗП?
Здравейте, колеги!

С пожелания за мирна и ползотворна Нова година.

Произведени бали за изхранване на животните (100 кози) за студените месеци, изгарят в пожар. Имам документи от разследващия полицай, че действително е имало пожар.
Дружеството е ЕООД и е ЗП и има сключен договор с общината за общински пасища, които трябва да се поддържат чисти, от там са и направените бали.
1.Как трябва да се заприходят балите - каква ще е контировката и на каква стойност? Едноличния собственик сам е окосил и балирал, с трактор собственост на дружеството.
2.След като притежавам необходимите доказателствени документи, мога да изпиша изгорелите бали, нали така?

Здравейте, колеги!
Имам следната ситуация:
1.Фирма А, БГ фирма регистрирана по ДДС, закупува стока от фирма от Полша. За покупката съответно има Инвойс без ДДС.
2.Фирма А, продава стоката на Фирма Б, БГ фирма регистрирана по ДДС. Стоката обаче от Полша директно е изпратена до Белгия (за доставката имам разпечатка от куриерската фирма кога е пристигнала стоката), където фирма Б има строителен обект. Фирма А са си издали фактура към фирма Б с начислен 20% ДДС.
Инвойс, фактура и дата на пристигане на стоката са все в м.юни.

Въпросите ми са:
1.Издавам си Протоколи по чл.117, с дата същата като дата, на която е пристигнала стоката в Белгия?
2.Издадената фактура от фирма А на фирма Б с начислен 20 ДДС е грешна. Фактурата не трябва да има начислен ДДС, с основание за неначисляване чл.86, ал.3?
 
"Без нулеви редове

Следва да се отбележи, че съгласно т. 11.4. от СС 1 предприятието не посочва в съответната форма тези раздели, групи и статии, за които липсва информация за предходния и текущия отчетен период. Тоест изготвените баланс и отчет за приходите и разходите не следва да съдържат нулеви редове. "

Какво правим с новооткритите дружества през 2016г., които не са имали дейност и в отчетите в хил.лв. всичко е нули? Как трябва да изглеждат отчетите за ТР?
Моят съвет е преди да започнете да прилагате хитрини, да опитате по каналния ред.
Аз като счетоводител го желая най-много това - всичко да е по закон  :wink1: :wink1:!
Ето още едно становище, което ме озадачи откъм изискване  командироващият работодател обичайно да осъществява дейността си на територията на изпращащата държава членка. И това означава ли, че ако дружеството извършва да речем дейности в Германия със собствени работници въз основа на сключен договор с немска фирма и няма друга дейност в България е в нарушение?
 
Скрит текст :
iler][/spoiler]
Два пъти А1!
Да, това е така, но мисълта ми беше с цел избягване на облагане на доходи по германско законодателство, дали е възможно и най-вече законово издържано да се изпрашат с две отделни дружества за не повече от 6 месеца.