До този момент не съм осчетоводявала точно такава фактура и ме притеснява, че устройството е написано с цяла си стойност. Първо го заведох като разход за 360 лв, но след това се обърках да не е ДМА като стойността му е 1900 лв, но ако го заведа като ДМА как ще разплатя сумата от 1600 лв отпусната като корп бюджет. И затова се обръщам за съвет към Вас!
Здравейте имам фактура за закупено устройство на стойност 1900 лв без ДДС на единият ред във фактурата, а на следващ ред имам отстъпка корп бюджет 1600 без ДДС. Разликата е заплатена в брой. Въпроса ми е това устройство го завеждам като ДМА за 1900, но как да осчетоводя този предоставен бюджет или нещо бъркам и трябва да си го осчетоводя като текущ разход за 360?
Може и да си удържате данъка всеки месец и работника да си го възстанови през следващата година.
Възможно ли е това? Доколкото пише в ЗДДФЛ работодателя е задължен да не удържа данък при представен ТЕЛК.
Т.е искате да кажете, че както съм го сметнала ако лицето е на минималната работна заплата 933 лв - 128,58 лв осигуровки = 804.42 лв от тази сума изваждам 660 лв и на разликата от 144,42 лв плащам ДОД от 14.44 лв и това всеки месец ако лицето не е в болничен.
Здравейте пиша по темата да ми дадете насоки, тъй като чета доста мнения по въпроса.
Лицето ми представи Телк с 70 %. При назначаване ми се представи медицинско за работа и от трудовата медицина поисках становище, дали мога да назнача лицето. Имам и становище, в трудовият договор написах че на лицето му се полагат 26 дни платен годишен отпуск и сега стигам до въпроса ми: Работодателят знам че трябва да не удържа ДОД до сумата от 7920 лв, тоест ако лицето е на минималната работна заплата 933 лв - 128,58 лв осигуровки = 804.42 лв е за получаване  804,42 лв * 12 месеца = 9653,04 лв - от който изваждам 7920 и се получава 1733,04 лв, на които се дължи ДОД. Само че да кажем че започвам новата година от януари ( тъй като сега няма да достигне до 7920 за  3 месеца до края на тази година) , аз трябва някъде от  октомври 2025 г. да начислявам ДОД след като достигна тази сума, тоест аз трябва да следя сумата, когато достигне до 7920 да започна да удържам данък, правилно ли съм разтълкувала всичко прочетено? И имам още един въпрос може ли въпреки Телково решение да си удържа работодателя ДОД, както е при останалите работници и накрая на година, т.е от януари до април на следваща година, работника да си подаде ГДД по чл 50 и да му бъде възстановен целият данък наведнъж?
Разбрах и според Вас, трябва да ги отписвам като изтече давностният срок!
Благодаря за отговорите!
Проблема е, че ще има такива разлики всеки месец от касовият отчет, защото се продава в чужда валута, а се отчита по касов апарат в лева с преобразуване по курса на БНБ и получените пари в евро от посредника, който посредник също преобразува от чужда валута в евро. И всеки месец ще има разлика, която с времето ще се получи някаква по - голяма цифра от случая 2,57 и със сигурност според мен трябва да приключа сметка 411, а в случая освен със сметка Разходи по валутни операции с коя сметка да е приключа?
Ами доста е заплетено платеца на това евро е посредник, който получава парите в чуждата валута и ги обръща в евро и от там се получава разликата.
Притеснявам се и мисля че трябва да го приключа салдото по сметка 411, тъй като и касовият отчет ми е образуван от друга валута, която не е евро сметната по курса на БНБ в лев, но получаваме парите в евро в разплащателната ни сметка в евро и няма да получим разликата, която остава по 411, тя се е получила от преобразуването на чуждата валута в лев и от изплащането в евро!
Здравейте имам касов отчет за 1000 лв, но получени средства са ми в евро на стойност 510 евро по разплащателната сметка във валута.
Тези 510 евро ги завеждам в разплащателна смета във валута 504 в левова равностойност*1,95583 =997,47 лв., както е записано в НСС 21
Въпросът ми е следният разликата от 2,57 е отнасям в  Дт 624 разходи по валутни операции и кредитирам сметка 411. Ще изпиша цялото осчетоводяване.
Дт 411
Кт 702      1000
Дт 504
Кт 411   997,43
Дт 624
Кт 411  2,57
Правилно ли е осчетоводяването и на Разплащателната сметка във валута по този начин и на Валутната разлика?
Благодаря за отговорите!
Здравейте, получавам сега фактура от Фейсбук за месец април от Meta / Фейсбук, но от месец април до момента имам доста издадени протоколи за фактури за получени Доставки по чл. 82 ал. 2 - 6 от ЗДДС. Вие как процедирате правя протокол с дата 30.06.2024, тъй като имам доста издадени през юни протоколи и тази дата ми е последната, въпреки че фактурата е от април месец, а протокола от юни, но нали се издава протокола до 15 дни от дата на фактурата и го осчетоводявам протокола в двата дневника или трябва да уведомя НАП и да ми отворят периода.
При липсваща фактура нали може да е осчетоводим в месеца на откриване на пропуска, с протоколите същото ли е? Благодаря за отговора!
Чистото наемно правоотношение не представлява услуга по дружествено управление и затова не попада в приложното поле на чл. 4, т. 16, б. “а” ЗМИП и чл. 2, ал. 1, т. 1 от Наредба № Н-1 от 6.02.2024 г.
От Приложение № 12 към чл 113, ал 4 Полетата "Идентификационен номер на контрагента (доставчик)" и
"Идентификационен номер на контрагента (получател)" съдържат
идентификационния номер по ДДС на контрагента, когато същият е регистриран
за целите на ДДС (в България или в държава членка), и идентификационния
номер на контрагента по смисъла на § 1 от допълнителната разпоредба на ППЗЗД,
когато контрагентът не е регистрирано по закона лице.
Полетата задължително се попълват с код "999999999999999" в случаите,
когато контрагентът е чуждестранно лице (физическо или юридическо), което
няма регистрация по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и ЗДДС или няма
ДДС номер, с който лицето е регистрирано за целите на ДДС в друга държава
членка.
Контрагента ми е Meta Platforms нали така?
Законите ги чета и зная че протоколът се съставя съгласно чл. 117, ал. 1, т. 1 от ЗДДС не по-късно от 15 дни от датата, на която данъкът е станал изискуем, като издаденият протокол следва да съдържа реквизитите, посочени в чл. 117, ал. 2 от закона. Просто се притеснявам като издавам протокола с данните на задълженото лице да начисли ДДС - дружеството получател на съответната услуга дали правилно посочвам във дневниците данните на Meta Platforms на дружеството доставчик на тази услуга, защото аз така разбирам че трябва да се направи. Протокола се съставя от получателя, а при записан на протокола се посочва доставчика на услуга според чл. 117 ал 2 т. 9 от ЗДДС. И не смятам че въпроса ми не е за тук и когато не е сигурен човек смятам че е редно да чете и задава въпроси!
Благодаря на всички, който писаха по темата!
Благодаря KATALAR разбрах за протокола къде трябва да е ДО, само за записа на протокола в дневниците, трябва да напиша данните на доставчика Meta......  с ЕИК на Meta ли или в дневниците записаният протокол трябва да е с данните на дружеството, което го начислява този протокол само това неразбрах? Кой доставчик трябва да посочвам при записа в дневниците на протокола?
Благодаря отново!
Здравейте бях задавала въпрос към експерт правилно ли осчетоводявам фактурата и те ми отговориха че да, а аз бях написал в кл 13 ДО на ВОП, но кагато се обадих в НАП ми казаха че трябва кл. 14 ДО на пол. доставки чл. 82 ал. 2 - 6 ЗДДС и заради това се обърках кое е правилно и кое не, ако не съм посочвала в  правилната кл 13 ДО на ВОП сега как да го коригирам и въобще да го коригирам ли?
Благодаря на всеки който ще изкаже мнение!