Здравейте,
Имам четири човека охрана, които са назначени на щатна длъжност, осем часа, петднавна раб седмица. В действителност не работят така. Съдружниците искат да се промени работнто им време - на график, така както реално работят, но  при условие, че няма да получават  по-голяма заплащане-просто не искат да им се плащат нощен, извънареден труд и прочие. За целта назначихме още един човек - по документи.
Сега като правя вариантите за графици, понеже са вече пет човека, отработват по-малко часове от нормалната продължителност за месеца, дори след превръщането на нощните часове и  нощния труд, пак е под щатната им заплата. Редно ли е да има се плати на база отработените часове, или нямам право да им плащаме под договорената заплата ?
За получено авансово плащане във връзка с бъдещ износ трябва да се издаде фактура, чета чл. 113 от ЗДДС и стигам до този извод. Фактурата се отчита в дневника за продажби. След един месец обаче ще ще се одъществява износа, но митница не можем да минем с датата на авансовата фактура. Трябва да анулирам и да издам нова или да издам кредитно известие? Как е правилно да постъпя при получено авансово плащане за бъдещ износ в трета страна?