Какво следва ако сме изплатили командировки над двойния размер, не сме ги включили във възнаграждението, ясно, че  не се признават за разход, но какво следва да направим или какви санкции ще понесем?
Защо да не се признават, ако командироващият ги е утвърдил и е документирано по съотв.ред? Превишението над 2у-кратния разре е облагаем доход за лицето и може да се включи в сл.месец. Ще се дължат лихви.
Да, точно така. Същия проблем е при повече от 2-ма съдружници. Разликата остава за сметка на единия от съдружниците. След повторно изготвяне видях, че проблема е отстранен.
Здравейте,
констатирах, че има проблем в калкулатора в случая, когато има стотинки. Пример на 0.75.При разпределението дава отклонение от 0.02
От системата на НАП "Въпроси и отговори" един отговор по подобен въпрос.

И на мене ми прилича на рекламен разход, а не на представителен.

Още едно становище на НАП, в която се дава дефиниция  като за представителни разходи.
Здравейте! Моля за мнения по следния казус. Получаваме 100 % аванс за извършване на услуга / сервизна дейност по преносими уреди/ от страна членка на ЕС. Следва ли в този случай да се издава фактура с приложение на чл.21 за получения аванс и респ. да се изготвя ВИЕС декларация? ЧЛ.25, ал 7 ЗДДС разпорежда, че не възниква изискуемост на данъка за полученото плащане само в случаите на вътрешностнообщностна доставка / ВОД/. Според системата по-нататъшното документиране на услугата се извършва със специален сервизен протокол , с който се предава извършената работа.
Благодаря на всички взели отношения!
Недомислицата е, че дори и за 1 ден трябва да се пускат същите купчини документи. Но за заплащането не виждам какъв е проблемът - нали си получава заплатата, която трябва да е поне толкова, колкото минималното заплащане там
Съгласен съм за 1 ден, но заплатата се получава през следващия месец!
Можете да му плащате "командировъчни", но те ще се облагат с осигуровки и данъци.
Можете да му дадете аванс за заплата, ако се притеснявате, че няма с какво да живее в чужбина.
Пътните до там и обратно се заплащат от фирмата и това се вписва в ДС. Квартирните също, но трябва да има обосновка - документи, договор за наем и т.н.

Да се прати работник без да се осигури жизненото му оцеляване е абсурдно! Все едно да пратиш да пратиш без дневни пари,  за командировка в чужбина по другата Наредба. Да, може да му дадем аванс за заплата, но в лева. Лицето, явно ще понесе загубата от обръщането на лева във валута. За пътните и квартирните е ясно. Явно е недомислица в тази Наредба. Благодаря!
Колеги, може ли някой да сподели практика по тази нова Наредба, а именно как се процедира при изпращане на работник за извършване на услуги в страна членка на ЕС. Ясно е че се прави ДС за периода на командировката. Проблемът е, че не се полагат дневни пари за времето на командироване. Човекът трябва да се храни за тези дни, докато си получи през следващия месец парите по съответната ставка за държавата. Служебен аванс ли му давате в евро и после да възстановява отново евро,
/ след като си получи заплатата да купува евро и да връща/ или някакъв друг начин.
За извършените разходи в чужбина правите ли авансов отчет за квартирните и пътните, като посочвате основание ДС, след като няма Заповед за командировка.
Благодаря предварително за всяко мнение!
Ако командировката е в страната се признава цялата сума по документ:
Скрит текст :
За командировките в чужбина има лимит за квартирните, освен за лицата по приложение 1:
Скрит текст :

irenabrili - в случая след извършените компенсация между дневни и квартирни превишението за чия сметка следва да бъде? За сметка на лицето - на кое нормативно основание, тъй като се явява своеобразна удръжка или облагаем доход на лицето, или данъчно непризнат разход или друг тип разход? Вариантите са доста.
Здравейте,
Получихме във валутната сметка 100% аванс за стока, чийто износ се очертава да стане към края на Юни или началото на Юли. Сега, ако издам фактура по чл. 28/ЗДДС - за  100 % авансово плащане на стоките......и евентуално преди самият износ да издам окончателната фактура, където изписвам стоката и приспадам аванса, но така стойността й ще бъде 0 и не знам на Митницата как ще погледнат на това? Или там трябва да представя Инвойс на английски - с коя дата? (датата на авансовото плащане или дата преди самият износ?)

1_ИТ-00-118/28.12.2016

ЗДДС, чл. 17, ал. 1 и ал. 2

ЗДДС, чл. 21, ал. 2

ЗДДС, чл. 25, ал. 2, ал. 6, т .2 и ал. 7

ЗДДС, чл. 112, ал. 1

ЗДДС, чл.113, ал.4 от ЗДДС

ЗДДС, чл. 124, ал. 4


ОТНОСНО: Прилагането на Закона за данък върху добавената стойност
При получаване на аванс във връзка с износ на стока, за получения аванс следва да се приложи общия ред на издаване на фактура при получено авансово плащане съгласно чл.113, ал.4 от ЗДДС. Следва да се има предвид и разпоредбата на чл.37, ал.3 от ЗДДС, съгласно която редът по ал.2 от същата не се прилага при получени авансови плащания.

По отношение на плащането на аванс в размер на 100% от стойността на доставката следва да се има предвид, че съгласно чл.79, ал.8 от ППЗДДС при настъпване на данъчното събитие на доставката може да не се издава фактура в случаите, когато за доставката са извършени авансови плащания за цялата стойност на доставката и за които вече са издадени фактури при получаването им.

Съгласно чл.28, т.1 от ЗДДС облагаема доставка с нулева ставка е доставката на стоки, които се изпращат или превозват от място на територията на страната до трета страна или територия от или за сметка на доставчика.

Предвид разпоредбата на чл.21, ал.1 от ППЗДДС когато стоките се изпращат или превозват до трета страна, за доказване на доставката по чл.28, т.1 от ЗДДС доставчикът следва да разполага със следните документи:

- митнически документ, в който е вписан като износител на стоките, заверен, след потвърдено напускане на стоките от изходно митническо учреждение или друг документ, удостоверяващ износа, в случаите, когато е налице възможност да не се подава митнически документ, съгласно митническото законодателство;

- фактура за доставката;

- документ за превоза на тези стоки.

Издадена фактура за износ се включва в дневник продажби в колона 19 „доставки със ставка 0% по глава трета от ЗДДС“.

Е, за целите на програмата и генерирането на файла може да създадете ДС, но не мисля, че има нужда от реално подписване. Аз също за да направя някакви промени в заплати, напускане и т.н. правя документи в програмата, но не ги ползвам за реално подписване (имаме си други бланки).
Да, ясно. Проблемът е обаче в номерацията на ДС. А тя вече фигурира, за да се следят промените по досието на лицето. Изобщо отново недоизмислена работа на МТСГ. Техническите проблеми не ги интересуват и оценките на въздействието са смешки.
И аз съм за т. 2, така и направих, понеже нищо не споразумяваме с работниците.
Уведомяването с програмата на НАП ли правите? Със софтуериста на програмата за заплати, нещо не можем да се споразумеем по този въпрос. Програмата работи само на база ДС. :blink:
В крайна сметка имате своя практика по въпроса - следвайте си я. След като питате може би нещо в нея ви смущава ли ? Иначе не намирам логика във въпроса. Тази аналитичност "нефактурирани аванси 4 ми се вижда напълно излишна - имате задължението в законоустановен срок да си издадете фактура за аванса , а не да го оставите нефактуриран. Иначе има доста теми по въпроса , който поставяте и нюанси в осчетоводяването, но не и принципни различия.

https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=13073.0

http://qwerty2/765-5-5-16-poluchen-avans-za-prodajba-na-materiali/

https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=8379.0

Всъщност и Вие бихте могли да ги намерите с помощта на Гугъл. :smile1:


Да, благодаря за линковете. Не всичко може да се намери. Главната причина са последните изменения на ЗДДС,  относно авансите, на които не им разбирам логиката. Ясно е, че има такова задължение, но няма да влизам в детайли относно причината за този начин на осчетоводяване. При всяко положение дава информация, за да не се пропусне да се издаде фактура. :good:
bogpan,

Темата Ви е озаглавена "практика". А Вашата практика или предложението Ви по въпроса каква е ?

и друго мнение за повече примери от практиката :
http://qwerty2/763-5-5-14-poluchen-avans-za-prodajba-na-produkcija/


1.ДТ 50/кт  4121 клиенти по аванси нефактурирани -120
2. Следващия месец на база издадената фактура за получен аванс
ДТ 4121 Клиенти по аванси нефактурирани 120
КТ 4532 -20
КТ 4122 Клиенти по аванси фактурирани 100
3. На база ПП за стоката
4122/702 -100
503/411                - при получаване на сумата

411/412, 4532     - при издаване на фактурата за аванс

412/70...              - при приключване на сделката и издаване на окончателната / нулева / фактура

За целите на отразяването на окончателната фактура / с приспаднат аванс / в дневник продажби стандартно 411/70...,4532 - с нулеви стойности


http://novacon.bg/blog/?p=319


"Ако авансовото плащане е било 100%, за което е издадена фактура, Правилник за прилагане на Закон за данък върху добавената стойност (ППЗДДС) позволява да не се издава окончателна фактура." - това е от статията, която любезно ми предоставихте. Чл. 79 ал 8 ат ППЗДДС. Всъщност никъде не съм твърдял, че приемо-предавателния протокол за стоката  е фактура по смисъла на ЗДДС или протокол по чл.117. Колкото до счетоводните записвания ми е малко странно кт салдо на ска Клиенти, ако е такава по индивидуалния сметкоплан.
Ако следва да се издаде фактура с О-ла данъчна основа, която е на практика е протокол,  за нуждите на примера се издава с датата на ПП за стоките.
Колеги, каква практика използвате за счет.отразяване на следния случай:

1. Заверена банкова сметка с дата 30.04 със 120 лв за 100% аванс по договор
2. С дата 01.05 е издадена фактура за аванса 100 +20 лв
3. Стоката е предадена 2 месеца по-късно с протокол, така както е договорено.

Благодаря на отзовалите се!

п.п цифрите и датите са примерни.
В зависимост от получаващата институция се посочва следното за чешка институция: номер на раждане;
        за  кипърски граждани – кипърския личен номер, при лица, които не са кипърски граждани – номера на
        регистрационното свидетелство за чужденци ARC (Alien registration Certificate); за датска институция –
        номера по CPR; за финска институция – номера по регистъра на населението; за шведска институция –
личният номер (personnummer); за исландска институция  - личният кодов номер (kennitala); за латвийска
институция – личният номер; за институция  от Лихтенщайн – номер по АНV; за литовска институция –
        личният номер; за унгарска институция – номерът на социалната осигуровка (TAJ); за малтийска институция – за малтийски граждани: номера на личната карта а за не-малтийски граждани: номерът на малтийската социална осигуровка; за норвежка институция – личният номер (fedselnummer); за белгийска институция – номерът на националната социално осигуровка (NISS); за германска институция от системата на общото осигуряване – осигурителният номер (VSNR); за испанска институция – за испански граждани: номерът, отбелязан върху личната карта (D.N.I.-), а за чужденци – Номерът N.I.E., дори ако паспортът е изтекъл; за полска институция – номерът по PESEL и номерът по NIP; за португалска институция – и регистрационният номер в общата осигурителна система, ако съответното лице е осигурено по линия на португалската система за осигуряване на държавни служители; за словашка институция – личният номер (EMSO); за швейцарска институция  - осигурителният номер по AVS/AI(AHV/IV).