...доколкото може "документално обосновано". Да стигнем до 01.02.2026.


Да, някак ще да е :smile1:






Малко офтопк...
На фона на старанието ни да сме точни в детайлите, да сме коректни в духа на закона си представям как като заплатя някакъв фирмен разход и дам лева ще получа касов бон в евро, а превалутирането ще го е направил продавач-консултанта с калкулатор в ръка, ще ми е върнал евро и ще съм извършила една "документално обоснована" операция...

Това ми беше идеята delphine, но колегите нещо не се включиха :smile1:
Защото на фактурата няма как да се отрази /поне не съм срещнал такъв текст или разяснение от МИНФИН :wink1:/ този плати в лева, аз му върнах в евро, а при "обоснована липса на наличност" пак му върнах лева и т.н. или обратното... И левовата каса /вече валутна към онзи момент/ да изтече лека-полека. При нашите продажби може би ще можем да засечем ПП през касовия апарат, но при покупки-нещо не виждам как.
 А пък защо не и да сме точни и коректни.

Хубава вечер на всички!!!
Благодаря Nicolcho,
                                   т.1 я приключихме категорично, щом има текст в ЗВЕРБ-а :good:


По точка 2 обаче: игричките са едно на ръка, аз се чудя като ми тупнат 500 фактури за покупки в брой и аз имам КАСА 10000.00лева и 10000.00евра стартов пакет примерно ще има ли ориентир коя фактура как фактически е платена, когато е пазарувал моят клиент каква валута е ползвал, т.е. аз да го видя върху документа, а не да питам документ по документ... Не че и той ще помни :smile1:

Благодаря още веднъж :good:
Здравейте колеги,
                                  Във връзка със ЗВЕРБ и месец януари 2026г., когато ще вървят двете валути имам две питания:
1.Заплатите за 12.2025г. може ли да ги изплатим на работещите в лева през 01.2026г., тъй като левът все още е официално платежно средство/според мен няма пречка, но пък може нещо да съм изтървал/
2.Когато получим фактура в брой през месец 01.2026г. по какъв начин може да се разбере с левове ли е платена или с евро. Не съм срещнал изисквания за текст по фактурата, а си мисля, че и касовият бон прикачен към фактурата няма да дава подобно инфо за нас, като обработващи документите...
Та си мисля, че май ще е едно към гьоторе, но може пак да съм изтървал нещо :wink1:

С две думи любопитен ми е вашият прочит по двете теми...

Хубава вечер!!!
Здравейте,
                   с-ки 606, 609 и т.н., всички под 605. Отчетна стойност на продадените стоки, материали и ДА.
      Продукцията тук няма никакво място. За нейното увеличение или намаление си има отделни статии в ОПР.
      Но това ще Ви го оставя като задачка :smile1:

Хубава вечер!!!
Не работи с ЕТ-та към момента... Казва, че няма валиден ДДС номер :smile1:
Колеги, много е индивидуално от фирма до фирма. До mmmmm, МРЗ не е лош критерий, но 50% за рег. по ЗДДС :hmmm: Зависи от обема все пак... Месечно-1500 фактури разход, 1200 приход, 4 банкови сметки, ПОС-терминалната 1300 страници месечно извлечение с 90000.00 операции, 30 човека на СИРВ, с възможност за импорт на едната част от документите, 6 човека в проклетите програми на БТ, и т.н и т.н. Хайде дайте цена :smile1:
Ценете си труда, ако имате тази възможност. Както казва Пъпешче носим голяма отговорност и ако  хамалуваме поне да има защо.

Поне докато не влезе SAF-T в този вариант, който е на дневен ред, тогава ще се променят много неща в нашата професия :noexpression:
Здравейте,
                    Прилага се, за да се обоснове липсата на другите основания-задължителна или по избор.


Хубава вечер!!!
Звучи като ежемесечна ревизия :smile1:

И като административно заличаване на малкия бизнес :noexpression:


И като 1984 :wink1:

Хубава вечер колеги!

КИК благодаря за синтезирането на такива важни теми!
Здравейте,
                    Ако фактурата носи наименованието "Стоки по опис" на един ред, а в описа има 120 реда колко реда ще импортираме в поредната стъпка за тотален контрол за наше добро :hmmm:?

Само един или всичките от прикрепения опис!?!

Хубави почивни дни на всички!!!
Здравейте, не е при вас... Днес нещо не са ОК :smile1:
Не, не се декларира от ЮЛ. Ако някой реши да прави проверка ЮЛ ще представи Договор за кредит, начин на изплащане-банка/в брой, аналитична оборотна ведомост, Годишен отчет за дейността пред НСИ, в който има достатъчно справки, в които е представена информация от дейността на дружеството /включително за предоставени кредити/-БАЛАНС, СПРАВКА ЗА  ПРЕДОСТАВЕНИ И ПОЛУЧЕНИ КРЕДИТИ, СПРАВКА ЗА ВЗЕМАНИЯТА И ЗАДЪЛЖЕНИЯТА
Допълнителни разпоредби - ЗДДС
15. (изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) "Субсидии и финансирания, пряко свързани с доставка" са субсидиите и финансиранията, чието отпускане е пряко обвързано с цената на предоставяни стоки или услуги. Не са субсидии и финансирания, пряко свързани с доставка, субсидиите и финансиранията, предназначени единствено за:
а) покриване на загуби;
б) финансиране на разходи, включително за придобиване или ликвидация на активи


Мисля, че сте т.а и/или т.б, т.е. на въпроса Ви-моят отговор е "Не"
Здравейте,
                    Като влезете с КЕП в профила на фирмата има възможност да се направи справка на регистрираните ФУ, вади списък с всички такива, чуква се на това което ви интересува и се генерира екселски файл, в който има информацията ден за ден от касовия апарат от началото до последно излъчено от СИМ-картата. Понякога информацията е с две седмици закъснение, но се появява така или иначе. Основният проблем на тази справка е, че не отчита сторното и не е детайлна по групи ДДС, а виждате едно общо число за деня /пак подчертавам-БЕЗ СТОРНО ОПЕРАЦИИТЕ/. Т.е. ако в деня имате 1000.00лв. оборот и сте пуснали СТОРНО 500.00 в тази справка ще видите 1000.00. Но на зор-заман ще можете да си свършите работа. Ако не е и регистриран по ДДС в сектор с различни ставки ще ви бъде още по-лесно.

Хубава вечер!!!
Здравейте, пробвайте през друг браузър. Ако през него ви зареди, значи основният е "задръстен" и трябва да го "изчистите". При мен беше така в понеделник и човекът, който поддържа нещата направи точно това. През ХРОМА, с който работя забиваше, през МОЗИЛАТА-не... Почисти му историята, хеш-а и т.н. и всичко си заработи.
Здравейте elinora,
                                  Това се оказа въпрос за един милион долара :hmmm:, изчетох още няколко становища и проведох маса разговори и никой не може да каже проклетият електронен адрес има ли статута на адрес за кореспонденция или само физическият адрес е такъв /посочен в ТР и редица декларации пред НАП/. Все пак мисля, че колегите масово предоставяме наш електронен адрес за комуникацията с НАП /основно при работа с пълномощно/. Отделно това с "другите подобни услуги" пак влизаме в полето на гадаенето :noexpression:

Аз лично за себе си все още нямам отговор и не зная какво да предприема...

Лека и спорна работа!!!
И полученото указание противоречи на закона, но Вие го изпълнихте  и не го оспорихте, защото както НОИ не познавате закона. С какво точно да сте бил полезен?

Г-н Трифонов,
                          Бил съм полезен с това, че преди ТРИ години съм споделил на колежка или колега какво се е случило с подобен казус при мен.
                          Вашето поведение във форума е пределно ясно-Вие не се стремите да помогнете, а да демонстрирате "невероятните" си познания в нормотворчеството и някакво превъзходство над питащите :smile1:

                         Факта, че цитирате пост от 20.04.2020г. и то без темата да е подновена към днешна дата, язвително разбира се :good:-няма да си отстъпвате от характера, за мен е свидетелство за твърде много свободно време.
                     
                          Имате познания, ОК... Помагайте ни, но не ни "хранете" постоянно :smile1:... Досадно е!!!

Желая ви хубав ден!!!
Здравейте,
                    Не предприемайте нищо, ако някой ден излезе по тяхна инициатива /проверка, насрещна или не дай Боже ревизия/ ще представите копие и писмени обяснения и с това ще приключи /поне в повечето случаи е така/...
                    Тези ни направиха за елементарни технически грешки да изпадаме в ступор :smile1:, въпреки, че софтуерът им засича /в смисъл на "работи", а не на "блокира"/, когато има подобна грешка, че няма данъчно нарушение... Но пиисмата и поканите тръгват :hmmm:

Лека и спорна работа!!!
Благодаря колеги,
                                 То е ясно, че трябва да свикват, ама докато свикнат и минат през някакъв фискален катарзис има да изтече доста вода. А пък тези дни оставам с впечатление, че аз съм виновен за бюджета и промените свързани с него :smile1:
А и не пречи да поумуваме малко странично от рутината.
Иначе и аз съм за чиста и свята икономика /това до bobo :smile1:/

Благодаря за коментарите и хубав ден!!!
Здравейте колеги,
                                 Във връзка с темата с плащанията в брой ще ми е любопитно как виждате нещата в следните ситуации: предоставяме определена сума пари на подотчетно лице например 9000.00 на собственик или 1000.00 на лице по ТД, разпределя се дивидент 9000.00/начислява се заплата 1000.00, възниква задължение за дивидент 8550.00лв./ за заплата примерно 700.00лв. и като следствие се прави прихващане между вземанията от лицата и задължението към тях. Няма изплащане в брой на дивидент и заплата, спазени са нормите на ЗОПБ. То е ясно, че не е препоръчително да се заиграваме така, но ще ми бъде интересно какъв е Вашият прочит на казуса :hmmm:

Лека и спорна работа!!!