Ако счетоводните операции останат така както са описани в началото на въпроса / с откриване на аналитични подсметки номера на договора/, то тогава при изписване на готовата продукция сметка 303 с коя сметка ще кореспондира - със сметка 701 или сметка 705?
Ако изписването на продукцията остане 701/303, сметка 705 директно със сметка 123 ли ще се закрие?

Здравейте bonita,
                                 Стигнахте и до проблема, който се опитах да Ви спестя :smile1: Коя част от себестойността ще тряба да отпишете по сметка 705, какво е теглото на субсидираните материалите в нея, ако продукцията Ви не е бързооборотна и остане в патримониума на фирмата и за догодина, ако догодина Ви върнат част от тази продукция и издадете к.и. за нея и т.н....
             Има доста възможни хипотези, с ниска вероятност, но възможни, които можете да избегнете :smile1:

Хубав ден!!!
                                 
Струва ми се, че във въпроса има едно замисляне относно последващото осчетоводяване в 303 на същите тези материали - това ме накара и да отговоря така. Може идеята на питането да е друга - не ми стана твърде ясно.  :smile1:
Здравейте delphine,
                                     Точно това пита bonita, както сте го разбрали :smile1: Аз предложих моя вариант, да потърсят други разходи, защото съм брал ядове в производствено предприятие, където РА изкаше да вижда едно, а пък одиторът искаше да вижда друго :blush: При положение, че накарая 2+2=4, но всеки си имаше мнение как да се стигне до 4-та.

Хубав ден!!!
Засега управителят се е спрял на фактури за материали. При това положения сметка 601 с коя сметка трябва да се приключи - 611 или 705-приходи от финансирания?

Аз държа гр.60 да ми минава през гр.61, но и директният дебит на гр.70 се среща. Както решите... Разходите за суровини, материали и консумативи необходими за дейността на фирмата са допустими по ОПИК /гледам едно консултантско листче пред мен с посочените "допустими"-това до delphine/.
Здравейте,
                    Ако Ви е възможно насочете субсидията към разходи, които не формират себестойност на произведена продукция /при дадената възможност да се включват разходи от 01.03.2020г. все ще може да я "наместите"/... Не че е невъзможно, но в зависимост от подхода, който имате за формиране на себестойността Ви, ще правите доста упражнения със сметките във варианта, който посочвате /т.е. нормалния вариант при равни други условия/.
                   И един съвет:направете си една разчетна сметка за получената субсидия и нея я дебитирайте с 754 / примерно Д-т 503/К-т 459, Д-т 459/К-т754/

Лека и спорна работа!!!
Точно ! Нещо като машинно гласуване, но и с хартиени бюлетини...
:smile1: :good:
ОКД5 може би - за регистрация на СОЛ ?

Здравейте,
                    Както Ви е посочила delphine приложете едно копие на ОКД-то и за всеки случай си пуснете и една разпечатка с история на осигуряване с ПИК-а на СОЛ в НАП и я приложете и нея. За пред банка за новите кредити за СОЛ след ИП представяхме тези два документа и банките ги приемаха.
                Аз се чудя обаче, как не им е неудобно на НОИ да търсят нещо, което е в техните масиви и се подава ежемесечно с Декларация Обр.1 :smile1:. Това сигурно се брои като демо-Електронно правителство ...

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                    Нищо не следва от това освен, че продава по-скъпо от конкурентите си /което ме навежда на мисълта, че май ЕКАФП при него не се използват често :smile1:/... С НАП нямате проблем. Щеше да има ако продаваше картофи с 9%...

Лека и спорна работа!!!
В приложението за НОИ не се отбелязва дали болничния е първичен или продължение.
Щом между двата няма работен ден, за втория няма 3 дни от работодател.
Друго не Ви интересува. В дневника си ги описвате както са издадени - като първични
Точно, както е посочил параграфист само с уточнението, че в зависимост от софтуера, който използвате може да се наложи за втория болничен да си поставите отметка за продължение, за да може софтуера да го рапознае като продължение и да не закачи три дни за сметка на работодателя и да Ви попълни коректно Декларация Обр.1.

Лека и спорна работа!!!
Здравейте,
                   Може да се подаде от упълномощеното лице, чийто КЕП се полва за подписване пред НАП. Имайте предвид, че изискват в пълномощното /прилагате сканирано копие/ за представляване да е изрично упоменато, че можете да подавате заявление за регистрация по ЗДДС. Да, има къде да се прикачат всички документи свързани със заявлението. Наборът от документи, който сте посочили е достатъчен. За превода не мога да Ви отговоря-по-скоро ще изискат да е преведен документа.
Здравейте, това ми е изпратено като проект за табела...
До tara 13:
Здравейте докато преглеждах въпроси и отговори свързани с ОПИК попаднах на следното:

686/20.05.2020г.

Въпрос:

Здравейте, бихте ли разяснили дали ще се считат за допустими
следните разходи, извършени във връзка с доставка на стоки:
- Разходи за международен транспорт
- Разходи за митническо оформяне
- Разходи за Застраховки на стоката при международен транспорт

Разяснение от УО:

В сулчай, че описаните от Вас разходи формират доставната стойност на стоките,
то същите са недопустими за финансиране.

Така, че преценете ситуацията при Вас, за да не стане проблем.

Лека и спорна седмица!!!
Здравейте,
                     По отношение на счетоводните сметки е въпрос на избор. Но за да не претрупвате, Ви препоръчвам в сметкоплана да си направете аналитичност на 611-нещо си с името на проекта, гр.60 не я закачайте. През гр.61 със съответната аналитичност ще дадете точна картина за проверяващите. За заплатите-да, допустим разход са. По отношение на плащането-едно платежно е достатъчно. За банковата сметка-няма изискване, като при някои проекти да се разкрива отделна банкова сметка /то ако имаше такова, нямаше да Ви наредят парите преди да сте я разкрили/.
                    За последно да вметна, че консултант, с който работя ми изпрати и проект за табела, която трябва да се направи и да се окачи на обекта /като при всички проекти финансирани по ОП :smile1:/

Лека и спорна седмица!!!
"Разходите за външни услуги са допустими по т.нар. 3000-10000... "

Здравейте , Angel Halembakov !
За външните услуги е така - ще се признаят, но правилно питащата уточнява, че те ще отидат в стойността на стоката и няма как да бъдат осчетоводени в 602 . По същество няма да бъдат осчетоводени и няма да представляват услуга . И в тази връзка трябва да се види дали програмата допуска покриване на разход за стоки / а може би само продадени ? / .

Аз това имах предвид, този път да си нарушат политиката и тези разходи да бъдат отчетени като текущи, а не да влизат в стойността на стоките. Просто предлагам по-безболезнен вариант при последващ контрол... Разбира се ако тези разходи не са съществена част от стойността на стоките и имат някакво притеснение за изкривяване на финансовия резултат... Ама чак пък толкова за максимум 10000.00лв.??? Това са три-четири тира от Централна Европа. Както прецени колегата, аз бих ги вкарал в гр.60 в конкретния случай.

Хубави почивни дни!!!
Ще си я отчетете счетоводно, както сте описали - съгласно счетоводните и законови норми. Дали тази сума ще се признае от гледна точка на програмата - вижте конкретния договор или принципите в самата програма - допустим разход ли е този за целите на програмата .

Здравейте delphine,
                                     Разходите за външни услуги са допустими по т.нар. 3000-10000... И за написаното сте абсолютно прав/-а, но от моя опит с разплащателните агенции съветвам tara13 да минат през група 60, защото ще вллязат в такъв обяснителен режим, като им преглеждат документите при последващ контрол и не видят 60 и 611, че ще им се завие свят...

Лека и спорна работа!!!
Горният пост е за друга тема. Извинявам се, но нещо ми прескочиха прозорците :blush:
Вижте чл.3, ал.1, чл.21, ал.2 и чл.86, ал.3 от ЗДДС.

Лека и спорна работа!!!
Място на изпълнение при доставка на услуга
Чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) (1) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получател е данъчно незадължено лице, е мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят от постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект. Когато няма място на установяване на независима икономическа дейност или постоянен обект, мястото на изпълнение на доставката е мястото на постоянния адрес или обичайното пребиваване на доставчика.
(2) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят на постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект. Когато няма място на установяване на независима икономическа дейност или постоянен обект, мястото на изпълнение на доставката е мястото на постоянния адрес или обичайното пребиваване на получателя.

Задължение за начисляване на данъка от регистрирано лице
Чл. 86. (1) Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:
1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;
2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период;
3. посочи документа по т. 1 в дневника за продажбите за съответния данъчен период.
(2) Данъкът е дължим от регистрираното лице за данъчния период, през който е издаден данъчният документ, а в случаите, когато не е издаден такъв документ или не е издаден в срока по този закон - за данъчния период, през който данъкът е станал изискуем.
(3) Не се начислява данък при извършване на освободена доставка, освободено вътреобщностно придобиване, както и при доставка с място на изпълнение извън територията на страната.
(4) Алинея 1, т. 1 и 2 и ал. 2 не се прилагат в случаите по чл. 131, ал. 1.


Възникване на данъчно събитие и изискуемост на данъка
Чл. 25. (1) Данъчно събитие по смисъла на този закон е доставката на стоки или услуги, извършена от данъчно задължени по този закон лица, вътреобщностното придобиване, както и вносът на стоки по чл. 16.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 96 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) Данъчното събитие възниква на датата, на която е прехвърлено правото на собственост върху стоката или друго вещно право, както и всяко друго право на разпореждане със стоката като собственик, или на датата, на която услугата е извършена.

Аз ще ги включа в месеца, за който се отнасят продажбите.

Лека и спорна работа!!!
(Почти) винаги актуалните нормативи намирам в лекса. Никога не съм разчитал на институционалните сайтове.
Това е проблема bobo:ти пишеш "почти", аз съм написал "в повечето случаи", но в крайна сметка батакът е пълен... Ако институционален сайт ти предлага шменти-капели, то май си става просто сайт ...
Тук се сещам и за многото нули за прословутото Електронно правителство, които са опукани досега, 'щото чини ми се, че то освен платформен характер трябва да има и информативен...
Но това в някой друг живот по всяка вероятност!!!
Здравейте колеги,
                                  В повечето случаи, касаещи работата ми съм свалял данъчните закони от страницата на НАП от раздел Законодателство
         Оказва се че публикуваното там не винаги е вярно. Преглеждах тези дни ЗДДС свален от страницата на НАП с последната му уж редакция от 11.08.2020г. и се натъкнах на чл.3, ал.2 , която според "закона на НАП" е все още противоконституционна... След консултация с адвокат се оказа, че в АПИС текстът е доста по-различен, тъй като от 2008 има РКС, което отменя РКС от 2007г.. Та текстът на чл.3, ал.2 от ЗДДС в АПИС стои доста по-различно :blush:
         Не знам още колко такива моментчета има в НАП-ският ЗДДС, а и в останалите закони качени там...
          С две думи:не се предоверявайте на текстовете на закони изтеглени от сайта на НАП

          Прикачил съм файл с гореописаното.

         Лека и спорна седмица!!!