И аз да питам ,за фирми които рядко имат внос важи ли пререгистрацията,

Важи. Просто срока не е фатално да е 31.01 - когато ще правите внос обаче вече трябва да имате активна регистрация, за да може да го обработи митническия агент.

Error

Customs Agency - Registration System

Здравейте, моля помагайте!
Каква е тази грешка:

PWM 5015


An error has occurred. If this error occurs repeatedly please contact the service desk of the National Customs Agency.


Това най-вероятно е било натовареност на сървърите. Ако има проблем все още пиши пак
Здравейте! Имам следния казус:
Нашата фирма има активна регистрация. След появилото се съобщение за пререгистрация стана ясно, че трябва да се направи НОВА РЕГИСТРАЦИЯ. Успешно минахме през всички стъпки и когато решихме да обвържем акцизните складове към НОВАТА РЕГИСТРАЦИЯ, стана ясно, че в момента на влизане с КЕП в системата, тя ни вкарва автоматично в СТАРАТА РЕГИСТРАЦИЯ. Може ли малко помощ относно как да продължим действията по НОВАТА НИ РЕГИСТРАЦИЯ без да ни пренасочва към старата.
П.С.: Дори обмисляме вариант да избера т.14 от Работните процеси "Прекратяване на пререгистрация" от СТАРИЯ ПРОФИЛ, с идеята да се даде зелена светлина на НОВАТА РЕГИСТРАЦИЯ.

Може и да сте се справили, но аз да кажа... влизането в новата система става от менюто от ляво - Управление на потрeбители и достъп. Предполагам от там идва проблема, че влизате от вход а не от там
Здравейте, на 25,01 приключих със стъпка 3, получих имейл, в който пише:" Заявката за регистрация като ИО в АМ е получена и е в очакване на проверка. Ще получите допълнителен имейл за потвърждение или отхвърляне на регистрацията." Това е последния имейл, който получих от АМ. Днес влязох в акаунта си и там пише "оставащо време на неактивност: 8 часа, 19 минути" Въпросът ми е при липса на потвърждение или отхвърляне до 31,01 какво се случва? Забавянето на имейла за потвърждение означава ли, че нещо не е наред с регистрацията и да пиша директно имейл към АМ за изтриване на акаунта? Ходих на място в АМ  - не дават консултации.

IСъжалявам, че не успях вчера да влезна, но е лудница...
Трябва мейлите общо да са 6 от АМ и последния да е, че икономическия оператор /името на фирмата/ е потвърден. В противен случай нещо при попълването на данните не е наред
MariyaPavlova, мерси много за указанията!
 Аз имам пълен достъп и проверих Д1 през годините е подавана винаги на прага за Техници и приложни специалисти... не съм сигурна дали не е подавала нещо на ръка 2011, но ми е съмнително, защото ТД е регистриран онлайн 2010. Отделно 2017 като е подавала за ЕКАТТЕ, открих че на първото уведомление й е дало "Некоректен код по НКПД" /шифърът, който е от 2010/ което ме прави 90% сигурна, че има проблем. Надявам се като върне всички документи предишната колежка, да открия нещо по досието...
Чудя се НАП засичат ли разминаване МОД с шифър автоматично или ще го разберем, ако някой ден дойдат на проверка...
Ами и на мен това ми е чудно, аз не съм счетоводителката, която ги е подавала, нито пък знам с какъв софтуер е работено. А незнам в НАП имат ли вариант да засичат подобни разминавания, защото никога не съм имала подобен случай.
Здравейте,
тъй като през 2010 и 2011 не съм се занимавала с ТРЗ имам нужда от съдействие. Случаят е следния - преминаване в НКПД 2011 от код 34396022 Специалист комуникации преминава в код 24216015 Специалист, комуникации. Това според мен значи, че се променя и МОД в колона 2 специалисти. А са плащани осигуровки по колона 3 техници и приложни специалисти чак до 10.2017г., когато кода е променен на 33393005   Специалист, маркетинг и реклама. Това е което виждам в НАП.
Моля колегите с по-дълъг опит да споделят мнение. Има ли някакво нарушение? Трябвало ли е 2011 да се подаде пак уведомление по чл.62?
Мисля, че не трябва да забравяме, че не всички, които питат са "колеги".
За декларация без дейност на сайта на НСИ има подборна информация, може онлайн да се подава.
По ред причини регистрацията на икономическия оператор е направена с упълномощено лице а не със законен представител, след това от Агеция Митници предоставиха възможност на законния представител за изиска промяна на законен представител и мина успешно, но статуса все още е в очакване на пълномощно. Ако изтрия ИО и го създам на ново ще избегнем това пълномощно, но не знам дали процедурата по прекратяване на регистрацията е автоматична или ще трябва да чакам потвърждение от оператор в АМ, а от досегашния ми опит разбрах, че това може да отнеме много време. Друго което ме притеснява е дали след прекратяване на регистрацията ще ми позволи да направя нова регистрация, да не се окаже, че вече има такава, макар и неактивна и да не може да се създаде нова. Друг въпрос е дали мога да премина през стъпка "14. Приключване на пререгистрацията на лицето" и след това да добавям служители и да упълномощявам други ИО за представители. Предполагам че да, но все пак не съм сигурен.

Най-бързия вариант е да пишете мейл на servicedesk@customs.bg, в който искате директно да ги изтрият всички регистрации с това потребителско име, ЕГН /всички, които е възможно да сте пратили/ и ЕИК. И след като потвърдят направо правите нова регистрация, защото иначе е възможно в процеса на работа да имате проблеми, заради първата с упълномощеното лице.
Пишете после как сте се оправили :)
Как да създам заявка за митническо представителство?

Първо от Работен портал трябва да избереш с какви дейности се занимавате от заявка за процеси. т.1 и после от т.10 се добавят митническите агенти, с които работите.
Колеги, тъй като на ден правя по 20 регистрации и нямам време да изчета форума и кой е останал с нерешени проблеми, ако някой има нужда от помощ все още да пише в отговор към мен.
Успех на всички :)
 Ще се опитам да помогна!
 Като начална препоръка ,влизай през Гугал Хром в сайта на Аенцията !
Още при влизането системата търси  потвърждаване с ПИН на твоя  КЕП
1 в началният екран избираш регистрация за да ти се отвори описанието как става регистрацията . В долната част на екрана кликаш върху Стъпка 1.
Там се отваря диалогов прозорец ,където попълваш нужните реквизити.
Тук се пишат  имената на ФЛ и  ЕГН  / управителя / на фирмата.
При коректни данни,ако всичко е както трябва ,като потвърдиш излиза диалогов позорец и виждаш данните които си нанесла и че Кепа е индифициран.

 чак тогава те пуска към стъпка 2.
И Т.Н
Ако има въпроси ,питай! И аз ходих по мъките два дни и получих отговор ,по пощата чак след четири дни! Но сега казаха ,че работят извънаредно и до късно вечер!
А телефона ,не се хаби никой не вдига! Отговаря обаче на писмата~
Успех

Само искам да уточня, че на първа стъпка ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се попълват данните на лицето от КЕП, това може да управител, но може да е и упълномощен служител.
Здравейте, надявам се да получа малко помощ, защото от Агенция Митници вече 2-ра седмица не ми отговарят на имейлите, по телефона е невъзможно да се свържеш, а ако фирмата спре работа с митниците дори за ден ще бъде доста голям проблем. Питането е следното: Направена е регистрацията на икономически оператор но да кажем, че е грешна, искам да я изтрия от опция "13. Прекратяване на регистрация на лице" и да я направя наново, но не знам дали изтриването става автоматично или се чака, и дали след това ще мога да направя наново регистрацията на същия икономически оператор, същата фирма, ЕОРИ номер и т.н.

Какво точно е грешно при регистрацията, какво сте объркали и защо искате да я изтриете?
Мен миналата година от ТР ме накараха да приложа отчети, независимо, че няма дейност за годината. Предполагам, че и при вас няма да мине само с декларацията от НСИ.
Нещо май започнах да се губя. A_V_A за ползване на данъчен кредит при изплатени доходи на нерегистрирано по ДДС в ЕС физическо лице ли говорим? Съжалявам, че и аз с въпрос ама да съм сигурна, че съм разбрала правилно изречението преди да коментирам
Задължително трябва да имате фактури за закупените стоки. За вас е оригинал на фактурата, където да са посочени данните на фирмата с регистрацията й в ЕС и разбира се цените и сумата, която трябва да е същата, която заплащате. Обезателно трябва да се обърнете към счетоводител за подробностите след това. Няма да можете сама да си водите счетоводството, съдейки от това което пишете.
http://www.nap.bg/document?id=4732

Няма нищо лошо във въпросите, ако това кара хората да мислят...
Мен лично първия ми стаж в счетоводството беше с главна счетоводителка, която нито веднъж не ми отговори на въпросите, а само задаваше въпроси и казваше “прочети си“. Първоначално ми се видя гадно, но скоро си дадох сметка, че беше най-полезното което можеше да направи за мен.
Може и аз вече да изключвам, но нещо не ми е ясен въпроса. Ако питате дали си ползвате данъчен кредит за 20% от бг производителя - то отговора е “да“
Това е вярно, ако изобщо имаше идентификационен номер...
Тъй като не ни давате достатъчна информация, ще предположим, че предоставените услуги са изключени от обхвата на чл. 21, ал. 4 ЗДДС, мястото на изпълнение е на територията на БГ.

В този случай, на осн. чл. 82, ал. 2, т. 3, данъкът е изискуем от получателя по доставката (т.е. Вашето дружество). Фактурата не включвате в отчетните регистри, а издавате протокол по чл. 117, който следва да бъде включен в дневника за продажбите.
Имате право на данъчен кредит, ако получените услуги се използват за целите на облагаемите доставки на Вашето дружество и не е налице някое от ограниченията по чл. 70 ЗДДС. Това става като включите протокола в дневника за покупките – до 12 месеца.

Много хубаво приложение за проверка са изготвили в сайта:
https://www.kik-info.com/proverki/proverka-za-miasto-na-izpulnenie-pri-usluga-vat.php

В крайна сметка, трябва да изясните, услугата откъде е извършена Америка или Германия и най-добре да уточните с получателя, къде ще декларира прихода си, за да не го прецакате!
Тези без ДДС ти влизат в дневника с протокол по чл.117, а за другите може да си поискаш възстановяване на ДДСто от съответните страни, но имат минимални прагове, за да задействаш процудерата и трябва да го правиш за всяка страна по отделно.