Може ли въобще да издаде фактура се пита всъщност. А иначе според обстоятелствата ще се съобразява не само с чл.97А, а и с други - в зависимост от сделката.

 :smile1: Ами не е въобще, а ЕООД което не е регистрирано по ЗДДС, и за това се завъртяхме в тези отговори :wink1:

Хайде хубав ден от мен!!!
Здравейте Колибри,
                                      Ами общото е, че ако предоставиш услуга на фирма в страна от ЕС, която е ристрирана по техния ЗДДС /в уточнението е посочено, че контрагентът е в Гърция, а доколкото знам там всички са регистрирани по ЗДДС/, за което трябва да издадеш и фактура /аз поне за друг документ уреждащ престацията не се сещам :blush:/ ще трябва да се съобразиш с нормата на чл.97а от ЗДДС. Това е проблем за някои по-малки фирми в България, които инцидентно са намерили клиент в ЕС, защото утежнява администрирането им и те понякога се отказват от подобни дейности, но фактите са такива...
               Аз поне така разбрах въпроса.

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Както Ви е отговорено от ХХХХ трябва да давате повече инфо при питане. Оставам с впечатление, че става въпрос за предоставяне на услуга... Така че ето Ви и отговора по-долу формулиран в ЗДДС:

.............
Задължение за регистрация при доставки на услуги, данъкът за които е изискуем от получателя (Ново загл. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.)
Чл. 97а. (Нов - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) (1) На регистрация по този закон подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, което получава услуги с място на изпълнение на територията на страната, които са облагаеми и за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2.
(2) На регистрация по закона подлежи всяко данъчно задължено лице по чл. 3, ал. 1, 5 и 6, установено на територията на страната, което предоставя услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка.
(3) Данъчно задължено лице, регистрирано на основание ал. 1, се смята за регистрирано и по ал. 2 и обратното.
(4) За лицата по ал. 1 и 2 възниква задължение за подаване на заявление за регистрация по този закон не по-късно от 7 дни преди датата, на която данъкът за доставката става изискуем (авансово плащане или данъчно събитие), като данъчната основа на получената услуга подлежи на облагане с данък.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 104 от 2020 г., в сила от 01.07.2021 г.) Лице, което е регистрирано на основание на този член и за което възникнат основания за задължителна регистрация по чл. 96, 97 и 99 или за регистрация по избор по чл. 100, ал. 1 и 2, се регистрира по реда и в сроковете за задължителна регистрация или регистрация по избор.


Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Аз подадох току що, нямах проблеми... Само дето новата платформа не ми се струва юзърфрендли за пореден път :smile1:...

Здравейте,
                   Ето Ви нещо писано от мен преди година, свързано с нормативната база в България при подобен договор с немска фирма. Подробно е, но има основно конспективен и информативен характер, а съществуват доста различни типове взаимоотношения във фрийленсърството :smile1:.
                 Моят съвет е, като си изчистите детайлите /държава, начин на получаване на възнаграждението, вид подписан договор с възложителя/ да се обърнете към счетоводител, за да намерите най-правилния подход. В мрежата също ще намерите доста неща, но по-добре се консултирайте с колега, за да Ви е мирна главата!!!

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
според мен изчислението на БТ е вярно
650/21=30,95 лв.
7 работни дни * 30,95=216,67 лв.
3 дни болничен от работодател -30,95*70%=65,00 лв.
т.е. 216,67+65,00=281,67 лв.
Вие защо изчислявате 10 дни*30,95, след , като 3 от тях са първите три дни от работодател?

Здравейте,
                    Защото сумата 281.67лв. се нарича Общо начисления и касае брутния доход на лицето за месеца дължим му от работодателя, а сумата 309.52лв. е Осигурителен доход, който не може да падне под 650.00лв. на месец, та за това... Преставете си хипотетично, че сте прав/-а, ако лицето има пет отделни болнични листа, които не с в продължение по логиката на БТ ОВ за месеца ще се дължат върху 70% от тези 650.00лв., което да ме извинявате няма как да стане... И да, между другото от БТ май се сещат каква е недомислицата, но казаха, че ще си я карат така и ако много знаем ще спрат всички плащания, а не само проблемното за дадения месец /въпреки, че нарушават договора, защото отказват да платят и ЗОВ за болничния, които са за сметка на работодателя/...

  Както и да е, това се нарича "Кауза пердута" и нямам нерви повече да се боря с текстове писани от "КАЛИНКИ"...

  Във всички техни програми досега се говореше за МОД и такъв проблем не съществуваше, сега някой написал МРЗ и стой та гледай какво става.

  Между другото техен служител ми каза, цитирам "... и мен не ме интересува какво какво пише в КСО, имате си договор..."?!?

   Нещо по отношение на йерархията на законодателните актове???

Хубав ден на всички от мен!!!
Здравейте t.trifonov66,
                                          Точно така, падаме под МОД за страната, под МРЗ за страната под всичко...
Лицето е назначено на 650.00лв. заплата... По техните сметки МОД излиза 591.51лв.

Лека и спорна работа!!!

Здравей Pupeshche,
                                     Това за МРЗ го чета в договора, само че по този начин, така прочетен текста на т.5 от чл.2 на Договора, те не възстановяват пълната сума на ОВ внесени за сметка на работодателя, това едно на ръка. Другият момент е по интересен: за изчислените лични ОВ на лицето и полученото нетно възнаграждение приемат ОВ да са върху 309.52лв., а за ОВ за сметка на работодателя, които ще възстановят, ОВ са върху 281.67лв.
  Това е пълен абсурд. И при така възприетия подход БТ да не ги интересува какво подаваш и дължиш към НАП и НОИ, да ровиш по Рекапитулацията, за да им напаснеш цифри... Аз не виждам защо плащам за ТРЗ софтуер в случая. А и не виждам с кое прескачам МРЗ за страната в този случай :smile1: Отделно, минали са 100 програми през мен, такова чудо виждам за първи път във връзка с трите дни...

Благодаря отново, но не смятам да им коригирам нищо, ако искат да плащат.

Лека и спорна работа!!!
Здравейте колеги,
                                  Имам следния спор с БТ за ОВ за първите три дни на болничен за април 2021г. /21 работни дни/ при 650.00лв. заплата и 650.00лв. МОД:

По ведомост имам 7 дни отработени-216.67лв.
                                    3 дни болн. от работодател-65.00лв.
                                     11 дни болн. от ДОО

В искането си ние търсим ОВ начислени върху 309.52лв. /650.00лв./21дни*10дни=309.52лв./

От БТ отказват и начисляват ОВ върху 216.67лв.+65.00лв.=281.67лв.

За мен това е в нарушение на чл.6 от КСО, но вече трети ден съм в пререкания с тях :noexpression:

Пропускам ли нещо, бъркам ли някъде, програмата ли е с някаква друга специфика???

Ще се радвам да чуя Вашето мнение!!!

Хубав ден от мен!!!
Да, трябва да минат през ТРЗ-то. Ваучерите са част от възнаграждението и като такава присъстват във фиша...
Не е съвсем така. Разрешено е, макар и в специфични случаи за публичните дружества. Можете да погледне примерно чл.115в от ЗППЦК. Случаят с питащата разбира се е безкрайно далеч от публичните дружества.
Е, и аз за това и отговарям по този начин :smile1: Спецификите за публичните, в специфични случаи са си прийом на държавата да си прави каквото иска и като и е удобно в дадена ситуация. Но за простолюдието, като нас-не става!!! :smile1:

Хубав ден от мен!!!
Здравейте,
                    Това авансово разпределяне на дивидент в нашето законодателство не е разрешено, въпреки, че има доста аргументи /и коментари, и статии/ в тази посока, да се прави на база междинни отчети и т.н., но... За момента това не може да се прави!!! Ако ликвидирате дружеството, нещата стоят една идея по-различно, но от написаното оставам с впечатление, че дружеството се запазва, но с промяна на собствеността... Помислете го, нямам готов съвет за Вас в момента, но авансов дивидент не може да се раздава, за това съм категоричен.

Лека и спорна работа!!!
Три дни само по първия, защото няма работен ден между двата болнични.
Това, че и двата са първични, въобке да не Ви притеснява
:good: Подкрепям мнението на ХХХХХ, преди време имах подобен спор с НОИ и от там бяха категорични, че щом няма ден между болничните се отмята като ПРОДЪЛЖЕНИЕ, дори да е за ново заболяване и от друго лечебно заведение...

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                   Разгледайте това, ако вече не сте попаднали на него...


Хубава вечер!!!
Здравейте,
                    Както следва:
1.Заверени служебни бележки за банковите сметки на служителите
2.Копия на Карта за участие Приложение 17+на електронен носител Приложение 18
3.Финансова идентификация Приложение 21 /заверено от банката/

4.Контролен лист Приложение 22
5.Искане за плащане Приложение 20
6.Форма 76 Приложение 23
7.Декларация Приложение 19
8.Опис Приложение 19А
9.Рекапитулация от ТРЗ софтуер
10.Копие на разплащателна ведомост
11.Копие на платежни за заплати, ОВ и ДДФЛ
12.Копие на Банково извлечение
13.Счетоводни регистри по сметките разкрити за програмата

Всичките при първо искане, след това само от т.4 надолу за следващи искания, при промяна се активират и първите три точки, копия заповеди за отпуски и т.н.

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Не се вкарвайте във филми за 384.70лв. ... Вие пишете, че е физическо лице т.е. примерно има само доходи по ТД и ГД. Ще трябва да подадете и отчет до НСИ, да плащате и ОВ като СОЛ, ако доходите са под 3000.00 месечно, и т.н. и т.н.
                    Аз много държа на коректността в тези отношения, но в случая лично не бих се хабил за такава сума, а ако НАП реши, че таргетът му трябва да бъдат и подобни суми значи държавата е за закриване...

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Ако в новия ПП за съответните месеци от 2020г. нямате начислени лихви всичко остава за 2021г. Но ако в Анекса и ПП лихвите присъстват под условие за плащане през 2021г., тогава както сте го написали: Разход за лихви/Разчет.
      Аз така бих го направил.
      И не питайте и гледайте банката, те са царе на вътрешно-разчетни сметки и манипулиране на финансовите си резултати. По-скоро Вашата преценка и мнението на одитора Ви...

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Имайте предвид, че ДЗЗД е отделен стопанси субект от участниците в него, извън уговореното в договора за неговото създаване. След като разгледате договореното в договора и го сложите настрани, всички останали взаимоотношения са като при незвисимите един от друг субекти. Да-води се счетоводство, да-подава се декларация /ако има основания по ЗСч/...
                   И внимавайте с такива трансфери-ФЛ /участник/ внася в ДЗЗД-то, а то плаща сметките на ООД-то, по получени от ООД-то фактури :smile1:

Хубав ден!!!
         
Здравейте,
                   Ако е за насрещна проверка, миналата година имах над десет, доста обемни, с невероятния седемдневен срок :smile1:, и така не получих нищо по тях и вече не ги и мисля. При проверка спрямо Вас и/или ревизия си удължават със заповеди срока постоянно, но са длъжни да ви връчват заповедите за удължаване.
                   От друга страна, с този КОВИД им дойде дюшеш, както се казва, и постоянно си измиват ръцете с него, а пък ние си късаме нервите какво ли се случва.
                  В ДОПК са разписани сроковете и начина им на работа, но отговорността на служителите им е доста витиевата, да не кажа никаква :smile1: А и нищо чудно, някакъв параграф в ПЗР на Закона за пчелите, приет по нощите да им дава опция за удължаване в извънредна епидемиологична обстановка :smile1: :smile1: :smile1:

Хубав ден от мен!!!

Хубав ден!!!
                 
Здравейте,
                    Няма как с един пасив /задължение/ да покриете друг пасив /задължение/ :smile1:

И от мен имате НЕ...

Лека и спорна работа!!!