Здравейте,имам следния казус: На 08,07,2021 сме направили поръчка през ел.платформа VIDAXL съответно сме посочили данни за юридическо лице,регистрирано по ДДС.Платформата е с регистрация в Нидерландия,ноо във фактурата посочват БГ ДДС номер с начислено 20% ДДС.До тук добре,но липсва нашия ДДС номер и започват мъките.Пишем им да ни добавят номера във фактурата,но след над 20 написани мейла,няма решение.Правим проверка тогава в системата за проверка на ДДС номер и дава ,че номера е валиден.Днес след поредните разменени мейли проверявам в сайта на НАП и виждам ,че фирмата е дерегистрирана от 01,07,2021 по ДДС.Фактурата не сме осчетоводили все още,защото се надявахме,че ще получим коректна фактура.Та питането ми е:осчетоводявам си фактурата заедно с начисленото ДДС-данъчна основа 830 лева и  ДДС 166-общо 996 лева и съответно си правя протокол по чл.117 за данъчна основа 996?
Издавате обратен документ на документа с които сте го изпратили-а това сте задължени/фактура или складова разписка /.Така че или пускате кредитно известие или разписка за рекламация,зависи как е оформена сделката.Парите които трябва да му върнете,може да направите по банковата сметка на клиента,защото не всички куриери имат опция да пращате само пари чрез тях,а и всичко това ще ви струва допълнителни разходи.

Здравейте,във фирма е въведено непълно работно време/4 часа /по 138а за срок от 3 месеца,което изтича в края на юни.Съответно и възнагражденията на служителите са намалени на 50%.Ако освободим някой служител сега и трябва да изплатим обещетение по чл.220,размера на обещетението трябва да в размер на 50% от брутната заплата,така както е и съответното възнаграждение за юни?
[/quote]
Здравейте,във фирма е въведено непълно работно време/4 часа /по чл.120в за срок от 3 месеца,което изтича в края на юни.Съответно и възнагражденията на служителите са намалени на 50%.Ако освободим някой служител сега и трябва да изплатим обещетение по чл.220,размера на обещетението трябва да в размер на 50% от брутната заплата,така както е и съответното възнаграждение за юни?
Здравейте колеги,имам следното питане.Сменихме си касовия апарат според новите изисквания, Как следва да процедираме ,ако се налага да се върнат пари на клиент с касов бон пуснат от стария апарат?Няма как да му издадем сторно касов бон,аз виждам единствения вариант-кредитно известие и сумата върната по банков път.
Моля за мнение!
ЕТ ,което от 2002г няма дейност ,през 2017г продава лек автомобил за 500 лева.Според вас може ли да се ползва Декларацията че през 2017 има дейност до 500лв.и да я подаде заедно ГДД за 2017г ,като в нея посочи прихода от 500лева.Автомобилът е закупен през 1999г и е отдавна амортизиран
Здравейте отново,
Първо искам да Ви благодаря от сърце, че така старателно помагате на всички.
Ето отново и един мой казус.
Мой клиент си направи успешно регистрацията в Електронните митници още в средата на януари, с цел да се избегне ужасът на крайни срок 31.01.2018 г. Но той пак ни застигна. Проблемът е, че електронния подпис му изтече на 29.01.2018 г. и бе подновен с нов, а митническият агент не успя до тогава да се регистрира - съответно не бе възможно да се направи упълномощаване. А очакваме внос в първите дни на февруари.
Вчера ходих на място в Агенция Митници и програмистите там казаха, направо да преминаваме с новия подпис към стъпка 2 - асоциация с електронен подпис. Но това не води ли впоследствие към стъпка 3 - регистрация като Икономически оператор - такъв нали вече е регистриран. Още не съм пробвала, тъй като очаквам да ми донесат подписа.
Също така четох в секция "Често задавани въпроси", че трябва да се напише молба в свободен текст за промяната на КЕП - с посочване на стар и нов номер, обаче това още повече ме притеснява, тъй като в момента всичко занесено на хартия - пълномощни, молби и други се обработват за 7 и повече дни. Моля за съвет ако сте имали подобен казус.
Благодаря предварително за отделеното време и внимание.
Точно са ви отговорили от агенция митници,ако подписа е само продължен минавате през стъпка 2 единствено.Ние направихме регистрацията с подпис който след това подновихме и точно така се получи.Няма нужда да регистрирате наново оператор
" Какво се случва с попълването на касовата книга, при положение че даден клиент не си вземе стоката и съответно се налага да се анулира касовия бон след няколко дни,а същият касов бон вече е изведен служебно когато е издаден? "

Бихте ли обяснили какво означава това ?
Означава че всеки ден сумата на касовите бележки се извежда служебно от касовия апарат,защото те все още не са налични като пари -отчитат се обикновенно на следващия работен ден с приходни ордери в Главната каса на фирмата,Според мен най-правилно е в края на деня да се изведат сумата от касовите бележки за деня  минус сторно касовите бонове.Въпросните служители само маркират на този касов апарат,там физически пари не минават
Колеги моля за мнение по въпроса:
Фирма с търговска дейност издава фактури в брой и с наложен платеж.Касовият апарат се намира в склада на фирмата от където се издават фактурите и съответните касови бележки.Въпросните стоки се доставят до клиентите както с фирмени куриери,така и с външни такива.В края на деня касовите бележки за сумите в брой се извеждат от касовия апарат и на отделен ред излизат наложените платежи,които съответно постъпват след отчет по фирмената банкова сметка.Салдото по касовата книга е е 0.Куриерите се отчитат в главната каса с приходни ордери,като това може да бъде и на следващия работен ден,зависи кога са успяли да разнесат стоката.Питането ми е по два въпроса:
1.Какво се случва с попълването на касовата книга, при положение че даден клиент не си вземе стоката и съответно се налага да се анулира касовия бон след няколко дни,а същият касов бон вече е изведен служебно когато е издаден?Няма как в касовата книга салдото да е отрицателно!
2.Когато имаме рекламация по продажбата,съответно издадено кредитно известие и сторно касова бележка.Съответно парите излизат от главната каса,тъй като салдото на касовия апарат е 0.Правилно ли е да се направи служебно въвеждане на сумата в касовия апарат и съответно служебно извеждане на сумата по сторно касовата бележка,за да може салдото на е 0?
Здравейте,моля за вашето мнение по следният казус:
Фирмата ни се занимава с продажбата на канцеларски материали.С цел маркетингова кампания за раздаване на кафемашини и безплатно кафе на наши клиенти по обектите/юридически лица/, фирмата закупува кафемашини и определено количество кафе.Идеята на търговския ни отдел е да раздава тези машини на клиентите при достичнат оборот от обичайната търговска дейност .Ръководството иска тези машини да могат да им бъдат взимани когато не си реализират оборота.Отностно ЗДДС фактурата за машините няма да ползва ДДС,а отностно ЗКПО ще трябва да се плати и данък,но дали това са представителни разходи,само защото са насочени към търговските ни паркньори.Тъй като кафемашините ще се раздават на юридически лица то смятам че те са извън обхвата на ЗДДФЛ.Моля които е имал подобен казус да сподели дали разсъждавам правилно
Не намира счетоводно отражение.След като няма преведи пари ,които да осчетоводите  като гаранция,а имате само отворена гаранция във ваша полза какво очаквате да осчетоводите?След изтичане на срока на банковата гаранция може да я върнете на издателя,но и да не го направите ,нейния срок ще е изтекъл и тя ще е невалидна
Където превеждате и останалите данъци на ЕТ в Републиканския бюджет
Здравейте колеги, моля за съвет.Клон на чуждестранен търговец които така и нямаше никаква дейност в БГ,закрих миналата година.Имаше регистрация по ДДС и го дерегистрих,но съм пропуснала да подам декларация по чл.162 от ЗКПО на датата на вземане на решението за спиране на дейността.Сега се чудя дали да го направя подавайки го през 2017 или да подам годишна декларация за предприятия без дейност и да си трая.Глобата не е никак малка,но пък и фирмата я няма, а управителя нали носи отговорност 6 месеца след това.Какво ще ме посъветвате?
Сумата я приспадате от дължимия ДОД за м.12,нищо по различно не пишете
Здравейте,моля колеги сблъсквали се с подобен казус да изкажат мнение.Клон на чуждестанен търговец е регистриран през 08,2015 по ДДС с доброволна регистрация.Не е осъществавана никаква дейност до момента.Клона на Дружеството е заличен в ТР на 15.07.2016 и в 10 дневен срок е подадено заявление зе деригистрация на основание чл.107 т.4 ,заедно с необходимите документи.Подадена е нулева Справка декларация за юли 2016 по ДДС.До днешна дата вече 30 дни няма никаква реакция от НАП.Докумунтите да подадени по ел.път.Възможно ли е такъв дълъг срок,след като по закон е 14 дни?
Това ,ако автомобила се използва смесено,но въпроса ми е когато се използва единствено за управленска дейност и няма лично ползване.Тогава какво се случва?
Здравейте,прочетох че вече  са приети промените.Интересувам се след като отпада 10% данък върху разходите за управленски цели,значи ли това че вече ще е задължително попълването на пътна книжка-досега се даваше опция"Разходите по чл. 204, т. 3, обложени с данък върху разходите, се признават за данъчни цели и когато не е издаден пътен лист".И ако е така,това значи да се попълва пътна книжка със задна дата от 01.01.2016
Какъв е методът на доставка?
Още един въпрос: прил. 8 носи ли се в НОИ или се изпраща електронно?
Благодаря!
В НОИ изпращате електронно само Приложение 10,като в него попълвате данните от Приложение 8,което остава при вас