И ако продажбата е на ФЛ и въпросното лице се сети след две години, че иска фактура, отново ли ще правите всички тези магии?

Поздрави,

Малкият
Плаща в брой, издавате касово бонче и не анулирате фактурата.
Това е.
Ако посочената цена е с включен ДДС, то дължимия ДДС по доставката се определя въз основа на формулата в чл.53 от правилника и допълнителни увеличения на ДО не се правят.
Законово:
чл.126(3), т.1 касае грешки при неотразен документ.
Вие сте в т.2 - грешно отразен.
чл.180 няма никаква връзка с питането.
То хубаво с ДДС-то в двата дневника, но не е зле да се уточни и ставката на ДДС-то.
От мен една "нула".
За повече подробности - чл.23 от правилника.
На въпрос 1 . Разликата ти се явява комисионна . Фактурираш на купувача .

Доколкото разбрах, продавача я плаща.

Купувачът на недвижимия имот плаща договорената сума, описана в нотариалния акт, по сметката на Агенцията, като пълномощник на продавача.
Въпрос 1 : При получаваща се разлика между получената по сметката на Агенцията от купувача и изплатеното от Агенцията към продавача, тази разлика към кого се фактурира ?


В нотариалния акт, в цената е включена и Вашата комисионна?
Когато говорим за продажба, ДО се определя съгласно чл. 26 и чл. 27 от закона.
Чл. 79 няма нищо общо, ама абсолютно нищо общо в този случай.
Погледнете чл. 6(3) и т.8 от ДР на закона, които биха изиграли роля за евентуалното прилагане на чл.27.
чл.21(2)
чл.82(2)
чл.117
чл.23(3) от правилника.
Зависи от договора.
Ако имате обща цена за услугата и материалите, ще имате съпътстваща доставка по чл. 128., определена в съответствие с чл. 21, ал. 2.
Ако отделно продавате стъклата и отделно имате договор само за монтаж, ще имате две доставки - ВОД на стока и услуга по чл. 17, ал. 4.

чл. 7
(5) Не е вътреобщностна доставка:
2. доставката на стоки, които се монтират или инсталират от или за сметка на доставчика;

чл.17
(4) Място на изпълнение при доставка на стока, която се монтира или инсталира от или за сметка на доставчика, е мястото, където се монтира или инсталира стоката.

чл.17(4) говори за МИ при доставка на стока, която се монтира, а не само за услугата.

Такива ми ти работи.

Успех!!!
Договорът за наем е с непрекъснато изпълнение и данъчното събитие настъпва на датата, на която е уговорено плащане, а не когато реално се извърши плащането(чл.25, ал.4).
Та, вижте какво пише в договора Ви.
При продажба данъчната основа, съответно дължимото ДДС, се определя по реда на чл.26 и чл.27 от ЗДДС.
чл.79 няма абсолютно нищо общо в този случай. Без значение дали са минали 1, 2, 5 или повече години от придобиването.
Това само за протокола.
Напишете си периодите, които са с ТС. Изчислете за всеки период отделно.
Сумирайте.
Това е.
Точно на това е обърнал внимание Малкият и е дал правилния, според мен, отговор.
Какво друго е плащането преди издаването на фактура, ако не авансово?!
Дали издаваме фактура за авансово плащане или въобще издаваме окончателна фактура в срок от 5 дни никъде не е регламентирано. По-скоро, ако не издадем окончателна фактура, сме длъжне да издадем такава за получения аванс. Но тя не е задължителна, ако сме прехвърлили собствеността по доставката в същия срок и сме издали данъчен документ за това.


Въобще никакви аванси нямам предвид.
Получаваме плащане. Съгласно чл.113(4) в петдневен срок издаваме фактура.

Чл. 86. (1) Регистрирано лице, за което данъкът е станал изискуем, е длъжно да го начисли, като:
1. издаде данъчен документ, в който посочи данъка на отделен ред;
2. включи размера на данъка при определяне на резултата за съответния данъчен период в справка-декларацията по чл. 125 за този данъчен период;
3. посочи документа по т. 1 в дневника за продажбите за съответния данъчен период.

Спазвайки закона и изпълнявайки трите точки на ал.1, в едно и с чл.124 и чл.125, включвам фактурата, барабар с начисления данък в месеца, в който съм издал фактурата.
Била тя за аванс или за стока/услуга.
Ами добре, ще попитам така:

За да е по-лесно, игнорираме плащането в брой.

Получавате плащане на 30-то число. На 1-во число на следващия месец издавате фактура.
Как бихте отразили ДДС-то? В кой месец и по какъв начин.
Благодаря предварително.

п.п И понеже намесвате аванси, само да спомена, че тогава нямаме данъчно събитие, но имаме изискуемост на данъка при плащането на аванса.
Основание за издаване на отчет продажби?

Пак ще попитам:
Ако сумата беше постъпила по банкова сметка щяхте ли да правите тези врътки?

Отчет продажби не е обвързан с начина на плащане. Значи би трябвало и при плащане по банков път да постъпите по същия начин. Съмнява ме да го направите. Нали?
Отчет продажби се издава, когато не е задължително издаването на фактура.
Такава в случая е издадена. Тя ще влезе в СД за м. септември. Тогава ще отразите и начисленото ДДС.
С други думи - ако плащането не беше в брой, ами по банков път, щяхте ли да правите тези врътки с отчет продажби и фактурата в двата месеца.
Нормативи не Ви ли се четат?
чл.19 от НСОРЗ.
не може да вземете стара база за изчисление.

Естествено, че може. Стига да не е по-малко от МРЗ за страната към настоящия момент  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Тя няма отработени дни.

Нито един, откакто е назначена  :blink: :blink: :blink:
Ако е била на МРЗ, ще изчислите обезщетението на база МРЗ, но сегашната, а не тогавашната :thumbup: :thumbup: :thumbup:
на ТД,  да, на 270 ще го осигуряват. :smile1:

Успех  :thumbup: