Здравейте elinora,
                                  Това се оказа въпрос за един милион долара :hmmm:, изчетох още няколко становища и проведох маса разговори и никой не може да каже проклетият електронен адрес има ли статута на адрес за кореспонденция или само физическият адрес е такъв /посочен в ТР и редица декларации пред НАП/. Все пак мисля, че колегите масово предоставяме наш електронен адрес за комуникацията с НАП /основно при работа с пълномощно/. Отделно това с "другите подобни услуги" пак влизаме в полето на гадаенето :noexpression:

Аз лично за себе си все още нямам отговор и не зная какво да предприема...

Лека и спорна работа!!!
И полученото указание противоречи на закона, но Вие го изпълнихте  и не го оспорихте, защото както НОИ не познавате закона. С какво точно да сте бил полезен?

Г-н Трифонов,
                          Бил съм полезен с това, че преди ТРИ години съм споделил на колежка или колега какво се е случило с подобен казус при мен.
                          Вашето поведение във форума е пределно ясно-Вие не се стремите да помогнете, а да демонстрирате "невероятните" си познания в нормотворчеството и някакво превъзходство над питащите :smile1:

                         Факта, че цитирате пост от 20.04.2020г. и то без темата да е подновена към днешна дата, язвително разбира се :good:-няма да си отстъпвате от характера, за мен е свидетелство за твърде много свободно време.
                     
                          Имате познания, ОК... Помагайте ни, но не ни "хранете" постоянно :smile1:... Досадно е!!!

Желая ви хубав ден!!!
Здравейте,
                    Не предприемайте нищо, ако някой ден излезе по тяхна инициатива /проверка, насрещна или не дай Боже ревизия/ ще представите копие и писмени обяснения и с това ще приключи /поне в повечето случаи е така/...
                    Тези ни направиха за елементарни технически грешки да изпадаме в ступор :smile1:, въпреки, че софтуерът им засича /в смисъл на "работи", а не на "блокира"/, когато има подобна грешка, че няма данъчно нарушение... Но пиисмата и поканите тръгват :hmmm:

Лека и спорна работа!!!
Благодаря колеги,
                                 То е ясно, че трябва да свикват, ама докато свикнат и минат през някакъв фискален катарзис има да изтече доста вода. А пък тези дни оставам с впечатление, че аз съм виновен за бюджета и промените свързани с него :smile1:
А и не пречи да поумуваме малко странично от рутината.
Иначе и аз съм за чиста и свята икономика /това до bobo :smile1:/

Благодаря за коментарите и хубав ден!!!
Здравейте колеги,
                                 Във връзка с темата с плащанията в брой ще ми е любопитно как виждате нещата в следните ситуации: предоставяме определена сума пари на подотчетно лице например 9000.00 на собственик или 1000.00 на лице по ТД, разпределя се дивидент 9000.00/начислява се заплата 1000.00, възниква задължение за дивидент 8550.00лв./ за заплата примерно 700.00лв. и като следствие се прави прихващане между вземанията от лицата и задължението към тях. Няма изплащане в брой на дивидент и заплата, спазени са нормите на ЗОПБ. То е ясно, че не е препоръчително да се заиграваме така, но ще ми бъде интересно какъв е Вашият прочит на казуса :hmmm:

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Отрязвате дните на първия болничен лист до датата на раждане, а втория си го подавате в цялост... Ако първият е подаден, го коригирате до датата на раждане...

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Няма да даде грешка, направено е както трябва-ОПР отразява резултата за годината, БАЛАНСА отразява останалата в патримониума на фирмата печалба след авансово разпределение на дивидента /само гледайте авансовото разпределение да Ви е покрито с необходимите за това документи, описани в становища и коментари -МЕЖДИНЕН БАЛАНС, Решения и доклад, защото тези пак са си оставили една малка вратичка да наказват авансовото разпределение на дивидент, ако не е документално обосновано/

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Да си кажа и аз мнението :smile1: Сайтът определено не е с удобен за потребителя инерфейс /известно сред дигиталното поколение като "user-friendly interface". Има един единствен плюс при работа с много фирми и един КЕП/УКЕП/КУКЕП и т.н. закачен чрез пълномощно на един потребител, че като подаваш еднотипни неща /например сядаш да подадеш 1-ци и 6-ци за 20-30 фирми/ много бързо прескачаш от профил в профил, като те заковава на същото място в следващия профил. Това е :noexpression: Другите му функционалности са малко хаотични, по мое мнение, спрямо стария сайт.
                 Иначе да, свиква се, но идеята не е да се свиква, а да кажеш "Браво, ашколсун, новото си е ново". А ние СВИКВАМЕ :smile1: :smile1: :smile1:

Хубави празници и почивни дни!!! Събирайте сили за новата кампания!!!
Здравейте,
                    Може и да се намери някоя veneta да Ви отговори :noexpression: Спазвайте малко хигиена в "никовете"...

Хубав ден от мен!!!
 :good: Бъдете здрави!!!
И да си пожелаем по-малко казуси като колони 9 и 19 и код 7 :smile1: :smile1: :smile1:

Лека и спорна работа!!!
    Те първо да си оправят "ФРЕНСКИТЕ ЯБЪЛКАРИ" дето ходят за три дни и после са на борса на тавана, а не майка дала живот на ново българче... Тук в моя район никой не иска да работи вече, масово се напуска и работа за да "берат" ябълки във Франция /и подобни разбира се/ заради безумието да се дава таван при завърнал се от ЕС, защото там три дни се е осигурявал на 100-на евра, нищо че тук има внесени 1000.00лв. за пет години :noexpression:. Не съм чул нито един предизборник да коментира темата.
           А... много е важно погребението на Британската кралица /лека и пръст на жената, без лоши чувства разбира се/, но денонощно по всички видове медийни канали :hmmm:, а тук се отваря такъв проблем, че липсата на газ и скъпа ел.енергия май ще се окажат по-малкия проблем...

Лека и спорна работа!!!
1.Тя може да не позволява, но при подаване не отчита грешка /ГОЛЯМО МНОГОТОЧИЕ ПО ИВАН_19 :smile1:, а и да не ме спре шефката/.
2.Отделихме много време колеги на темата, каквито и софтуери да си пускат и каквото и да правят разработчиците, факт е че законовата база е кьопаво написана и може да се тълкува, и не променена. То няма и от кой де :smile1: /ОТНОВО ГОЛЯМО МНОГОТОЧИЕ ПО ИВАН_19 :good:/
3.Аз лично ще пусна с 07 и в двата дневника и ще си изпратя и в колона 19 за вид84, така както съм дал примера от ден първи на тази тема. В крайна сметка няма да упражня неправомерно данъчен кредит, нито ще начисля такъв!!! Много важно в коя колона са данните /И ПАК ГОЛЯМО МНОГОТОЧИЕ/

За тези които създадоха това безумие-ГОЛЯМО МНОГОТОЧИЕ...

На Вас колеги-хубава вече и бъдете здрави!!! :good:
Здравейте,
                    Ето един анализ по темата:

"В заключение на темата относно отчитането на сделките с хляб, следва да се отбележи, че няма разпоредби, които да предвиждат специални правила за отчитане в дневника за покупките на фактурите, с които е документирана покупката на хляб, независимо дали е от регистрирано или нерегистрирано по ЗДДС лице. Единствено, макар и да е спорно следва в колона 8а да се посочи код “07“. Спорно, защото в разпоредбата на § 20а от ПЗР на ППЗДДС е посочено, че колона 8а от съответния отчетен регистър по чл. 124 от ЗДДС се попълва с посочения код, когато става въпрос за доставка, внос или вътреобщностно придобиване на хляб, а покупката на територията на страната не е сред изброените в разпоредбата. Не е лишено от логика и разбирането, че като „доставка“ следва да се разбира както продажбата, така и покупката, поради което и в този случай да се попълва колона 8а, като се посочва код на документа „07“. Що се отнася до посочването на данъчната основа и данъка в дневника за покупки, считам че може да се приложи редът предвиден за отразяването на протокола по чл. 117 от ЗДДС в случаите на вътреобщностно придобиване и за отразяването на митническия документ за внос, които са идентични.


В случай, че до изтичане на срока за подаване на справка-декларацията за м. юли 2022 г. от страна на приходната администрация бъдат дадени разяснения относно отчитането на продажбите, покупките, вътреобщностните придобивания и вноса на хляб своевременно ще бъде направено допълнение към настоящия коментар."   

Та с няколко думи: всички сме били прави в една или друга степен, просто защото не е разписано, както трябва :smile1:

Лека и спорна работа!!!
Ами към момента това попълване за отчета е невъзможно.  :smile1:

Генерирах една справка по ДДС и я пуснах през КЕП да я прочете за подаване... Не ми отчита грешка за отчет с вид 84, код 07 и попълнени колони 9 и 19...
 :noexpression:

Отказвам се за днес, колеги :good:

До понеделник!!!
Ааааа, etog & Nikolcho разбутаха кошера :smile1: :smile1: :smile1:
Ново 20 от Спецов и команда за отчета и фактурите... Да не се чуди защо го махат!!!
Б***и простотията...
От друга страна "...съответния счетоводен регистър..." предполага двоякост на текста :hmmm:

Имах предвид отчетен
От друга страна "...съответния счетоводен регистър..." предполага двоякост на текста :hmmm:
Ей тази алинея втора ме накара да слагам код 07 и в Дневник покупки на 01.08.2022г., както е в примера който съм дал в началото на темата, и после махнах... Писах, че го считам за изчистено като въпрос, заради преобладаващото мнение на колегите. Счетох, че не разчитам текста правилно.
Май остава отворен въпроса :smile1: :smile1: :smile1:
Здравейте,
                    Във връзка с Дневник покупки:
1. Това за код 07 в 8а, мисля че го изчистихме, че не се попълва ако е покупка от български доставчик /etog ми направи забележка в тази тема и изтъкна аргументи, че е само при ВОП и внос, с което се съгласих и благодарих/;
2.Къде да отиде данъчната основа на хляба си остава малка мистерия за мен все още защото:
2.1. Текстът на колона 9 завършва "... и тези без данък", но за мен е по-валидно за фактури получени от нерегистрирани по ЗДДС лица и останалите документи, които намират място там;
2.2. Първоначално насочих тази сума да върви в кл.10, защото тя е "...с право на пълен данъчен кредит" и ние тук упражняваме такова, но от 0%. Приемах за по-логично да е така, но от писаното във форума, не само тук, виждам, че повечето колеги насочват към кл.9;
2.3. От нормативните документи се отказах, защото колкото повече ги препрочитам, повече ме раздвояват в 9 или 10 да отиде облагаемата стойност на хляба;
3. Не че има някакво значение за резултата, но искаме да сме коректни та за това ровим...

Общо взето не съм 100% в 9 или 10 :hmmm:

Та за сега ще задържа хлебните до към 10-то число...

Лека и спорна работа!!!
И хубави почивни дни!!!


Проиграх го , за да видя чисто технически какво се случва - попълва колона 8а с 07/08, но вместо код 84 примерно се отразява номера на фактурата. Не съм и аз като вас сигурна обаче дали при фактура това следва да се прави - ще търся да чета.
[/quote]

Здравей delphine,
                                 Аз мисля, че трябва при продажби трябва да има код 07 независимо от документа на продажбата. Вчера го "пейстнах" в по-ранен пост...

Регистрирани лица, които са доставчици по доставка на хляб с място на изпълнение на територията на страната, посочват код „07“ в дневника за продажбите в колона 8а „Доставка по чл. 163а от ЗДДС или внос по чл. 167а от ЗДДС“


Лека и спорна работа!!!