1
Здравейте - налага се да попълня такава бележка.
В случая, лицето отива на лечение първите дни на Октомври, заплатите за Септември ще бъдат декларирани по-късно, т.е. няма да е пусната още Дек.1+6.
Правилно ли е да попълня така периодите:
за периода от 01.04.2023 до 31.08.2023 осигурителните вноски са внесени;
- за периода от 01.09.2023 до 30.09.2023 осигурителните вноски са дължими
Благодаря за включилите се!
В случая, лицето отива на лечение първите дни на Октомври, заплатите за Септември ще бъдат декларирани по-късно, т.е. няма да е пусната още Дек.1+6.
Правилно ли е да попълня така периодите:
за периода от 01.04.2023 до 31.08.2023 осигурителните вноски са внесени;
- за периода от 01.09.2023 до 30.09.2023 осигурителните вноски са дължими
Благодаря за включилите се!
2
Данъци и счетоводство » Re: Складов софтуер - или такъв за управление на продажбите?
03.01.2019, 09:23Микроинвест са пратили имейл на своите клиенти, че техният продукт подлежи на задължителна актуализация и следователно ще трябва да се свързва с касов апарат, дори и до сега да не е бил... та Клиентът затова се чуди, трябва ли... колко е задължително?
3
Данъци и счетоводство » Складов софтуер - или такъв за управление на продажбите?
27.12.2018, 16:02Здравейте - имам следният въпрос: фирма има склад за строителни материали и използва до момента Микроинвест Склад- как беше, складовата програма, с която също пише фактури за продажби. Има и обаче фактури от кочан... С новите изисквания за Наредба Н-18 за касовите апарати, имаме спор дали този софтуер е задължително да бъде свързан с (нов) касов апарат - т.е. как се тълкува точно това управление на продажбите?
Щом складовата програма служи за въвеждане на артикули от доставните фактури, и впоследвствие за писане на продажна фактура (извеждане на тези артикули), значи е софтуер за управление и подлежи на задължителна връзка, така ли?
А има ли значение фактът, че повечето продажби са по банка в нашия случай?
Ще се радвам на размисли и разяснения ;-)
Щом складовата програма служи за въвеждане на артикули от доставните фактури, и впоследвствие за писане на продажна фактура (извеждане на тези артикули), значи е софтуер за управление и подлежи на задължителна връзка, така ли?
А има ли значение фактът, че повечето продажби са по банка в нашия случай?
Ще се радвам на размисли и разяснения ;-)
4
Данъци и счетоводство » Re: НАП проверява фирмите с голяма касова наличност
16.09.2017, 17:00ами това, не касае ли случая:
Чл. 261. (1) Данъчно задължено лице, което не подаде декларация по този закон, не я подаде в срок, не посочи или невярно посочи данни или обстоятелства, водещи до определяне на дължимия данък в по-малък размер или до неоснователно намаляване, преотстъпване или освобождаване от данък, се наказва с имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв.
Чл. 261. (1) Данъчно задължено лице, което не подаде декларация по този закон, не я подаде в срок, не посочи или невярно посочи данни или обстоятелства, водещи до определяне на дължимия данък в по-малък размер или до неоснователно намаляване, преотстъпване или освобождаване от данък, се наказва с имуществена санкция в размер от 500 до 3000 лв.
5
Данъци и счетоводство » Re: НАП проверява фирмите с голяма касова наличност
16.09.2017, 15:19то на всички е ясно, че ако по документи са 100х, най-вероятно дефакто са налични 10-20х (в най-добрия случай). Аз си мисля, че коригиращата декларация за 2016 не е вариант, защото ако няма 20% върху сумата, то ще има глоба/санкция заради самата ГДД плюс лихви, и данъка от 5%...
6
Данъци и счетоводство » Re: НАП проверява фирмите с голяма касова наличност
15.09.2017, 22:47и при нас, за 2 различни фирми едно и също писмо. Интересувам се по-скоро, ако се подаде коригираща декларация с някаква сума в перото "Скрито разпределение на печалбата", какво следва после? Очаква се проверка ли, щом отпада санкцията от 20%, какво следва от страна на НАП?
7
аз получих такива инструкции още първия ден по телефона - и затова бях в потрес...
Сега съм предала всички документи, отделни платежни, отделна ведомост, отделна аналитичност - въобще чудо
Сега съм предала всички документи, отделни платежни, отделна ведомост, отделна аналитичност - въобще чудо
8
здравейте отново - още един въпрос, в Декларация 1, т.12 Вид осигурен - 01 или 25 - лица включени в програми за насърчаване на заетостта?
9
Благодаря!
10
delphine, благодаря за разяснението със сметките - наистина си отговорих на някои неща. Само да попитам, ДДФЛ в случая правилно ли смятам - защото не ползвам софтуер и го правя на ръка?
378 лева РЗ по договор минус Осиг.вноски върху МОД - разликата умножавам по 10%... = Нето ТВ, което влиза и в Д6 на последната клетка. Така ли е?
378 лева РЗ по договор минус Осиг.вноски върху МОД - разликата умножавам по 10%... = Нето ТВ, което влиза и в Д6 на последната клетка. Така ли е?
11
трудно ще отида на място, защото сме в друг град... говорим по телефона, но те ми четат само клаузите от договора - което и аз знам, но не ми помага особено :-( Даже ми изчете лелята, някакъв "отказ" на друга фирма, която нямала аналитичност - незнам как ще става, първи месец почваме - голям зор ще е
12
ами 3 пъти говорих с тези от БТ по телефона и ми казаха изрично, че трябвало да са отделно - защото иначе не признавали разходите, не плащали и т.н. :-(
Ако някой е правил подобна аналитичност да ми даде насоки, моля ви....
Ако някой е правил подобна аналитичност да ми даде насоки, моля ви....
13
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Аналитичност - програма Младежка заетост??
01.06.2016, 22:52Здравейте на всички - от днес започвам с драмата "как се прави аналитично отчитане за предоставяне на информация към Бюрото по труда".... във връзка с подписан Договор по програмата за младежка заетост.
Първото което ми казват е да прочета договора - четох го 10-на пъти, но моля ви за помощ, искам да разбера с пример с цифри....
1. Признава се РЗ в размер на 90% от МРЗ - което е 378,00
2. МОД за нашия човек в случая е 435 лева
3. Ако всички работници без въпросния, се отчитат в обичайните сметки 604, 605 и 421, то как следва да се отчетат тези разходи по договора?
- 604.1/421.1 - 2000 примерно за всички останали
- 604.2/421.2 - 378,00 за нашия по Договора
- 604.3/421.3 - 210,00 РЗ за наставника - това прави ли се?
- 421.1/461-3-5-454 - за удръжките на всички останали
- 421.2/461 - 32,63 лева ДОО за нашия
421.2/463 - 13,92 лева ЗО
421.2/465 - 9,57 лева ДЗПО
421.2/454 - 32,19 лева ДДФЛ - това го смятам 378 минус (32,63+13,92+9,57) * 10%
- 605.1/461-3-5 - за осигуровки за всички останали
- 605.2/461 - 37,04 - за ДОО - дали е 378*9,8% което изплащат БТ по договора.... и се чудя какво става с разликата от тази сума и 42,63 лева (което е МОД 435*9,8%)? Тази разлика дали да се включи към статията 605.1/461 ?
- 605.2/461 - за ФТЗПБ - 4,16 лева или 4,79 съответно, със същия въпрос?
- 605.2/463 - за ЗО - 18,14 лева или 20,88....?
- 605.2/465 - за ДЗПО - 10.58 или 12,18 лева - пак същата дилема?
Моля за помощ, насоки или мнения по тези цифри?
Първото което ми казват е да прочета договора - четох го 10-на пъти, но моля ви за помощ, искам да разбера с пример с цифри....
1. Признава се РЗ в размер на 90% от МРЗ - което е 378,00
2. МОД за нашия човек в случая е 435 лева
3. Ако всички работници без въпросния, се отчитат в обичайните сметки 604, 605 и 421, то как следва да се отчетат тези разходи по договора?
- 604.1/421.1 - 2000 примерно за всички останали
- 604.2/421.2 - 378,00 за нашия по Договора
- 604.3/421.3 - 210,00 РЗ за наставника - това прави ли се?
- 421.1/461-3-5-454 - за удръжките на всички останали
- 421.2/461 - 32,63 лева ДОО за нашия
421.2/463 - 13,92 лева ЗО
421.2/465 - 9,57 лева ДЗПО
421.2/454 - 32,19 лева ДДФЛ - това го смятам 378 минус (32,63+13,92+9,57) * 10%
- 605.1/461-3-5 - за осигуровки за всички останали
- 605.2/461 - 37,04 - за ДОО - дали е 378*9,8% което изплащат БТ по договора.... и се чудя какво става с разликата от тази сума и 42,63 лева (което е МОД 435*9,8%)? Тази разлика дали да се включи към статията 605.1/461 ?
- 605.2/461 - за ФТЗПБ - 4,16 лева или 4,79 съответно, със същия въпрос?
- 605.2/463 - за ЗО - 18,14 лева или 20,88....?
- 605.2/465 - за ДЗПО - 10.58 или 12,18 лева - пак същата дилема?
Моля за помощ, насоки или мнения по тези цифри?
14
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Стаж в трудова книжка за 2000 година...
22.03.2013, 15:29Притеснява ме единствено факта, че сайтът на МТСП не дава официални становища - а отговори на въпроси (от типа ЕЖК :-)))))
15
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Re: Стаж в трудова книжка за 2000 година...
22.03.2013, 15:24да, зачита се естествено, обаче след дискусиите във форум(ите) повечето счетоводители смятат, както и МТСП - стажът в ТК да е от 07/2000 до 01/2013, и отделно в осиг.книжка, както е заверен - от 07/2000 до 12/2000
16
Заплати, осигуровки, болнични, майчинство » Стаж в трудова книжка за 2000 година...
22.03.2013, 10:21Колеги - имам следния случай:
Работник, назначен в ЕТ за периода от м.07/2000 година до м.01/2013 г. сега напуска.
Преди 2001 година е имало изискване стажът на работници, назначени по трудови договори към ЕТ да се оформя и вписва в осигурителни книжки (каквато въпросния също има, заверена от НОИ). След 01.01.2001 това отпада - за което на нашия работник е вписана начална дата в трудова книжка 01.01.2001 година.
Сега - аз трябва да я приключа, и понеже не бях се сблъскала с подобен случай, зададох въпрос към МТСП по случая. От там отговориха следното:
"В запитването посочвате, че лицето е постъпило на работа през 2000 г., а в трудовата му книжка е записана дата „ 01.01.2001 г.”, което показва разминаване между фактическото постъпване и записа в трудовата книжка. Ако това е така, следва да имате предвид, че работодателя е длъжен да извърши необходимата корекция. Независимо дали е имало задължение за водене на осигурителни книжки, правилното попълване на трудовата книжка е задължение на работодателя. Следва да имате предвид, че корекцията се извършва от длъжностните лица, на които работодателя е възложил тези трудови функции, независимо дали през 2000 и 2001 г. същите лица са били на работа или не.
От 01.01.2000 г. е в сила Кодекса за социално осигуряване (КСО) с който се урежда осигурителния стаж на лицата – чл. 9 КСО.
С Кодекса на труда (КТ) се урежда трудовия стаж на лицата ( чл.351-356КТ). Следователно не може да има „дублиране”, тъй като в трудовата книжка се нанася трудов стаж по КТ, а в осигурителната книжка се нанася осигурителния стаж по КСО."
Дали наистина трябва в трудовата книжка началната дата да бъде м.07/2000 година?
Нещо не ми се връзва...
Работник, назначен в ЕТ за периода от м.07/2000 година до м.01/2013 г. сега напуска.
Преди 2001 година е имало изискване стажът на работници, назначени по трудови договори към ЕТ да се оформя и вписва в осигурителни книжки (каквато въпросния също има, заверена от НОИ). След 01.01.2001 това отпада - за което на нашия работник е вписана начална дата в трудова книжка 01.01.2001 година.
Сега - аз трябва да я приключа, и понеже не бях се сблъскала с подобен случай, зададох въпрос към МТСП по случая. От там отговориха следното:
"В запитването посочвате, че лицето е постъпило на работа през 2000 г., а в трудовата му книжка е записана дата „ 01.01.2001 г.”, което показва разминаване между фактическото постъпване и записа в трудовата книжка. Ако това е така, следва да имате предвид, че работодателя е длъжен да извърши необходимата корекция. Независимо дали е имало задължение за водене на осигурителни книжки, правилното попълване на трудовата книжка е задължение на работодателя. Следва да имате предвид, че корекцията се извършва от длъжностните лица, на които работодателя е възложил тези трудови функции, независимо дали през 2000 и 2001 г. същите лица са били на работа или не.
От 01.01.2000 г. е в сила Кодекса за социално осигуряване (КСО) с който се урежда осигурителния стаж на лицата – чл. 9 КСО.
С Кодекса на труда (КТ) се урежда трудовия стаж на лицата ( чл.351-356КТ). Следователно не може да има „дублиране”, тъй като в трудовата книжка се нанася трудов стаж по КТ, а в осигурителната книжка се нанася осигурителния стаж по КСО."
Дали наистина трябва в трудовата книжка началната дата да бъде м.07/2000 година?
Нещо не ми се връзва...
17
Данъци и счетоводство » Re: Разходи за минал период
21.02.2013, 15:56аз пък бих го "изтупала" директно в 2013г. заедно с плащането - а осчетоводяването, чрез 122 сметка
18
Данъци и счетоводство » Re: За връщането на навнесен авансов данък....
30.01.2013, 17:58аз го знам искането, но въпросът е дали трябва И то да се подава след ГДД. Затова питам - някой да сподели практиката, а не какво пише в ДОПК или в сайта на НАП - това и аз го виждам
19
Данъци и счетоводство » За връщането на навнесен авансов данък....
30.01.2013, 17:14Колеги, моля (от името и на други предполагам) ако някой има "данъчна" практика през този месец, да сподели - как се процедира РЕАЛНО след подаването на ГДД с надвнесен корпоративен данък... че само с догатки, не става
20
Данъци и счетоводство » Re: зкпо-няколко въпроса
23.01.2013, 19:12Само се чудя в тази връзка, дали ако прави вноска, която е различна от изчислената по формулата в ЗКПО. Т.е. ако фирмата е под прага от 300х., но реши 2-3 пъти да внесе примерно по 200 лева, при положение, че авансовата вноска, изчислена по формулата е да кажем 300 лева... Дали тогава ще има отрицателна последица?