Срещам трудност при попълване на Таблица1 от ГДДФЛ  за определяне на окончателния размер на осигурителния доход за 2015г. От 2015г се изисква да се изчисли размера на окончателната вноска за фонд "Общо заболяване и майчинство". За фонд "Пенсии" е 12,8%, а за фонд "ОЗМ"  срещам трудност при търсене на информация за %.
Сърдечно ви благодаря за отговора!
Едноличен Търговец  с нает под наем хранителен магазин, с регистрация по ДДС, преустанови дейността си на 18.12.2015г. До 14.01.2016г трябва да подаде декларация по ДДС за м.12.2015г. Бившите собственици на магазина бавят нарочно фактурата за наема и питейна и канална вода за м.12.2015г. Въпросът ми е:  Ако я представят след 14.01.2016г, може ли да се опише фактурата  в дневника за ДДС-покупки в м.01.2016г., тъй като фирмата е обявила в НАП, че касовият апарат е демонтиран и собственикът  е подал декларация, че вече няма да се осигурява ? Освен това в м.01.2016 ще се превеждат по банков път осигуровките за м.12 като последен работен месец. В нарушение ли ще бъде, тъй като вече магазинът няма да има приходи?
Работникът по ТД има два варианта да се възползва от това данъчно облекчение:
1. Чрез работодателя. Подава декларация пред работодателя до 31.12.2015 г, работодателят прави изравняване на дохода и данъка и възстановява надвнесения данък. Самата декларация се прибира в архива на работодателя и се пази за проверка. Работникът, ако няма друг доход, освен ТД, не подава ГДД.
2. Чрез НАП. Работникът подава декларацията за данъчното облекчение в НАП заедно с ГДД. От НАП възстановяват надвнесения данък по банковата сметка на лицето. Нсед необходимите проверки, разбира се :)
Работодателят няма задължение и възможност да подава ГДД на работниците си.

Сърдечно и искрено благодаря за отговора. Ще ползвам първия вариант.
Работничка пита: Майка съм на 1 дете и съм на трудов договор. Ще ползвам данъчно облекчение за детето си по чл.22. Въпросът ми е: аз ли трябва да си подам декларация по чл.50 и декларация по чл.22 и приложение 10  в НАП или работодателят ми ще я подаде, заедно с неговата декларация по чл.50. Не съм наясно и чувам различни отговори.
Кой ще ползва този кредит, ЕТ за да увеличи производството и търговията си ли или собственикът на ЕТ за лични нужди?
Ако е използвано ЕТ като транзитна станция и средствата се използват за лични нужди на физическото лице, то всички разходи по отпущането на кредита, както и лихвите са за сметка на ФЛ. Използва се сметка на собственика.
Ако кредитът ще се използва от ЕТ, то тогава разходите са за негова сметка. Не бихте си задавали въпроса, ако беше ипотекирал фирмен имот, разходите по ипотеката разход на фирмата ли са. Това е гаранцията на банката, отпуснала кредита. В случая застраховката на ФЛ е гаранцията за възвращаемостта на кредита.
Вижте и договорът с банката за информация.
[/quote

Кредитът беше изтеглен през 2008г за 10 години за закупуване на търговско оборудване  в хранителен магазин без ипотека и без застраховка. Този месец ни намалиха лихвения процент и ни задължиха да направим застраховка. До сега съм осчетоводявала само главницата и лихвата ежемесечно като разход на ЕТ. Сега се затрудних за застраховката, кои сметки да използвам. Анексът към договора още не са ми дали от банката. Благодаря Ви за изчерпателния отговор
ЕТ има отпуснат потребителски кредит от банка. В погасителния план по кредита има колонки:  вноска за главница, вноска за лихва, такса и застраховка.  Какви счетоводни операции трябва да взема за застраховката, която се отнася за собственика на ЕТ?
Да, ако сте работили в държавна фирма. Аз бях по същия начин - с 38 годишен стаж, почти 3 месеца до пенсия, пратиха ме на борсата и ми изплатиха 7 брутни заплати, като ме освободиха по чл.331 от работа. Но частник не дава такива заплати.
Фирмата ни е регистрирана по ДДС - В м.02.2012г осчетоводявам фактури за м.02.2012. Но разбрах, че съм забравила няколко фактури от м.07.2011г. Мога ли да ги включа в дневника за покупки в м.02, като си мисля, че съм в рамките на тези 12 месеца. В нарушение ли съм?
ВЪПРОС: За 2011 г.имам надвнесени авансови вноски корпор.данък. С калкулатора си изчислих за цялата 2011 г. авансовите ввноски. От м.януари до м.юни 2011 г съм на загуба, макар и малка.Трябва ли за всичките месеци счетоводно да приспадам от надвнесения корпор.данък, когато нямам печалба или да изчакам края на годината за резултата? Фирмата ми е ЕТ с оборот над 200 х.лв.
Аз също бях надвнесла за 2009г и си го оставих, посочвайки че няма да го тегля. В следващата година го приспаднах с данък печалба за 2010 г. и пак ми остана. В следващата 2011г пак ще го приспадна и така до край. Ако го теглите, ще Ви направят пълна данъчна проверка на фирмата и ако нямате задължения, ще Ви го възстановят.