Да обаче ако я напиша така няма да ми се равни окончателната цена по офертата, която е 729.99 лева. А този аванс е за 50% от стойността и реално в него е включено ДДС-то.
Здравейте!
Има следния проблем. Издадохме авансова фактура на стойност 365 лева преди фирмата да се регистрира по ДДС. Платили са ни я. Регистрирахме се по ДДС и сега трябва да издам ф-ра за окончателното плащане, където трябва да приспадна този аванс и да се доплати. Офертата за стоката е със суми 608.33 + 121.66 /ДДС/ = 729.99 лв. с ДДС. Как трябва да напиша окончателната фактурата? Мога ли по следния начин:
Дт  411 -364.99
Кт  702 - 669.16 /включила съм ДДС от авансовата фактура/
Кт  412 - "-" 365.00
Кт  4532 - 60.83
Аванса ми е 365.00 лева + оконч. ф-ра 364.99 = 729.99 лева.

Благодаря предварително!
И аз точно това не мога да разбера причината за отказа от превоз. Ако има ограничение в количеството, то не знам къде да прочета до какви количествени граници може да пазари физ. лице от страна членка на ЕС. Но аз се чудя също защо  превозвача държи купувача на стоките да е фирма регистрирана по ДДС. Дори да открие фирма преди да купи стоката, няма да иска веднага да я регистрира по ДДС. Или има някаква тънкост, която не мога да разбера, или просто е някакво вътрешно правило на фирмата превозвач.
Здравейте!
Имам следния казус. Физическо лице иска да закупи стоки /почистващи препарати около 250 литра/ от Кипър. От фирмата Доставчик ще издадат фактура на физ. лице, но от фирмата която ще превозва стоката до България казват, че няма да я превозят, тъй като искат купувача на стоката да е фирма и то регистрирана по ДДС. По принцип това физ. лице смята да си направи фирма и да продава тези препарати, но иска първата доставка да я вземе като физ. лице и да представи препаратите тук в България един вид като реклама, да види дали си заслужава и едва тогава да открива фирма.
Въпросът ми е дали е възможно физ. лице да закупи такова количество стока и наистина има ли спънка за превозвача, че отказва да транспортира стоката без фирма и то държи да е по ДДС? Не може ли да не е регистрирана по ДДС? Не може ли да се регистрира когато достигне 20 000 лева оборот от ВОП?
Тъй като не са ми много ясни тези неща, ще съм много благодарна ако някой изкаже мнение или ме насочи къде да прочета. Благодаря предварително!
Здравейте, колеги!
Имам следния казус.
Предстои да регистрираме в ТР нова фирма, след което ще я регистрираме по ДДС. Фирмата няма да има работници, ще работи само управителя. Ще закупува стоки /почистващи препарати/ от Кипър, след което ще ги продава тук в България, като за целта няма да има магазин или склад, а ще извършва разносна търговия. Смята да купи или наеме автомобил, който държи да е лек и с него ще доставя стоките на клиентите си, които ще са физически и юридически лица. Интересува ме ДДС-то върху разходите за гориво, ремонт, консумативи и т.н. на автомобила ще може ли да се признае по някакъв начин?
Прочетох в ЗДДС и в частност чл. 70
Ограничения на правото на приспадане на данъчен кредит

 "    чл. 70. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит не е налице, независимо че са изпълнени условията на чл. 69 или 74, когато:

               1. стоките или услугите са предназначени за извършване на освободени доставки по глава четвърта;

               2. стоките или услугите са предназначени за безвъзмездни доставки или за дейности, различни от икономическата дейност на лицето;

               3. стоките или услугите са предназначени за представителни или развлекателни цели;

               4. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) е придобит или внесен мотоциклет или лек автомобил;

               5. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) стоките или услугите са предназначени за поддръжката, ремонта, подобрението и експлоатацията на мотоциклети и леки автомобили по т. 4, включително за резервни части, комплектовка, горивни и смазочни материали;

               6. стоките са отнети в полза на държавата или сградата е разрушена като незаконно построена.

          (2) Алинея 1, т. 4 и 5 не се прилагат, когато:

               1. превозните средства по ал. 1, т. 4 се използват единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства, включително при последващата им продажба;

               2. превозните средства по ал. 1, т. 4 са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности);

               3. стоките или услугите са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности), включително след преработка;

               4. стоките или услугите са свързани с поддръжката, ремонта, подобрението или експлоатацията на превозните средства по т. 1;

               5. (нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) превозните средства по ал. 1, т. 4 и стоките или услугите по ал. 1, т. 5 се използват и за дейности, различни от посочените в т. 1 - 4, в случаите, когато една или повече от изброените в т. 1 - 4 дейности са основна дейност за лицето; в тези случаи правото на приспадане на данъчен кредит е налице от началото на месеца, следващ месеца, за който е изпълнено изискването за основна дейност. "

Ако някой може да каже някаква вратичка, с която може да се признаят тези разходи, ще съм много благодарна!
По принцип не е проблем да виси салдо по 411, но ние винаги минаваме през разчетна сметка, за да ни е по нагледно в оборотната ведомост.
Благодаря Ви за помощта. Сега ще им кажа да си коригират фактурата.
Желая Ви хубав и успешен ден!
Здравейте на тези, които са писали. Извинявам се, че едва сега отговарям, но вчера нямах възможност. Ще цитирам точно какво пише в договора:
"Сума в размер на 5%, представляваща приспадане на гаранцията за качествено изпълнение. Възстановяването на така удържаната сума се прави от Възложителя по следния начин:
- 2% след изтичане на 1/едно/ месечен срок от датата на подписване на протоколите по т. 6.4 от този договор.
- 3% след изтичане на 24/двадесет и четири/ месечен срок от датата на подписване на протоколите по т. 6.4 от този договор."
Ние също стигнахме до извода, че трябва да бъде написана по горепосочения начин - да не се приспада от данъчната основа, а само от сумата за плащане. Съответно не трябва да издаваме фактура при нейното връщане.
Сега ме интересува тази гаранция как да я осчетоводя. Мога ли по следния начин:
492/411 - 185,90 лева - така сумата по клиенти ще ми се закрие
При връщане на гаранцията:
503/492 - 185,90 лева - така ще си закрия разчета за гаранции
Здравейте, колеги!
Имам следния проблем. Фирма на която водим счетоводството е за монтаж на врати. Има договор за поръчка, по който тя е Изпълнител. В договора има клауза, че след приключване на поръчката ние приспадаме на Възложителя 5% гаранционна сума за добро изпълнение. Тези 5% процента ще ни бъдат върнати след определен период от време. Крайната фактура, която нашата фирма е написала е следната.
Стойност на сделката по договор   3718,00 лева
Приспаднат аванс                           - 1779,00 лева
5 % удържана гаранционна сума    - 185,90 лева
ДДС на удържана гаранц. сума           30,98 лева

                                             Основа 1784,08 лева
                                                   ДДС  356,82 лева
                                     Крайна сума  2140,90 лева

Тези 5% са сметнати на база стойността на сделката без ДДС, т.е. върху 3718,00 лева. За първи път имаме гаранционни суми и нещо се объркахме.
Въпросът ми е : Правилно ли е написана фактурата, тъй като ние мислим, че е сгрешена? И другият ми въпрос е: Когато ни върнат тези 5%, трябва ли да издаваме фактура?
Благодаря предварително!