Всички сме в положение на наблюдатели с надеждата, че току виж някой даде точни указания какво включва понятието "хляб"и докато чакаме, вчера КЗК са обикаляли по търговските вериги за проверка цената на хляба, надолу ли е както и доставчика намалил ли е цената...така, че уж три дни от обнародване ама контрола върви :blink:
а бихте ли коментирали издаването на ф-ри с хляб и други облагаеми с 20% , накрая обобщено как ще изглежда ? на един ред  доставки с 0%, на друг ред доставки с 20% , трети ред ДДС 20% като сума и накрая обща стойност ли ? а основанието чл. 66б ще се добавя ли ?

Зависи от продукта за фактуриране. Аз мисля варианта да са си с отделни фактури , което допълнително ще утежни , но поне ще е изчистено . Без ДДС основанието, ще си е чл.66б ЗДДС. Повече ме безпокои дали включва всички видове хляб, защото е написано обобщаващо, а уж трябваше да е за няколко вида....
А случайно някой има ли яснота "хляб" всички видове ли включва, защото по начина по който е записано:"..продукт, който се получава от изпичане на тесто, получ.от смесване на пшеничено брашно или др.зърнена култура...комбинация с вода, ..сол..втасало с помощта на хлебна мая или закваска и технолог.добавки...." на мен ми звучи, че включва всички видове...а първоначалния включваше 3вида.. ако някой се сблъсква със същия казус ще съм благодарна да сподели.
Привет:
имам заличаване на ЕТ във връзка с чл.60ал.2 от ТЗ- т.е смърт и приемане на ЕТ от единия наследник- следва вписване на името на наследника и странно защо получаване на нов ЕИК? ЕТ на починалия собственик имаше регистрация по ДДС- там от 2 до 6мес трябва да подам последната декларация по ДДС( м.02.2021 е срока) по егн на починалия с начисляване на ДДС налични активи.
 Какво се случва обаче с данъчните декларации по ЗДДФЛ? кой подава?
1. за починалия собственик подавам ли и за какъв период ? от 01.01.2020 до датата на смърта или?
2. За правоприемника новото ЕТ има ли някакво задължение , след като то е създадено само да се оправят имуществата без бамерение за развиване на дейност?
Моля някой ако се е сблъсквал с такава ситуация да сподели!
Здравейте,
моята ситуация е обратната: фирмата се занимава с отглеждане на лешници и с опит да набере клиенти изпраща с куриер опаковки от 1 до 3кг . Това как се третира след като е безмъзмездно? необходимо ли е да остойностя всяка една пратка и да се плати ДДС ? документирам ли като продажба това действие? как процедирам в такава ситуация :blink: ако някой има опит и идея моля да сподели! Благодаря предварително!
Здравейте, моля за помощ и мнения ако някой се е сблъскал с подобен случай: данъчни влизат в обект и правят инвентаризация резултата от която е излишък, т.к няма фактури за всички стоки...определен е размера на излишъка примерно 5000хил.лв, как го осчетоводявам? Според мен е 304/709 за 5000лв? Имам объркване с това, че ми искат осчетоводяване на надценката в гр.70, за да завърша процеса на инвентаризация? това каква контировка би трябвало да бъде? не идва ли прихода от надценка след като реализирам тази стока? намирам, че излишъка се завежда по справедлива стойност, но недоумявам ако справедливата ми е продажна -нестава ли двойно облагане , като веднъж я заприходя в 709 и втори път я продам?
Благодаря предварително?
Здравейте, някой да е чул какво се случва с тази прословута регистрация касаещо ЗП? а ако случайно някой се е регистрирал ме интересува изискването за банкова гаранция задължително ли е за ЗП, който ползва горивото за собствена техника? не мога да си обесня "икономическа дейност", как покрива ползване за собствени нужди?  ако си търговец да ти искат гаранции, ама като си ЗП и горивото влиза в производството какъв е смисъла от всички тези регистри?? поне да бяха пуснали точни указания, а не да те прехвърля от наредба в наредба да се чудиш къде си....
Здравейте, някой да е чул какво се случва с тази прословута регистрация? а ако случайно някой се е регистрирал ме интересува изискването за банкова гаранция задължително ли е?
Здравейте, аз имам случай при който лицето има три граждански договора, но плащането ще бъде в един месец и следните ситуации:
1. Лицето е на трудов договор и получава възнаграждение примерно 1300лв, сумите по гражданските договори са едната над МРЗ, а другите 2 под МРЗ. Как изчислявам осигуровките и данъка?- за всяко плащане по всеки отделен договор или върху общата сума получаваща се от трите граждански?
2. Лицето е на трудов договор над МРЗ и е с ТЕЛК- сумите и по трите плащания са под МРЗ, сумарно и трите са също под МРЗ? удържам ли нещо?
Благодаря предварително за споделените мнения :wink1:
Благодаря!
Надявах се да има вратичка и осигуряването да е само в едното дружество, но прочетох, че се  гони максималния доход и се осигуряваш докато го стигнеш....
Здравейте,
в тона на запитаното според вас, ако физическо лице собственик на капитала на ЕООД  самоосигурява се в това дружество от години , стане съдружник в ново дружество ООД и в последствие и управител на второто дружество трябва ли да се осигурява и във второто дружество?  :blink:
Здравейте,
във връзка с полагане на личен труд, се замислих ако веднъж е започнато изплащане на възнаграждение за положен личен труд, може ли да има месеци без възнаграждение? или трябва да са последователно за цяла година?
Благодаря предварително за споделените мнения
Ще ставаме модерна държава, всичко ще минава през банките, че да си увеличат оборотните средства :blink: . Чудя се, кой печели ?? определено не е бизнеса
Здравейте, може ли информация относно заявителя...Ако ГФО-т не се подава от някои от принципалите, а от упълномощено друго лице с пълномощно , може ли то със собствен ел. подпис да го нареди? Благодаря предварително.

трябва да е нотариално заверено пълномощно, и да приложите декларация за истиността чл.13, ал4 Закона за търг.регистър към останалите документи  и можете с ваш подпис.
Здравейте,
цялата дискусия е прекрасна, съкратените форми ОПР и Баланс също, винаги съм намирала полезна информация тук.
 Това, което неразбрах , къде е упоменато задължителено отчетите да се съставят за АВ в съкратена форма? По НСС1 имаме удобрена в приложение 1 и 2 формата на баланс и ОПР , който сме подали в статистиката ,  съгласно ЗС "чл.29 ал.2  формата на годишните отчети се определят по действащите стандарти....и чл.29 (4) Годишният финансов отчет на микропредприятията може да се състои само от съкратен баланс и съкратен ОПР по раздели" защо да не може да бъдат подадени под формата , в която са съставени , след като навсякъде се пише "може", а не "да са в съкратена форма ".
Това е така наречения приходен подход:
1. финасиране, във връзка с придобиване на амортизируеми активи признаваме за приход пропорционално на начислената амортизация
2.финансиране, във връзка с компенсация на направени разходи, признаваме в периода, в който са признати разходите (това второто, касае услуги, ако има такива одобрени в проекта)


Благодаря за насоката,
 замислям се при положение, че имам одобрени средства за услуги в размер на 25000 - реклама, кетъринг , то прихода за тях от финансирането в пълен размер ли го отчитам или пак пропорционално? Намирам инфо за активите, но тези услуги са ми мъгла :blush:
Здравейте,
имам получено финансиране за атракцион( ДМА) . Проекта се осъществи 2015, а парите 60% от ДФЗ се получиха 2016г в размер на 67 хил.лв. Сега се чудя  и се замотах: тия 60% които получихме като финансиране , как е по-правилно да намерят отражение в приходите? Имам кредитно салдо в 752 пр-ди за бъдещи периоди в размер на 67000лв и се двоумя как да постъпя: да признавам прихода пропорционално на амортизацията за 5год  или трябва да призная цялото финансиране наведнъж?  Смятам ,че съразмерно на амортизацията е правилното, но за да съм сигурна имам нужда от мнения , за което предварително Благодаря :blush:
Здравейте, моля за помощ ако някой се е сблъскал с такъв лизинг на автомобил. гледам фактурата и недоумявам как да постъпя. по договор за лизинг имаме първоначална вноска 20%, но лизингополучателя т.е ние се задължаваме да платим предварително сума равна на дължимото ДДС върху главницата , като лизингодателя издава фактура за получената сума с включен в нея ДДС. идва фактура в която 1во начална вноска 8450,01 с начислено ДДС 1690лв и аванс за платен ДДС 5633,34+20% ДДС 1126,67. или стойност на фактура 14083,35 ДДС 2816,67 общо 16900,02. чудя се кое ми е ДДС то авансово платеното или което е по фактура и как да осчетоводя?
 :blush:
Здравейте,
явно е нещо ново, защото и аз имам в Искането : Справка за упражненото право на данъчен кредит по ф-ра/ дата, аванси, доставчик, дата на плащане.....и се чудя дали да не направя в табличен вид и да опиша всички фактури по които имам ДК и които са включени в дневник покупки.
Ако някой е имал подобен случай моля да сподели :smile1: