Аз говоря ако управителя е на трудов договор, който се води свързано лице с фирмата, а не работника и работодателя ако са две различни лица.
:)
Отписвате си ги на приход и готово. Няма какво да преобразувате. :)
Зависи дали заплатите са към свързани лица, защото ако са такива ще бъдат в увеличение на резултата, но ако не са - няма да окаже влияние. По принцип всички неизплатени доходи на физически свързани лица ще Ви окаже влияние.
Да, съгласна съм. Вади си касов апарат до края на месеца, но ограничението на ползване на складовата програма ме обърква...
Наистина би трябвало да излиза на касовата бележка наименование, количество, цена и т.н., но много дребни търговци не са съгласни с това да имат софтуер, защото той примерно продава обувки на пазара, няма различни наименования, с които да ги отличава и как ще води складова наличност...не се знае...   :noexpression:
Хмм...не схванах какво точно имахте предвид, но Ок.  :wink1:
Относно срока - очаквам да излезе нов днес или утре, защото вчера е имало среща за преговори. 
Здравейте,
От всичко прочете не успях да си отговоря на един въпрос:
Дребните търговци (малките магазинчета /примерно на пазарите/ или търговците на дребни стоки), които имат касови апарати, но не използват компютър или софтуер за продажбите си, задължени ли са да си взимат такъв? Ок - ще си издават фактурите на ръка, но при една проверка от НАП и засичане на складова наличност, как ще се извърши? Възможно ли е използването на програми от сорта на Ексел, където да се водят фактурите за покупките и продажбите за всеки ден? Или трябва счетоводителя да изписва ден по ден продажбите, за да може да се води коректно наличността и при проверка да може да изпрати справка?...
Дали ще е правилно ако си водят продажбите през деня на един лист хартия и описват: 1бр. трици, 2 бр. маймуни и т.н. … Не знам дали правилно се изразих, но нещо ми се губи в цялата тази лудница със СУПТО..  :blink:
Здравейте,
Иска ми се да повдигна темата за признаването на разходите по обзавеждане на кухня в офис - чаши, чинии, купички, вилици, лъжици, тирбушони, всякаква ел. техника, ел. кана и т.н.. Има и баня, която може да се ползва от служителите и закупуват всякаква козметика - душ гел, шампоани, мляко за тяло и т.н.
Фирмата се занимава със софтуерни услуги...
Тъй като конкретно не успях да открия нещо по темата, бихте ли изразили мнение дали могат да се признаят тези разходи и дали бихте ползвали данъчен кредит на тях? 
Глупости пиша...обърках се, че е разходна фактура...!  :blink:
Да, когато издавате фактура по чл. 163 излиза код 1 и в колони 9 и 11 ви е сумата по фактурата.
Здравейте,
В колона 8а се попълва код 1 и правите протокол по чл. 82, ал. 2-5 с начисляване на 20% ДДС. Реално фактурата ще ви влезе с нулеви стойности, а протокола ще влезе в двата дневника със сумата + ДДС-то, като навсякъде ще ви излиза код 1.
Здравейте, колеги!
Дали някой има опит със счетоводство/ТРЗ на фирма, която се занимава с електроинсталации?
Знаете ли дали е необходимо собственика да притежава конкретна специализация, за да извършва тази дейност или дали трябва да има служител с такава? Трябва ли да има някой с инженерна длъжност?
Благодаря предварително!
Благодаря много! И от НАП така ми казаха. :))
Здравейте,
От м. Април едно лице започна да се самоосигурява до 2600лв., като е и на трудов договор и се получаваше малка сума за доосигуряване. От този месец обаче са увеличили заплатата на лицето по трудовия договор и вече е над 2600лв.
Трябва ли сега да се подаде отново ОКД и какво или само не трябва да подава декл. 1 всеки месец.  Лицето се самоосигурява по принцип на ниския процент.
Благодаря!
Превеждат се от фирмената сметка по ЕГН-то на собственика.
И моята логика е такава, но искам някой да потвърди, че е така. :))
Здравейте,
Тъй като до сега не съм превеждана пари по запор от ЧСИ и не съм наясно каква е процедурата.
Собственик на ЕООД има запор от НАП за невнесените му осигуровки като самоосигуряващо се лице. Не получава възнаграждение от фирмата.
Сега обаче искаме да му преведем част от сумата на ЧСИ-то.
Въпросът ми е - през фирмената сметка ли трябва да ги преведем или той като самоосигуряващо се лице трябва лично да ги внесе на каса в някоя банка?
Като основание има ли нещо специфично, което се изписва или само номера на делото?
Благодаря предварително! :)
Фактурата е за извършена услуга в IT сектора.
Тъй като клиента не е останал доволен от услугата се налага да кредитираме част от нея.
Не мога обаче да разбера как трябва да се направи, защото все пак вече сме регистрирани по ДДС и според мен трябва да начислим такова..
Здравейте,
Може ли някой да ми каже дали издава Сметка за изплатени суми на всеки арендодател или е достатъчно само ПКО за изплатена рента, и дали ги описвате всичките по чл. 73 от ЗДДФЛ...
Благодаря! :)
Здравейте,
Фирма е издава фактура за услуга, която е издадена преди регистрация по ДДС.
След време се регистрира по ДДС, а трябва да издадем КИ само за част от вече издадената фактура. 
Въпроса е..ако услугата е била за 500лв. и кредитираме 250лв., върху тези 250лв трябва ли да се начисли ДДС или трябва да се включи в тях...

Здравейте!
Рових в интернет, но не намерих категоричен отговор на въпроса, който имам..
Фирма ЗП иска да препродава тор, но въпроса ми е има ли право или трябва да има някакъв лиценз за това...?

Има ли някой опит в тази сфера?

Благодаря предварително! :)