Ще гледат дали имате задължения. И двамата. На мен така преди години удържаха един фиш на таткото от парите за възстановяване. Само не съм сигурна кои точно задължения имат право да събират. Данък автомобили? Не съм платила 2-та вноска за 2021 г. Аз ще подам чрез работодателя. Нали до 31 януари трябва да възстановят сумата?
(д) приходи от финансирания на текущата дейност;
            - предоставени субсидии за обработка на земеделски площи – същите се признават като се спазват основните счетоводни принципи – текущо начисляване и съпоставимост на приходите с разходите, както и изискването на параграф 4.2. от СС 41 „Селско стопанство” ( „Полученото правителствено дарение,свързано с биологични активи и селскостопанска продукция, предоставено с условия, се признава като приход в периода  на изпълнение на поставените условия”.).
Приходите се признават в годината, за която са предоставени.
Приходът не се отчита, когато разходите не могат да бъдат надеждно определени.
Аз лично си взимам от Сайта на ДФЗ данните за сумите , в частта на "Одобрени за плащане" и тях си признавам за приход./ Може да вземеш и документ от тях със заверка от ДФЗ. /Защото те се отнасят за стопанската година, която приключва в текущата ти счетоводна година. Също така в Оповестяване на Счет. политика описвам сумите които са получени по банковата ни сметка по дати и суми в раздел- Събития настъпили след датата на съставяне на ГФО.
https://www.tita.bg/free/accounting/580
Точно така се получи и при мен, отхвърли го поради липса на имената на лицето. Сега ще подавам ново уведомление с имената. Благодаря delphine!
Да , за него става въпрос. Гледах от Указанието. Много Ви благодаря Елеонора!
Попълних го така с т.3,4,8,10,13,14,15,16 , нали? Без имената на лицето
Здравейте, може ли да попитам ? Лице на постоянен трудов договор като пазач искаме да го преназначим за домакин, но временно до края на годината може ли с Допълнит. споразумение да стане това. Може ли да променим длъжността и да сложим срок до края на годината с допълнит. споразумение. И после като изтече този срок трябва ли да подам ново Допълнително споразумение??
Тъй като имам тази година субсидии по мярка 121 реших от любопитство да видя как ги е осчетоводила колежката преди мен / 2009 г./ Останах озадачена и не знам как да постъпя. Одобрения размер на субсидиите е 178 315 лв. и са осчетоводени 754 / 704 . След това имаме отчетени 704/ 112 със сумата 137898.68 лв и 704 /123 40416.32 лв. Нямам счетоводна справка към взетите операции . През 2010 г. са постъпили парите от субсидията и е осчетоводено 503 / 754 - 178315 лв. и 754 се приключва. През следващите години не са взимани други счетоводни операции. Сумата по 112 сметка си стои - Преоценъчни резерви до сега. Мога ли нещо да направя по въпроса, сега? Не е ли трябвало тази сума през годините да се намалява с амортизациите признати през годините в частта с 50%.
Аз също имам превод по мярка 121 тази година. При мен са 40 % и признах прихода само с тях.
Намерих тази бланка и след дообработка визуално я разпечатах и ползвах. http://www.expert-2002.com/blanks.php?blanka=17
Колеги, имам следния проблем. За м-ц декември имам фактура продажба на сел.стоп.продукция с обр. начисл. чл.163а, ал.2 /т.е. без ДДС/ . Отразила съм я в дневника си, но отсрещната страна не я е отразила/ не знам по каква причина/  и сега ми я връща да я анулирам. Счетов. казва, че не може да я отрази през м-ц януари в дневника си за покупки, защото е по чл. 163 а.  Аз я анулирах и след това се замислих, че трябва да коригирам дневниците си за декември. Как да изляза от тази каша. Ще трябва ли да уведомявам НАП и подготвя нови дневници и декларация за декември. ДДС -то ми през периода е на внасяне и не се променя от корекцията.
Да, прочетох го  :blush: Следователно не подавам Д1 и Д6 за обезщетението, начислявам го във ведомостта на отделен ред отдолу и когато го изплатим се подписва.
Сега това пък копнах от Закона за облагане доход. на ФЛ- р-л
ОБЛАГАЕМИ ДОХОДИ

8. (изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., доп. - ДВ, бр. 28 от 2008 г., изм. - ДВ, бр. 35 от 2009 г., в сила от 12.05.2009 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 53 от 2014 г., доп. - ДВ, бр. 61 от 2015 г., в сила от 01.11.2015 г.) обезщетенията по чл. 200, чл. 216, ал. 1, т. 1 и 2, ал. 2 и 3, чл. 222, ал. 2 и 3 и чл. 226, ал. 3 от Кодекса на труда, обезщетенията по чл. 227, 229, 232 от Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България, по чл. 67, ал. 2 и 3, чл. 121 и чл. 124 от Закона за Националната служба за охрана, по чл. 234, ал. 1 - 7 и чл. 236 от Закона за Министерството на вътрешните работи, по чл. 74, ал. 4 и чл. 117 от Закона за Държавна агенция "Национална сигурност", по чл. 225, чл. 277, ал. 3 и чл. 354 от Закона за съдебната власт и обезщетенията по чл. 78, чл. 81б, ал. 4, чл. 82, ал. 5, чл. 85, ал. 5, чл. 104, ал. 3 и 4 и чл. 106, ал. 3 от Закона за държавния служител;
Да , прочетох че не се удържа данък на това обезщетение. Ами то тогава, не може ли да се изплати с един разходен касов ордер и да не се включва изобщо във ведомостта?
Работник си подае документи за пенсия, но още не е получил решение / изплащат му определена по нормат. ред сума от НОИ/ . Иска да напусне и е работил повече от 10 години в предприятието. Шефа нареди да му се изплати 4 брутни заплати при освобождаване. В месец декември има и 14 работни дни. Ще го освободим от 21 декември. Обещетението към заплатата ли да го начислим или може и в по-късен период.? Ако го начислим към заплатата , може ли да го платим на два пъти и как ще се отрази в Д1 и Д6?
Благодаря за отговора. Само, че да уточня за тези удръжки. Те са продажба на продукция и услуги / не са рента в натура /, но вместо сумата да се внесе с приходен ордер сумата е удържана от ведомостта за наема, която дължим на наемодателите. Ние им изплащаме разликата която остава след удръжките. Затова става така сложно. За догодина съм решила да си и начислим полагаемото и те да си внесат с ПКО дължимото, но за тази година как да го оправя? Касиера пуска на РКО чистата сума за получаване . Аз взимам 602/499 с брутната сума и трябва да намаля по някакъв начин брутната с тези суми/удръжките/ , за да се равним с касиера. Затова реших така да направя 499/701,4532, но нямам ПКО за това и касов бон , какво да представя пред НАП като го отразя в Дневника за продажби???
 След начисляване на сумата, която дължим на арендодателите във ведомостта , на част от тях сме направили удръжки тъй като имат да ни плащат за закупена от тях продукция и извършени услуги. За разходи от рента аз взимам 602/499 с начислената сума. След което намалявам начисленото с удръжките- например 499/ 701,4532 и останалата сума 499/501 я изплащаме в брой. В дневника за продажби като Протокол или друг документ да посоча извършената удръжка и следва ли да приложа някакъв документ за проверката по ДДС?  По аналогичен начин имаме и издължаване дължим ДК в Продукция, там как се процедира?
Много Ви благодаря за отзивчивостта.  :good:
Много Ви благодаря за мненията. Сигурна съм в тяхната компетентност! Лицето, което е рег.ЗП е СОЛ и се разбрахме да ми издаде опростена фактура , приемо-предавателен протокол и си му давам парите. По този начин не трябва и да ми подписва декларация, че е СОЛ  и да му издавам СИС, направо после  в декл.чл. 73 догодина. Така става ли ? За другото нерег. физ.лице е по-особен случая. Не се ли взима под внимание това, че работи на трудов договор и е осигурен през месец август на 1632 лева? Не трябва ли да попълни и той декларация? И какъв документ да изготви, за да докажем че в действителност сме взели от него пшеница за семе? Той ме обърква...
Да , единият е регистриран земеделски стопанин , не производител и работи на трудов договор . Другият не е регистриран земед. произв. , само работи на трудов договор. Дохода му /на 2-ия/  за месец август на ТД е 1632 лева и сега сумата която му дължим е 1003 лева. Надвишава с 35 лева 2600лв. Аз трябва да му удържа освен данък и осигуровки върху 968 лева, така ли е?  А за 1-ия ще го попитам дали е СОЛ и ако подпише декларация, че е не се занимавам с него въпреки че е на трудов договор, така ли?
Имам покупка на зърно 1. от ФЛ нерег.- като ЗП, работещо на трудов договор и 2. ФЛ рег. като земед.стопанин ,работещо на трудов договор. След дълго размишляване и ровене из законите смятам да постъпя така. За целите на ДДС - Протокол по чл.117 във връзка с чл. 163б ал.1 т.2 от ЗДДС с общ протокол за доставките на зърно който ще се отрази и в двата дневника/ .
За целите на ЗДДФЛ трябва да издам СИС по чл. 29 и удържа авансов данък по чл. 43. Тъй като работят по трудово правоотношение трябва да удържа и внеса и ДОО,ЗОВ след приспадане на НПР 1) е с 40%, а 2.) с 60%. След това трябва да подам Д1 и Д6 за двете лица. Дотук не съм сигурна още дали правилно постъпвам ! Трябва ли да изготвя още някои документи, например Протокол за приемане-предаване, Договор..? Моля помогнете, сложно ми е.   :blush: