Здравейте колеги,
                                 Колкото и да не ни го признават и ние се трудим :smile1: , а и помагаме на трудещите се хора, като опосредстваме отношенията им с Държава и институции в някаква степен. А и сме нещо като първа линия, в контекста на настоящата ситуация без да навлизам в подробности защо и как, всички сте наясно с това защо и как, но това няма да ни го зачетат, така или иначе :smile1:
       Та искам просто да Ви поздравя с празника!!! Бъдете живи и здрави, и все така активни!!!
Д6 с КОД 13 се подава за дължимите ОВ по подадените Д1 и за изравнителните такива... Ако лицето, както описвате, не е подавало нищо и е нямало дейност, то тогава подаването на Д6 за 2019 с КОД 13 не стои на дневен ред пред Вас.
Здравейте,

през май месец, ще подадем документи за ползване на компенсации 60/40, но имаме служител, който все още е в  изпитателния срок и иска да напусне. Пусна си молба за неплатен отпуск за м.април и сигурно си е намерил нова работа, защото иска през май месец да го освободим.
Дали ще има проблем да ползваме компенсацията за април и май месец?

 Не, няма да имате проблем. В ПМС-то е посочено, по кои текстове от КТ прекратените договори ще Ви извадят от критериите да сте бенефициент по Мярка 60/40. Горепосоченото не е сред тях...
Да се допълня.Ако направя ведомост на 8 часа, за да може да се плати пълния размер на РЗ, няма как програмата да ми направи Декл.обр.1 и обр.6 на 4 часа, за да подам реално отработеното време.Файловете ги прави с един бутон, автоматично.Ох, много се притесних и омотах. :blush:

Здравейте отново!!! Не правете ведомост на 8 часа, направете я на 4 часа, каквато е фактическата обстановка. Другата част от възнаграждението съгласно мярка 60/40, спрямо софтуера, с който работите, поставете в някоя друга графа. Примерно еднократни начисления някакви или нещо от сорта и той нататък ще си пресметне и пълната осигурителна тежест. Така ще имате Д1 на 4 часа и възнаграждение за 8 часа. Това с другата графа Ви го предлагам, за да имате някаква онагледяемост за Вас самата. Иначе нищо не пречи да си бъдат на 4 часа, но с по-високо възнаграждение. Струва ми се все пак, че повечето софтуери ги пригодиха тези дни към настоящите условия, за да посочите сумите по мярка 60/40 отделно. Не се притеснявайте и омотавайте, този форум все пак е за това-да си подаваме ръка и идеи /надявам се полезни и верни/ :wink1:
Хубав ден от мен!!!
Здравейте, в рамките на периода до 25 число можете да ги подавате и един по един за наетите лица ако желаете. Трябва само да имате равенство между Д1 и Д6...
Здравейте!
СОЛ, което получава възнаграждение за полагане на личен труд, но в същото време през цялата 2019-та година е било осигурявано на МОД, трябва ли да подава годишна декларация 6 - при положение, че всичко е 0?

Благодаря!

Има ли СОЛ има и Декларация Обр.6 с КОД 13... И не разбирам кое е нула? Ако имате предвид, че нямате изравнителни вноски, това не Ви освобождава от задължението за подаване на Д6 с КОД 13. Знам че, ненужен документ на фона на информацията, която съдържа Д1, но това към законотворците...
Благодаря valenciq!!! На вниманието на консултантите по мярката :wink1: ...
Консултантите по мярката могат да си гледат по-внимателно мярката... И не, не е невярно драга Niina87… С ДС Вие заявявате, че нямате достатъчно работа и минавате от 8 часа на 4 часа, за да запазите хората като брой, вместо да уволните половината и останалата половина да работи на 8 часа. И тук идва вездесъщата мярка, която казва: запазете работните места, а ние ще Ви дотираме, за да са доволни хората и да не бъдат съкращавани. Та с две думи: хората работят на 4 часа и трябва да бъдат декларирани 4 такива с Декларация Обр.1 за трудов и осигурителен стаж!!! Това че отнякъде ще дойдат едни пари като помощ, не касае броя на часовете...

П.С. Консултантите по мярката /не знаех, че има и такава прослойка, да пази Господ от хилядите такива/ с имена Калинка ли са или не?
Здравейте, не споделям виждането на Nina87... Според мен Декларация Обр.1 се подава съгласно ДС, т.е на за 4 часа. Но начислявате пълния размер на заплатата за 8 часа, и съответно ОВ върху тази сума. Впоследствие ще Ви бъдат възстановени съответните суми съгласно Мярка 60/40. И ще чакате всички трибуквени агенции един ден да Ви проверят, дали правомерно сте участвали и получили сумите. Ако подадете Декларация Обр.1 на 8 часа, влизате в конфликт с ДС, което е сключено за 4 часа, т.е. подавате невярна информация и нямате никъде посочено намалено работно време освен на един лист хартия /съответното ДС/.
Много са далеч от финансиране тези плащания. Не че има някакво значение къде ще ги сложите, даже през прочита на ЗДДС, но това си е приход от услуга... По-скоро е финансиране за пациента, който получава някаква субсидия за една амалгама и едно вадене на зъб. Но за стоматолога, лично за мен, е приход от доставена услуга.
Здравейте колеги,
                                  Моля за Вашето тълкуване, за казус който имам пред мен...
Първи проблем:

1.Дружество Х е учредено на 05.01.2019г.
2.Започва дейност на 25.04.2019г. първи назначени по ТД и оборот за 2-3 дни.
3.Намаля работното време на 4 часа от 16.03.2020г.
4.В хипотезата е на Чл.1 /3/.

При такава фактическа обстановка аз го тълкувам, че предприятието няма шанс да получи каквото и да било, защото оборотите за март и април на 2019г. са практически нулеви и няма спад на 20%, тъй като се гледа датата на учредяване съгласно чл.2 /2/, т.1

Втори проблем:

Франчайзърите /комисионерите/ фактурират с месец назад.

1.Месец март нямат снижение на приходите, защото е фактурирана услуга за 02.2020г.
2.Проблемният март.2020г. ще се появи във фактурата за април.

При това положение мисля, че март е загубен дори и да е само половин месец.

Ако бъркам нещо в разчитането и тълкуването на ПМС 55/30.03.2020, моля за Вашите помощ и коментари!!!
Е, то явно и в медицинския софтуер е има бъг, щом като го има като радио бутон и лекарите също отмятат :wink1: Както и да е, важното е че помогнахме на колежката...
Здравейте,
                     Преди две години имах два такива случая /като вторите болнични листове бяха от други лечебни заведения но по различно заболяване/. Съответно в софтуера отмятах вторите болнични листове като първични, и той си слагаше по три дни за сметка на работодателя и за двата болнични листа, каквото е правилото... В последствие от РУСО-Благоевград получих писмо с указание да коригирам болничните, като такива с продължение и се наложи да правя корекции и на Декларации Обр. 1 и 6. След разговор със служител там ми беше отговорено, че след като няма прекъсване между двата болнични листа, независимо от факта, че е различна диагноза от различно ЛЗ /и се е получило съвпадение с последователността на датите/ вторият се подава като продължение.

Дано да съм бил полезен.
Освен да има разчет 10 000 декларации изтървани по 50.00лв. глоба минимум, да понапълним бюджета :noexpression:... Или вариант 2:да ги съберем сега, че на 30.06.2020г. ще са изхарчени за тоалетна хартия и варива.. Защото поне около мен нагласата на хората е, въпреки подчертаното от НАП, че срокът е отишъл до 30.06.2020г.. Това се анонсира първоначално и това се е запечатало в съзнанието на хората, без да коментирам йезуитската формулировка в закона за ИП, който урежда това, с препратката към чл.51 от ЗДДФЛ /че защо да е ясно написано!!!/. Предполага се че тези хора са доста начетени, а дори и да са не е нужно да са квалифицирани юристи... А че фискалния ефект от тези данъци е пренебрежим дори в условия на тотален срив-тук спор няма!!!
Пожелавам Ви да сте здрави и по възможност спокойни, че ни чакат "интересни времена" /за незапознатите, това е едно от най-силните китайски проклятия :smile1:/
Ако надвишава предвидените в ЗДДФЛ лимити-да трябва. Семейните отношения и произходът не касаят това задължение...
Оценка от лицензиран оценител и това с петте години е малко по-различно от това да не начисляваш ДДС изобщо. Ако е ползван ДК при покупка или изграждане ще коригирате /вижте от чл.78 от ЗДДС нататък/
Благодаря за отговора delphine,
                                                           Въпросът ми по-скоро беше в посока какво трябва да се съхрани за 10-годишния период за проверка, някакъв архив на базата данни или нещо от сорта... Защото при деинсталация на СОФТУЕРА няма как да се осигури достъп на служителите на НАП при поискване, тъй като такъв няма да съществува. Трябва ли базата с данни да се изпраща на НАП или не? Дали това е разписано някъде или не?
Здравейте,
                    Някой интересувал ли се е как ще се процедира при отказ от работа в режим СУПТО след 31.03.2020г. Въпросът ми изниква след разговор с клиенти /по-възрастни хора/, които са притеснени че няма да се справят с новия софтуер в бъдеще. Досега са работели със софтуер, който не е в списъка на НАП и сега ще се наложи да започнат с нов такъв /по всяка вероятност един от масовите в България:)/, но липсата на възможност за ДЕМО версия и ДЕМО ползване ги притеснява, че няма да могат да се справят да работят коректно и ще допускат грешки. Та питането ми е за следната хипотеза: Въвеждаме и връзваме към 31.01.2020г. СОФТУЕРА и ЕКАФП, декларираме пред НАП до 31.03.2020г. с какъв софтуер работим, но на 31.07.2020г. се решава, че СОФТУЕРА ще се махне от търговския обект /деинсталация от компютъра/ и ще се мине на вариант без СУПТО.
   Във всичко до момента /конференции, семинари, форуми, разяснения/ става дума как ще стартират нещата, но не съм засякъл как ще приключват /може и да е коментирано, но да ми е убягнало/...
   Ако някой има инфо, ще бъда задължен ако го сподели
Оставете телевизията... 14.01.2020г. е срока за този вид регистрация, който се коментира. Ако има основание да се извърши разбира се.
До мима 56
Здравейте, нямам такива клиенти /аптеки/ и не съм влизал в детайли, но... Наличие на складов софтуер /не може да няма в една аптека/, който си има всичките му там характеристики по Наредбата, мисля че няма да има такъв вариант, най-малкото, че аптеката едва ли работи само със здравната каса, все пак ще има и продажби в брой... И в този случай: складов софтуер+ЕКАФП, измъкване няма... Но пак повтарям не съм разглеждал бранша конкретно.