Съгласна съм. От актуализиция се нуждае и размерът на дневните пари по командировки.
Аз бих заложила на т.1. Имайте предвид, че увеличението на стойността се декларира в Общината.
Не искат,просто връщат стоката,но не и фактурата и сега настояват от една седмица за сторно бон към кредитното известие  :noexpression:

Вариант 1. Фактурата си остава за клиента. Клиентът е трябвало да си осчетоводи и КИ в ноември. А за парите е трябвало да сте категорични, че съгласно вашата политика се връщат само по банков път и т.н.
Вариант 2. Споменавате, че КИ е от м. 11, т.е. вече е включено в дневниците по ДДС. В този случай, за да го анулирате трябва да си подпишете двустранен протокол с клиента за анулиране, който да се включи в ДДС м.12/2022. След това ново КИ в брой и сторно касов бон. Би трябвало КА да може да го издаде. Друг вариант е от кочан да го напишете + РКО.
Уговорете се парите да върнете по банка. В този случай не се издава сторно бон.
Най-много ще ти помогне учебника по счетоводство! Успех!
Това добре, ама не работите ли по българското законодателство? Не сте ли някаква местна единица-ЮЛ, регистрирана тук?

Неточно съм го написала. Българско дружество с майка от ЕС. Разбира се, че изцяло се съобразяваме с БГ законодателството.
Нямах за цел да се заяждам. Просто законодателството и цялата методология на изчисления започва с основната заплата. Иначе сте прав/а, че договорено нетно би било от полза за служителите. Ние пък имаме затруднения със задължителния клас прослужено време, тъй като сме чуждестранна фирма и прилагаме съвсем различен модел на изчисление. Но някак си сме се пригодили. :) Балансираме м/у БГ законодателство и вътрешна политика на заплащане.
Е, айде сега, уравнение с едно "неизвестно", разбира се че има как да се знае. Освен това прочетохме КТ и разбрахме, че няма пречка да се вписва каквото и да е друго освен задължителните елементи за ТД.

Хайде тогава кажете какво е нетното възнаграждение, ако служителят ползва 5 дни болничен? Ами ако ползва 3 дни неплатен отпуск? А ако му удържите служебен аванс? В трудовия договор се вписва основно и всички договорени доплащания.
Не бих си коригирала дневниците, особено след като са без ДДС. Не е постъпила коректно. Запазете си и старите екземпляри с ЕГН.
Как така ги преиздава? Същият номер и дата, но вече с ЕИК? В кой момент е решило да ги преиздаде, тази промяна е от началото на 2022.
Ще се включа с един въпрос по темата.

Лице постъпва на работа през юни 2022 г. Желае да ползва облекчение за деца през работодателя. Има и достатъчно голяма данъчна основа от доходи, платени само от нас. Не желае да представи служебна бележка от другия си работодател до 05/2022.

Мога ли да преизчисля данъка само от доходите, които ние сме платили като отразя и данъчното облекчение? Как да постъпя според вас?
Погледнете и чл. 26 от ЗДДС
(5) Данъчната основа не включва:
...
4. сумите, платени на доставчика за покриване на разходите, направени от името и за сметка на получателя, когато тези суми са посочени изрично в счетоводството на доставчика; доставчикът трябва да разполага с доказателства за действителния размер на сумите и няма право на данъчен кредит по отношение на данъка, който може да е станал дължим при извършването на разходите.

Във вашия случай изглежда, че няма доставка, а по-скоро възстановяване на разходите.
Разбирам ви, и на ме ми беше объркващо в началото. Аз слагах ддс-то на разчет, но не цялата сума ми възстановяваха и стана каша. По-лесният вариант е всичко на разход и след това приход при възстановяване, както са препоръчали колегите. А в момент с УТА ми е много удобно защото ползваме бързо възстановяване още в същия месец. Така си отчитам само реалния разход. Имам обща сума за цялото гориво, след това имам отделен ред с минус "бързо възстановяване на ДДС" и след това обща сума, която да платя към доставчика. Не съм запозната DKV на същия принцип ли са.
ИТ искат хартия - те все още живеят в миналия век. :wink1:
В сметка 302 си осчетоводявам крайната сума с начисленото ДДС ?

А не ползвате ли възстановяване на ДДС под някаква форма?
Ние работим с УТА - получаваме 1 бр. обща месечна фактура, която включва всички страни. След общата сума има ред "възстановено ДДС" и моят разход е =общата сума-възстановеното ДДС.
Придържате се към счетоводните стандарти, които прилагате. Само ако в националните липсва конкретна регламентация, тогава е позволено да приложите  разпоредби от МСС.
Смятам, че трябва да изтекат 6 месеца от датата на пенсиониране, за да възстанови здравноосигурителните си права. /Вижте ал.2/
Чл. 40а. (Нов - ДВ, бр. 111 от 2004 г., в сила от 21.12.2004 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от
2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр.
23 от 2013 г., в сила от 08.03.2013 г.) Българските граждани, които са длъжни да осигуряват себе
си и пребивават в чужбина повече от 183 дни през една календарна година, могат да не заплащат
здравноосигурителни вноски до края на съответната календарна година, смятано от датата на
напускане на страната, и за всяка следваща календарна година след подадено заявление до
Националната агенция за приходите.
(2) Здравноосигурителните права на лицата по ал. 1 след завръщането им в страната се
възстановяват след изтичане на 6 последователни месеца, през които лицето е осигурявано по
реда на чл. 40.
(3) Извън случаите по ал. 2, здравноосигурителните права на лицата по ал. 1 след
завръщането им в страната могат да се възстановят след еднократно заплащане на сума в размер
на 12 здравноосигурителни вноски, определени по реда на чл. 29, ал. 3 върху минималния
месечен размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за
бюджета на държавното обществено осигуряване към момента на внасянето на вноските.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Сумите по ал. 3 се внасят по реда
на чл. 41 след подадена декларация по ред, определен с наредба на министъра на финансите.
(5) До възстановяване на осигурителните права лицата по ал. 1 заплащат стойността на
оказаната им в страната медицинска помощ на изпълнителите.
И на двата въпроса - НЕ.
Отразявате болничен.
Ще си получи 50% майчинство.
Здравейте,
имал ли е някой от вас случай на подадена данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ след срока за подаване (подадена през септември 2022 година Декларация за доходи от 2021 година )?
Декларацията е подадена с цел да се позва данъчно облекчение на лице с ТЕЛК.
Подадена е онлайн с Пик код - като съобщението, което излезе в системата на НАП е следното: "Подадената от Вас Декларация по чл.50 от ЗДДФЛ (2001) е подадена след законоустановения срок. Приета е, защото за същия период няма подадена предходна декларация."
Според вас да очаквам ли някой да направи обратна връзка с мен или по скоро ще има мълчалив отказ от тяхна страна?

Благодаря Ви.

През 2022 г. подадох ГДД за 2019 и 2020 /закъснение от две години/ за едно лице, което искаше да ползва данъчно облекчение за деца. Самите данъчни инспектори му бяха дали тази идея.  Даже оказаха пълно съдействие, тъй като се наложи и корекция след първоначалното подаване, а при вече подадена декларация трябва да отворят периода служебно.  Аз съвестно попитах за глоба, а те ми обясниха, че лицето е нямало задължение за подаване на ГДД и за това глоба няма. /имаше само трудов договор и подаде декларация само заради облекчението/