Здравейте, да се включа и аз по темата.... водя счетоводството на сдружение с нестопанска цел, регистрирано по ДДС, някой нещо да сподели за тези дружества и ДДС? Аз колкото чета и препрочитам, от това което искат никъде не попадам, но да не пропусна нещо, моля споделете
Здравейте!
Ползвам темата т.к. е сходна с моя проблем.
Трябва да назнача лице с доп. ТД по чл. 111 от КТ, но и във връзка с чл. 68, ал. 1, т. 4, до заемане на конкурсна длъжност.
От всичко, което прочетох, според мен мога в договора да изпиша и двете основания, но после за прекратяването на договора, кой член ще използвам?
Моля за съвет, имам мнение, но не знам дали съм права.   
 
Програмата ми позволи да коригирам ръчно сумата, но не знам до колко е редно и можеби ще го наблюдавам докато актуализирам, на последващ етап.
Здравейте! Казусът ми е следният.
Имам "наследствено" от колегата преди мен, кредитно салдо в 499 - 1.80 лв. Не е много, но е дразнещо. Според мен е начислено грешно, поради това, че нямам документ, а "листче" с описан телефонен разговор /незнайно защо/ и със сума на него. Листчето е от 2021 г., става въпрос за платени данъци и такси към община, а към настоящият момент всичко си е платено.
Според вас кое е по правилно - да сторнирам или да внеса тези 1.80 и да закрия салдото?   
Здравейте!
Казусът ми е следният: Лице, което работи на 2 часа ще излиза в отпуск. Преди това е работил на 8 часа и с ДС от м.г. става на 2 часа. Има неползван отпуск за минала година, но от всичко което изчетох ми стана ясно, че независимо от това ще изчислявам заплащането съгл. чл. 17 от Наредбата и чл. 177 ал. 1 от КТ, т.е. примерно на 200.00 лв.
Имали основание лицето да претендира за по-голям размер на плащане на отпуска? Питам да не би да съм пропуснала нещо в четенето на нормативната база.
Благодаря предварително за отговорите.
Благодаря!
Чета, ровя, търся, но като споделя мисли е друго :).
Практиката си е практика.
Ако още някой се сети нещо по темата ще се радвам да го прочета.
Както се казва "истината се ражда в спора" :)
Аз разсаждам по този начин: до септември ми е бил на работа на 8 ч и има 10 отработени дни, след това на 2 ч/независимо че отработените дни за месеца са 20, за мен са си по 5 т.к. е на 2ч, явно така ми се иска, но може би не съм права, до сега не съм се занимавала с трудови договори и прочие, затова се обръщам към Вас за съдействие.
От това до тук казаното от вас - разбрах че трябва да взема:
-средното на ден за м.09 ще вземете за база за обезщетението
-може да не издавам УП-та, което ще направя по собствено желание
-а за трудовата книжка?
Да но нямам др. такъв месец освен септември
Да, средното на ден  за м.09 ще вземете за база за обезщетението.

ТК 0 изчислявате си стажа на 8ч.  и добавяте стажа на 2ч.
Този на 2ч. знаете ли как се изчислява?


Какво имате в предвид?
Не - всеки работен ден през месеца по 2 ч ... 5рд
По принцип да, но да издам всичко и да нямам последващи ангажименти... но приемам и др. предложения
Здравейте! Имам следният казус: Имам лице работило на 8ч по основен ТД до средата на септември, а след това до момента е на 2ч с допълнително споразумение към ТД. Има не използвана отпуска, която при напускане се полага като обезщетение. Въпросът ми е: в септември има отработени 10 дни на 8ч, и според това което изчетох обезщетението трябва да изчисли на база септемврийска заплата, но до средата на месеца е една, а към края е друга. Средната за месеца ли трябва да взема?
Ще трябва да издам и УП 2 и 3. Как да ги оформя, съответно и трудовата книжка.
Изчетох доста и имам мнение, но ще съм ви благодарна за отговорите и да сравня дали съм права за себе си.
Благодаря!
Логично, вече тотално съм омагьосана, хубаво е да има кой да те накара да мислиш. Благодаря!
Здравейте!
Попълвам справката по чл. 73, ал. 6, за първи път, изчетох доста, но как подавате информацията за служител придобил право на пенсия за осиг. стаж и възраст и изплатени полагащите му се заплати. В указанието от НАП пише
 / Код 105: „Обезщетения, освободени от облагане на основание чл. 24, ал. 2, т. 8 от ЗДДФЛ“. Тук попадат обезщетенията по чл. 200 от Кодекса на труда (КТ), които се изплащат от работодателя при увреждане здравето на работника или служителя; обезщетението по чл. 216 ал. 1, т. 1 и 2, ал. 2 и 3 от КТ при преместване на работника/служителя в друго населено място, обезщетенията чл. 222, ал. 2 и 3 от КТ при прекратяване на правоотношението поради болест или след като работникът или служителят е придобил право на пенсия за осигурителен стаж и възраст,.../. И трябва ли да посочвам, че към 31.12.2022 г съм основен работодател, като лицето не е на работа от септември?
Благодаря
16
ЮЛНЦ » Re: Мол
04.10.2022, 14:06
Имах предвид че всичко се води на негово име.... та може ли да бъде на два часа работно време по договор.... никаде не прочетох че не е невъзможно
17
ЮЛНЦ » Re: Мол
04.10.2022, 14:03
 :smile1:еее добре де води се на негово име... но благодаря за шегата. Имах нужда :smile1:
18
ЮЛНЦ » Re: Мол
04.10.2022, 12:55
А какво разбирате под МОЛ?
Моята касиерка, която е МОЛ, работи само до обяд
Пълен МОЛ на ДМА, сграда земя т е всичко
19
ЮЛНЦ » Мол
04.10.2022, 10:44
Здравейте! Въпросът ми е следният. Има ли пречка МОЛ да е на непълно работно време?
Договора на 8 часа не е прекратен, изменен на 2 часа, но има др трудов договор на 8 часа.