Здравейте,
Въпросите ми са са свързани с признаване на приход свързан с продажба на апартаменти. Инвеститор строи жилищна сграда (чрез главен изпълнител-друга фирма) и има предварителни договори за продажба. След Акт 15 клиентите се уведомяват за получаването му, поканват се да заплатят договорената за етапа сума, след което се договаря ден/час за нотариално прехвърляне на собствеността. Объркването ми идва от това - акт 15 - края на м.11/2018, плащания от клиенти - м.12/2018, нотариални актове - м.01, 02/2019 г. Кога следва да се признае приход - 2018 г. или 2019 г. Доколкото клиентите нямат възможност да влияят на проекта, да внасят изменения и т.н. - прилагаме СС 18 (не СС 11).
Обектът се намира на територията на България  - получената посредническа услуга, по която се дължи комисиона, е с място на изпълнение на територията на страната.
На регистрация по ЗДДС подлежи всяко данъчно задължено лице, което получава услуги с място на изпълнение на територията на страната, които са облагаеми и за които данъкът е изискуем от получателя по чл. 82, ал. 2 от ЗДДС. Срок - 7 дни преди датата, на която данъкът за доставката става изискуем (авансово плащане или данъчно събитие), като данъчната основа на получената услуга подлежи на облагане с данък.
И то какво излиза - щом пуснеш обекта в Booking - тичай за регистрация по 97а, ако не си регистриран.
Тези Booking и Facebook, че и Google..... 
Заведете си го като актив, регистрирайте го в общината и там да му плащате данък (при проверка НАП и там отправят запитвания), заповед към кой служител/група го зачислявате+кой обект ще охранява - при промени съответно нови заповеди, ветеринарен паспорт е ясно, заповед за месечните дажби - храни, витамини, добавки (променят се с възрастта :) ).
Здравейте, ето че и аз се сблъсках с тези карти за спорт. В конкретния случай при персонал 48 човека са закупени/предоставени 29 карти, тъй като само толкова служителя са потвърдили, че желаят и ще използват картите. Фактурата за картите е с начислен ДДС. След прочетеното клоня към: без право на данъчен кредит, не е облагаемо по ЗКПО като социален разход, сумата се включва към заплатата на съответния служител. Това което ме смущава е че всички имат право и възможност да се възползват, но не всички желаят. Вие как мислите.
Здравейте,
Дружество е закупило имот с цел строителство и продажба на апартаменти и търговски помещения. Към момента не е получено разрешение за строеж. За бъдещите продажби дружеството възнамерява да използва т. нар. „стоп-капаро“  (или „стоп-депозит“)– при проявен интерес от купувач и желание от негова страна за придобиване на конкретен обект (например ап. 21), същият заплаща стоп-капаро в определен размер, с което потвърждава намерението си за закупуване, а продавача се ангажира да не предлага обекта на други купувачи. Т.е. стоп-капарото е гаранция за продавача , че купувача няма да се откаже.
При получаване на разрешението за строеж  купувачът следва в определен срок да подпише предварителен договор за покупка на имота и да заплати авансово 30% от стойността на имота, като от стойността за плащане ще се приспадне стоп-капарото. В случай че купувача не подпише предварителен договор за покупка и не заплати авансовата сума, стоп-капарото не му се връща, а покрива пропуснатите ползи на продавача. Малко подробно стана, но какво е данъчното третиране на стоп-капарото по реда на ЗДДС –представлява ли авансово плащане или се счита, че заплащането на сумата не може да бъде определено като насрещна престация към конкретна облагаема доставка, не следва да се третира като авансово плащане и не обуславя изискуемост на ДДС за размера на плащането.

Няколко отделни решения, за да не превишите ограничението. Лихви ще са дължими само ако е договорено. Можете да договорите срок за връщане, след изтичането на който, ако вноските не са върнати ще се дължи лихва - имате варианти. Сумата се посочва като задължение към свързани лица в ГДД на дружеството,  в тази на собственика като физическо лице - не.
Необходими ли са въобще тези договори за заем - защо не ги преоформите в допълнителни парични вноски по ТЗ?
И като допълнение: Ако при подаване на данните в НАП изберете период различен от 01.2016 - 12.2016 връща отговор : "Декларациите обр.6 са отхвърлени ! : Няма регистрация за булстат :...............(тук е изписано съответното егн)"
Т.е. ако реално сте СОЛ например от 07.2016 и данните в обр.6 обхващат вноските за 6 месеца, когато избирате период в системата на НАП следва да посочите цялата година (01.2016 - 12.2016), а не периода от който сте задължени (07.2016 - 12.2016).

За баланса

16.24. (нова - ДВ, бр. 3 от 2016 г., в сила от 01.01.2016 г.) Микропредприятията, избрали да съставят съкратен баланс в съответствие с чл. 29, ал. 4 от Закона за счетоводството, могат да съставят баланс, който съдържа най-малко информация по раздели, обозначени с букви.
16.25. (нова - ДВ, бр. 3 от 2016 г., в сила от 01.01.2016 г.) Малките предприятия, избрали да съставят съкратен баланс в съответствие с чл. 29, ал. 6 от Закона за счетоводството, могат да съставят баланс, който съдържа най-малко информация по раздели, обозначени с букви, и по групи, обозначени с римски цифри, като вземанията по раздел В, група II от актива на баланса и задълженията по раздел В от пасива на баланса със срок на получаване или погасяване над една година се посочват отделно от тези, които имат срок на получаване или погасяване, по-кратък от една година.


Тъй като е използвано "най-малко информация по" - дали едно микро предприятие може да изготви баланс като на малко - по раздели, обозначени с букви, и по групи, обозначени с римски цифри? Ще е спазено изискването за "най-малко". Въпросът ми е продиктуван от това, че реално баланса на микро-то става 2 реда, а така ще се позапълни страницата  :wink1:
Здравейте, дружество възнамерява да изпрати свой служител да работи в САЩ. Да поясня - дружеството се занимава с презентиране, дистрибуция и др. на продукти свързани с отглеждане на животни във ферми. Всеки назначен служител отговаря за определен район от света. За този който отговаря за Америка (континента) е преценено, че е по-добре да е локализиран там и ето че ще заминава за Чикаго/САЩ за период от 2 г. Финансово всичко е уредено по отношение на квартира, транспорт и т.н. Изчетох Наредбите свързани с командировките, но имам нужда от помощ - мога ли да го командировам за повече от 180 дни с негово писмено съгласие  и освен това за дните над 30 парите се намаляват с 25%, както и дали не пропускам нещо свързано с Кодекса на труда?


Здравейте,
В същата ситуация съм и аз. Преди бавеха парите и постъпваха дори следваща година, а сега хоп - авансово.
Моите разсъждения са като Вашите и така съм ги отразила - но само тези получени м.12, текущо директно по приходната сметка.
Може да се придобие наетия при оперативен лизинг автомобил, след изтичане на срока на договора - ако има такова желание/намерение, но с една особеност - не от фирмата страна по договора или от собственика като физическо лице и т.н., а от трето лице, което "не е свързано" с наемателя. Това е заобиколния начин, но предварително се съгласува с лизинговата компания. В противен случай се счита за прикрит финансов лизинг и нямате право на данъчен кредит.
Проверете и дали мястото на изпълнение не е в Белгия по чл.21, ал.4, т.1, защото т.б завършва  с "и други", което позволява много дейности да се отнесат към тази точка.
Ако работата по един обект надвишава 12 месеца, тогава формирате и място на стопанска дейност съгласно СИДДО.
Ако в договора няма клаузи за платен и неплатен отпуск, при евентуална проверка от НОИ не приемат ползването на неплатен отпуск при такъв договор. Гледат това което е обявено в ТР.  И следва довнасяне на осигуровки и корекцияна Д1/Д6. Това преди години.
Може би вариант с анекс към договора да се уредят тези взаимоотношения без да се вписва в ТР.
Българско дружество е имало дъщерно предприятие. През годините то реализира загуби (14 х.). През 2015 г. приключва процедурата по ликвидация на дъщерното предприятие. Предприятието майка получава стойността на първоначалната си парична инвестиция - реализираната от дъщеричката загуба (45 х.- 14 х.).
Разликата е отчетена като разход през 2015 г.
Обезценки не са правени, отчитано е по себестойностния метод.
Този разход признава ли се за данъчни цели?
Благодаря предварително на отзовалите се.
Подобен случай със СОЛ - във връзка с изплащане на обезщетение от НОИ и направена проверка се оказа, че НАП не са закрили м.10 и м.11/2015, а м.12/2015 и м.01/2016 - вноските са внесени по-късно, но едва ли това е причината. Пак си липсват две вноски, но периодите се разминават. До миналата година при закъснели вноски закриваха най-старата независимо от периода вписан в платежното, а сега точно каквото е написано като период на платежното - дали има промяна?
Здравейте, след такова уведомление ЧСИ иска да му представим копие от трудовия договор - задължени ли сме и на какво основание? Не ми се иска чак копие от договора да се представя.
Извинете за може би елементарното ми питане, но нещо се обърках. Имам обект /къща/, на 3 етажа. 1-ви - кухня, 2-ри и 3-ти спални. Имаме и категоризация от Общината, но само за 2-ри етаж. Сега има реализирани нощувки от клиент - 9% ли е ДДС което ще следва да се начисли за реализираните нощувки?
Благодаря предварително.
Благодаря за отговора. Целта не е да се избегне регистрация по ЗДДС, а да не се пропусне. Както и правилно да се отчетат продажбите към третите страни. Но засега се лутам в членовете .....