В първия момент се сетих точно за удостоверението за местно лице. Но писмото от клиента завършваше, че ако не представя удостоверение, ще ми начислят немски размер на ДДС. Т.е. нещо по ЗДДС е. В правилника има приложение 5, което е точно удостоверение за регистрация по ДДС. Разочаровах се, че може да се подаде искане само на място в НАП.
Ще пробвам. Писали са ми, че искат документ, заверен от данъчната служба. За пръв път ми го искат. Звъннях в НАП и казаха, че могат да издадат такова удостоверение, но искане се подава само на място, нямат го като услуга в електронните услуги, което ми се стори доста тъпо.
Разбирам, че става с Искане за издаване на документ (Обр. №Окд-51), но такъв документи не откривам в електронните услуги. Някой по-запознат?
Колеги, как мога да се сдобия с  Удостоверението по чл. 104, ал. 3 от ЗДДС, образец - приложение № 5 от ППЗДДС чрез електронните услуги на НАП? Трябва да удостоверя в чужбина регистрацията си по ДДС в България.
Според мен - Не.
6. Код 109 „Други необлагаеми доходи по чл. 24, с изключение на доходите по ал. 2, т. 1, букви „а“ - „д“, т. 2, 3, 4, 5, 6, 7, т. 9, когато са предоставени в натура, т. 10, 12, 13, т. 16, когато са предоставени в натура, т. 17, когато са предоставени в натура* , и по ал. 4.“.

Те са в т. 12 на чл. 24
12. (доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) направените от работодателя социални разходи до 60 лв. месечно за всяко осигурено лице за вноски/премии за допълнително доброволно осигуряване, доброволно здравно осигуряване и/или застраховка "Живот", отчетени от предприятията и търговските представителства, независимо дали извършват стопанска дейност;
Може ли да попитам и аз нещо? Ако работя на основен трудов договор 8 часа и на допълнителен-4 часа, то осигурителният ми стаж 1,5 ден ли е?
Изчислявам по обратен ред брутната сума, така че да се получи 40 лева нетно. Ако не го направите така, лицето ще поеме допълнителна осигурителна тежест върху сумата на картата и от придобивка ще стане удръжка.
Здравейте, колеги! Налага се да коригирам Д1 и Д6 за 11/2024, заради закъснял болничен. Подготвих всичко в началото на януари, подадох и от НАП отхвърлиха всичко. Корекцията за 11/2024 можело да се направи до 31/12/2024? И сега как да постъпя? Имате ли опит с подобен казус?
И тук идва питанката - как аз мога да знам дали ще използвам апартамента за освободени доставки /наем ФЛ/ или за облагаеми /наем ЮЛ/ или ще го продам след месец два, за да мога да определя имам или нямам право на ДК.

Ще трябва да ви разочаровам. Дали отдавате под наем на ФЛ или на ЮЛ няма значение. И в двата случая доставката е облагаема.
Точно това ползвате: чл. 328, ал. 1, т. 10 При придобиване право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Трябва да отправите едномесечно предизвестие до лицето или да му платите обезщетение за неспазено обезщетение. Проверено с адвокат.
След като няма наети лица, собственикът извършва дейността. И след като обучението е свързано с дейността, както описвате, изгледа обичаен бизнес разход. Твърде предпазливо подхождате.
Да, необходим е болничен за всеки работодател /осигурител/. НОИ ще откажат изплащане на лицето, ако се подаден болничен само от основния работодател, защото виждат, че има две основания са осигуряване. Подавате си болничния лист към НОИ, когато го получите. Закъснението е от страна на лицето, така че вие няма да имате проблем. Лицето вероятно също няма да има проблем, просто ще получи обезщетението си със закъснение.
Стойността на фактурата трябва да е равна на сумата, която ще получите от физическото лице - според уговорката на управителя. Основанието е "прехвърляне на право за закупуване на ...". И да, трябвало е фактурата да е около датата на споразумението, но няма какво да се прави, издайте я с първата възможна дата.
Всъщност фирмата Ви е неактивна /без дейност/ до момента, в който не подадете заявление, че започвате дейност и не изберете как ще се осигурявате, ако работите в нея. Ако през календарната година не сте осъществявали дейност, трябва само да подадете декларация за неактивност в АВ, което може да сторите и сам с електронния си подпис.
Бих му издала фактура, но не за гориво, а за наем на автомобил.
Благодаря за подкрепата. Хич не ми се ще да искам от данъчните, но просто парите ни трябват.
Законът е категоричен. Но може да опитате.
Здравете! Нямам голям опит с възстановяване на ДДС. Новорегистрирана в ТР и по ДДС фирма купува първия си ДМА за стойност 120 000 лева с ДДС /примерно/. Дейността започва със закупуването на този ДМА, т.е. без него не е възможно да се генерират приходи и не могат да се извършват облагаеми доставки. Финансирането е от собственика с допълнителна парична вноска и друго търговско дружество със съответни договори за заем, доказани доходи и т.н. Не участва банка, нито лизингово д-во. Мислите ли, че бихме имали проблем с възстановяването на ДДС? Имате ли някакви препоръки?
Така хубаво сте го формулирали. Защо направо не го засилите към НАП?