Nickolay в закона всичко си е точно (сигурно не си го дочел до края):

Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ЗАКОНА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ТЪРГОВСКИЯ РЕГИСТЪР И РЕГИСТЪРА НА ЮРИДИЧЕСКИТЕ ЛИЦА С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ


(ОБН. - ДВ, БР. 38 ОТ 24.04.2020 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2022 Г.)

§ 11. Законът влиза в сила от 1 януари 2022 г., с изключение на § 5 и 10, които влизат в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".

Т.е. за подадените отчети преди 24.04.2020 г. приемането на ГФО се доказва само с  декларация по чл.13, ал.4 от ЗТРРЮЛНЦ. А след тази дата плюс декларация по чл.62а, ал.2, т.2 от Наредба N1

Според мен ще разглеждат само Декларацията по чл.13, защото ще сложат под общ знаменател подадените ГФО-та за 2019 и необработените от предходните годините, където липсваше въпросната Декларация по чл.62а.
Към ЗАЯВЛЕНИЕ Г2 се прилагат:

1.   подлежащият на обявяване годишен финансов отчет и годишен доклад за дейността в оригинал, нотариално удостоверен препис или заверен от заявителя препис;
2.   декларация от законния представител на търговеца или юридическото лице с нестопанска цел, удостоверяваща приемането от компетентен орган на подлежащия на обявяване годишен финансов отчет и годишен доклад за дейността; декларацията е по образец Приложение № 3 към чл. 62а, ал. 2, т. 2 от Наредбата и важи за предприятията по чл. 19, ал. 1, т. 1 – 3 /микропредприятия, малки и средни предприятия/ и чл. 20 от Закона за счетоводството;
3.   документите, които доказват изпълнение на изисквания относно приемането на подлежащия на обявяване годишен финансов отчет и годишен доклад за дейността по отношение на големите предприятия по чл. 19, ал. 1, т. 4 и предприятия от обществен интерес, съгласно § 1, т. 22 от допълнителните разпоредби на Закона за счетоводството.

Предвид промените в Наредбата, управляващият орган на големите предприятия и на предприятията от обществен интерес изготвя документ относно приемането на подлежащия на обявяване годишен финансов отчет и годишен доклад за дейността, а всички останали предприятия изготвят Декларация по чл. 62а, ал. 2, т. 2 от Наредбата.

Наред с документите, посочени по-горе в текста, към ЗАЯВЛЕНИЕ Г2 се прилагат и:
•   Декларация по чл. 13 ал. 4 от ЗТРРЮЛНЦ;
•   Декларация по чл. 13 ал. 5 от ЗТРРЮЛНЦ;
•   Документ за внесена държавна такса;
•   Адвокатско пълномощно.
https://www.registryagency.bg/bg/prestsentar/novini/normativni-promeni-namat-adminia-te/

Прочете внимателно съобщението в Агенция по вписванията. Според мен Декларацията по чл.62а, въобще не отпада при подаване на ГФО, а просто служителите които "одобряват" вписването на отчетите подадени до 24.04.2020г, от приложените документи при заявяването ще разглеждат само Декларацията по чл.13 ал.4 . Обработвайки по-малко документи се надяват да компенсират няколко годишното забавяне за мудната си работа.
Между другото  JazzMaster е прав, че екологичната компонента която участва в изчисляването на данъка е от 2019 година. Т.е. напълно е възможно на някои, да са "надписали" сметката още миналата година.
Начин за отстраняване на нередностите:
В общината по постоянен адрес в отдел Местни данъци и такси се подава се коригираща декларация - формуляр тук: https://nap.bg/document?id=17839 (в точка 5 се отбелязва екологичната категория на возилото). Трябва да си носите копие на големия талон на МПС-то и ако чиновника не е на кеф, може да ви иска и оригинала за сверка. Най-досадно е, ако попаднете на некомпетентен служител, който всячески ще ви убеждава, че налога е сметнат правилно. Ако сте сигурни в изчисленията си (няма да е зле преди да отидете да си направите разпечатка от калкулатора https://cartax.uslugi.io/), то отстоявайте позицията си. Успех на ощетените.
В електронните услуги на НАП Декларацията по чл,54 от ЗМДТ е стария формуляр и в точка 5 за техническите характеристики на автомобила не фигурира Еко категорията. Явно сте попълвали по-долните точки, където се декларираше че МПС-то е до 74kW и има катализатор (това вече няма значение при определяне на данъка и в новия формуляр не се попълва такава информация).
Спрямо новата методология за изчисляване на задълженията за Данък МПС за 2020г. в общия случай ги изчисляват без екологична категория (Евро1,2,3,4 и т.н) и така данъка е по-висок. Това се получава, защото в декларациите по чл.54 от ЗМДТ които са подавани до 2016г. при придобиване на МПС с мощност над 74 kW няма поле за отбелязване на екологична категория и тази информация не е вкарвана в „досието“ на автомобила в общината. Този проблем не съществува от последните години, тъй като КАТ праща служебно информацията до общината при регистрацията на автомобила  и отпадна задължението за подаване на тази декларация. В края на 2018г. беше променен формуляра на Декларацията по чл.54 от ЗМДТ и в точката за техническа характеристика на автомобила вече я има и екологична категория. В електронните услуги на НАП фигурира за подаване въпросната декларация, но за съжаление е неизползваема, защото липсва функционалност за подаване на коригираща информация и отгоре на това е стария формуляр и  няма поле за попълване на екологична категория на автомобила. Няма да е зле, преди да платите, да проверите задълженията си за Данък МПС за 2020г. и сами да си ги изчислите тук: https://cartax.uslugi.io/ и ако се налага да предприемете действия за коригиране на задълженията ви. Логично би било от общините да изискат служебно липсващата им информация от КАТ, за да сметнат коректно данъка, но явно разчитат, че данъкоплатците не са добре информирани (обикновено разбират колко дължат на самото гише за плащане) и повечето няма да предприемат никакви действия за точното изчисляване на данъка и съответно в следващите години пак ще плащат по-висок данък.