Здравейте, еоод има издаден РА който е обжалван и се чака становище от отдел ОДОП (ОУИ).
Дружеството излиза на възстановяване по ЗДДС за м.10.2014г. и НАП издават АПВ за сумата за възстановяване с РА. Въпросът ми е има ли начин да обжалваме АПВ тъй като не е излязло становище на ОУИ по жалбата ни, или да считаме че РА е влязъл в сила и си плащаме по него, а в последствия чакаме евентуално решение от съда. Благодаря за мнения, не сме имали досега такъв казус.
благодаря колежке, и аз попрочетох и за другите непросветени като мен ще пейстна - Съгласно чл. 6, ал. 9 от КСО регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители, произвеждащи непреработена растителна и/или животинска продукция, не определят окончателен размер на осигурителния доход за тази дейност. За доходите от преработена растителна и/или животинска продукция тези лица извършват годишно изравняване на месечния осигурителен доход по общия ред на чл. 6, ал. 8 от КСО – за периода, през който е упражнявана трудова дейност през предходната година въз основа на данните, декларирани в справка към годишната данъчна декларация по ЗДДФЛ.
Колеги, земеделските производители подаващи год.декларация по чл.50 правиха ли изравняване, т.е. попълваха ли прил.1 и 2? Бях чел някъде, че не, но нямам никакъв опит с тях а се налага да приключа един такъв. Благодаря предварително. :)
След смяна на адреса, дружеството е в нова ТД на НАП, следва ли нещо да се подава в новия НАП, евентуално пълномощно за ел.подпис, тъй като старото пълномощно е съответно за стария НАП.? Или всичко е автоматизирано и няма нужда да се предприемат някакви действия. Благодаря!
Когато настъпи промяна и се наложи подаване на прил.12, какво освен него е нужно да се подаде? Придружително писмо, др.документи? В случая става дума за постъпване на детето в детски ясли.
глобата е сигурна, ама се чудя как 4 месеца са минали без декларации и още не са ви търсили, за кой нап иде реч?
абе клиента да си плати ддс-то, т.е. да внесе първа вноска равна на сумата на ддс или в повече. пък като се развали сделката -има кредитно известие.
Относно начисляването на ддс : вие като отидете в магазина-слагат ли ви ддс? ама не сте регистрирана ;)
прочетох статията, считам че описания от мен начин е по добър, особено ако част от услугата се прехвърли и в следваща година /защо да отчитате приходи които реално ще се извършат в др отчетен период, а и съответните им разходи ще бъдат осчетоводени по късно/.
Няма значение дали фирмата е регистрирана по ЗДДС или не.
411/412-30000 - това е ф-рата за аванса
503/411- осчетоводявате получения превод-30000
когато извършите услугата пускате нова ф-ра, ако услугата е за 30000 лв-
411/703-30000 - описвате услугата
      /412-минус 30000 -приспадане на аванс
ако услугата е за повече от 30000, същата статия, но по 703 със актуалната сума на услугата
и по Дт на 411 остава салдото което клиента дължи
дано съм ясен:)
до 5 дни след получаване на плащането сте длъжни да издадете фактура
Благодаря, а нещо свързано че майката започва работа? Или не е необходимо?
Договорът ще оправим. А по другите въпроси?
Майката започва работа и бабата ще поеме отглеждането, детето е на 1г и на 27.10.2013 се навършват 410 дни. Какви документи трябва да подготви бабата и тъй като тя е на срочен трудов договор до 31.10.2013г. - трябва ли да е на постоянен? В какъв срок се представят документите в НОИ. Благодаря на отзовалите се.
Благодаря ви за бързия отговор. VIES декларация е подадена в законовия срок, проверихме и VAT номера на фирмата получател, всичко беше наред тогава /м.10.2009г/, сега при проверка показва невалиден номер. Не знаем какви ще са аспирациите на НАП в този случай.
Турска фирма дава стока на БГ фирма /под формата на консигнация/, която стока влиза на митнически склад, стои там повече от година, не се осъществява никаква реализация, турската фирма си намира друг купувач от Румъния и нарежда на БГ фирмата да организира превоза от митническия склад до румънска митница. Издадени са следните документи-митн.декларация за заприходяването на стоката в митн.склад на база ф-ра от турската фирма, ф-ра от БГ фирма към румънската фирма и съответно митн.декларация, като ст/стта на стоката е 1:1 с доставната стойност от Турската фирма. Разплащането се осъществява м/у турската и румънската фирма и нямаме идея за стойност и начин.
Операцията е осчетоводена като тристранна операция, като стоката е по Дт на 304 и по Кт 702 е еднаква, т.е. без печалба-както си е и вдействителност. Издадената ф-ра е с клиент румънската фирма.
НАП се заинтересува от тази сделка и в момента тече ревизия, резултата е че не е открита румънската фирма/пратили са искане до румънския НАП/. Ние разполагаме с официален документ от БГ митница че стоката е влязла в румънска митница и е снета от отчет в БГ. ЧеМеРе нямаме. Според предварителните коментари на НАП сме загазили. Ще сме благодарни на всякакви коментари и дискусии по случая.