Благодаря, значи в крайна сметка EBITDA ми е колкото счетоводната печалба  поради равенството на сч.и дан. амортизации.
амортизациите са еднакви по САП и по ДАП -нямам разлики
Здравейте колеги, давам си сметка , че въпроса не касае текущи проблеми по закони данъци и приключване на годината, обаче не съм убедена , че смятам правилно и много ще съм благодарна, ако някой е наясно, да ме посъветва.Ето и въпроса:
Имам фирма със следните данни
-сч.печалба преди преобразуване - 100 хил.лв
-амортизации - 20 хил.лв
-няма обезценки на активи , няма лихви по кредити и пр.
-освен оперативните разходи по м-ли, заплати, осигуровки и к-ки, има  финансови разходи/таксите на банките за преводи/- 10 хил.лв
-имам признати разходи за представителен данък в р-р на 1 хил.лв
Ако правилно съм разбрала към сч.печалба трябва да прибавя амортизациите, за да намеря EBITDA- друго не виждам какво трябва да елиминирам от разходите ,т.е получава ми се 120 хил.лв.Дали разходите за еднократния данък се елиминират или... ?Дали бъркам някъде  ...?
Здравейте , и аз имам фирма, която периодично получава мостри на мин.цени , които обаче минават през митница заедно с основната доставка/съответно са ми включени и в инвойса/
Ето как процедираме :
-митническата декларация- в ддс както си е
-задължението към доставчика /това е инвойса , в който са включени и мострите на мин.цени/ -стоки / 401
-в склада завеждаме абсолютно всичко/ вкл. и мострите/ , като сме си формирали пълната цена/ транспорт, мито и пр/ .
-раздаването на мостри като подарък- изписваме на база протоколи на разход
-сумата, която не се дължи на доставчика за мострите ,а е начислена по инвойса-като отписано задължение на база уговорката
-продадените мостри - на фактура както си пускате фактурите и като отчетна стойност - сумата на продадените мостри
Ако колегите имат друго виждане, моля да го споделят.
Благодаря, аз също смятам, че окончателната фактура е неправилно издадена/нито има плащане нито има събитие /, обаче те не са на това мнение и са  декларирали фактурата като  услуга с  нашия VAT в техните дневници .Няколко пъти им писахме ,че нямат основание, но те си държат на фактурата.При тази ситуация ще имам сериозно разминаване при засечка с данъчните по VAT номерата, да не говорим, че изобщо не мога да призная никакъв разход в 2019 година.А сумата си е съществена и се притеснявам, че после ще ми начислявят лихви и глоби за неначислен на време ддс , предвид, че те вече са го декларирали /документите са от септември /.
Здравейте колеги, имам следния казус, който ме тормози.Мой клиент е предплатил авансово  30% участие в международен панаир , само дето плащането е през 2019, а събитието ще се случи през 2020 и то в края на 2020г.За целите на плащането имам договор , авансова фактура за направия превод на аванса и окончателна фактура за разликата за доплащане/ тази сума ще се плати в 2020 г. / от регистрирано по ДДС юридическо лице от ЕО, което съответно не е начислило ддс и  си е вписало във фактурата reverse charge .Въпросите са ми следните :
1.По отношение на авансовата ф-ра, следва ли да си самоначислявам ддс и да го приспадам в ДК?
2.По отношение на окончателната фактура, която няма да е платена и към 31/12/2019 също ли следва да си самоначисля ддс и да го приспадна, при положение , че всички тези суми ще останат като аванси за 2020 и ще се отразят в разходите едва когато мине събитието?
Благодаря предварително на отзовалите се .
Здравейте, лицето трябва да вземе два болнични - за всеки работодател по отделно.Всеки работодател подава болничния , който е издаден към него и обезщетението ще получава от НОИ  за двата осигурителя съобразно осигурителния му доход, като първите три дин са за сметка на съответния работодател.Зависи върху какъв осигурителен доход е осигурявано и за какави рискове / при ЕТ/ .
Здравейте , имам следния казус и ще съм благодарна на всички отговорили, тъй като до сега не съм имала такъв тип сделки .
Бълг.фирма рег. по ДДС се занимава с търговия и изнася за ЕО, т.е има изцяло ВОД.Сега има сключен договор с швейцарска фирма/посредник/, която ще намира клиенти в ЕО .За целта ще й се заплаща  комисионна / като % от реализираните продажби/ и ще издава фактура /без начислен  ддс / за услугата с протокол към нея за определяне на възнаграждението.Към договора са приложили и удостоверение от съответния кантон в Швейцария , където са регистрирани по техния ДДС.Чудя се дали,  и ако да, как трябва да отразя тази ф-ра в нашите дневници по ддс .Съответно следва ли да им удържам данък при източника на всяка фактура или да следя до достигане на оборота?
Здравейте, и за търсих многократно отговор на този въпрос, но на телефоните на НАП ми отговориха,че ако искам , да ползвам услугите на фирми, занимаващи се точно с тази услуга.Съответно клиентът ми реши, че разхода е неоправдано висок и се налага да си ги набиваме ръчно в сайта една по една всички фактури, като за мен лично най-досадното е да прикачаш копията като внимаваш да не минеш лимита от 5мв  :wink1:
Ако Вие успеете да се доберете до такава програма, ще е чудесно и ще се радвам да я споделите  :smile1:
За съжаление , документи от 2017 мисля, че не можете да искате, срокът е изпуснат, бил е до 30/9/2018 .
Здравейте, имах аналогичен случай преди една година , но след консултации с данъчни адвокати , ни посъветваха да подадем повторно искане с коректното изписване на името и адреса на доставчика.Може да си искате отново сумите до 30 септември 2019 ако се касае за доскументи от 2018 г. Ние подадохме повторно искане и ни възстановиха  сумите.Не сме изпращали конкретно електронно възражение, тъй като действително имахме грешка в изписването на доставчика-име и пълен адрес.
До колкото Ви разбирам искате избирателно да си възстановите  от 2016 корпоративен данък и ДДС за конкретен период.Аз имах такъв случай и при моя клиент направиха пълна ревизия  /в моя случай искането беше за ДДС и ДОД /независимо , че също беше посочен конкретен период избирателно,а освен това имаше надвнесен корпоративен данък.Факта, че не си искате старите суми, не променя ситуацията в данъчната Ви сметка.Тогава /2017 г./данъчните обясниха, че независимо от подаденото искане, те били длъжни да направят пълен анализ и в случай ревизия на ДЗЛ , за да са сигурни , че няма задължения .Резултата е , че възстановиха и сумите, които не си търсехме  :wink1:
Да де, ама тъпото е ,че имам болнични от старото, които преминават в периода на новото, пък старото автоматично е  заличено и няма такъв булстат и направо съм в ужас как да деля дните на 100 човека/ вкл. имам и майки/ , как ще вися да се обяснявам в НОИ  и за ддс-то също има драма.Та за това тайно се надявах да не трябва да деля две ведомости и да се размина , ама явно не .Благодаря за отговора.
Здравейте колеги, имам казус, който до сега не е възниквал при мен и не намирам правното основание за следното:
имам преобразуване на предприятие по ТЗ на дата 11/12/2018, съответно   всички работници са преназначени по чл 123 КТ.Питането е следното : на какво правно основание се изискват две различни ведомости за м. 12/2018 - една до 10/12/2018 към старото дружество и една от 11/12/2018 до 31/12/2018 за новото АД.Не можах никъде да открия в наредби и предписания решен този въпрос.Ще съм много благодарна на всички, които се отзоват.

Здравейте , имам  издадени фактури от APPLE Ireland за покупка на речник-преводач и Office 365-фактурите са издадени на българско регистрирано по ддс лице , като издателя  е с валиден  ирландски ддс номер , но са издадени в левове и изрично е написано , че има включен 20% ддс /но не е показан на отделен ред/.Питанката ми е самоначислявам ли си ддс с протокол ?
Въпросните неща са за ползване от мениджър продажби и са инсталирани на телефона му.Предварително благодаря на всички, които ще се  включат  в темата.
Здравейте,напълно сте права за чл.55.Подавате само годишната справка по чл.73.
Със сигурност не става въпрос за непълно работно време, пред мен дилемата беше вида на договора и сумата.Още веднъж благодаря на всички отзовали се.
Е от тая цялата работа става ясно че трябва да се осигурява на МОД за прокурист по съответния КИД , независимо дали е на трудов или  договор по ЗЗД.Аз поне това схванах
Благодаря за включването, да идеята е да се спре осигуряването на собственика и да почне прокуриста .В дилема съм как  да го осигурявам -ако е на трудов договор следва да го обявя в НАП с уведомление и на МОД за прокурист -нали така?
Ако слючат граждански договор за прокурист- няма да го обявявам в НАП, само в Д1 с код 10- но при това положение върху каква сума да го осигурявам- това се чудя