Здравейте, подала съм в срок д1 с код 22 на сол за януари. Изключила съм затова в последствие... и по навик за февруари си подавам пак д1 и то с код пак 22. (Това ,защото миналата година беше с код 12). Естествено задълженията за февруари бяха две! Март има прекъсване на дейността, подадох с код корекция за март и последен ден в осигуряване, за тях всичко стана точно. ОБАЧЕ направих грешката за февруари да залича. Сега за февруари нямам данни... Какво да подам сега?
Здравейте,
имаме сключен договор за заем (тип овърдрафт) между две фирми от 2014г., но договорът е безсрочен! Начисляват се лихви. Погасяване не е извършвано изобщо. Ясно ми е, че 5г. давност започва да тече след изтичане срока на д-ра, но в случая от кога  и как? Той въпросът ми е повече правен, но ако някой е имал подобен случай, ще бъда благодарна на малко помощ...
Освен опрощаването, идеи за други варианти да го отпишем това задължение? Няма да бъде върнат категорично...
Според чл. 66 от КТ начинът на работа (по график или стандартно работно време) не е задължителен за вписване.
Аз предпочитам да оформям тези подробности с допълнителни заповеди, защото ми дава възможност да реагирам по-гъвкаво на обективните обстоятелства.
Чл. 66. Трудовият договор съдържа данни за страните и определя:
8. продължителността на работния ден  - пиша 8 часа, останалото допълнително го уточнявам.
Благодаря за статиите, освен последната, другите ги бях прочела вече. Но все още се колебая. И затова стигнах до извода, че е може да е по чл.114 и да е на сумирано. Лицето е назначено по чл.67 на 4 часа, но още не е постъпило на работа. Това ще стане утре. Затова сега си мисля да залича това уведомление и да пусна ново с код 12.
Колебанието ми е дали да правя заповед с тези часове или направо да уточня, че ще работи по график. Ясно ми е , че и двете се оформя извън договора, а в самия д-р какво трябва да запиша за продължителността ; по график?
Всъщност, вашето не е график, а конкретизация на работното време.
Ако винаги ще е такова бих го регламентирала само с една заповед, в която и работникът да се подпише, че е запознат и за това ви подсказах евентуално да вкарате текст, че при необходимост ще се променя.
Ако се наложи да промените работното време ще го направите с последваща заповед.
Чл. 114 действително понякога създава проблеми, колежката може би има пред вид, че като ще работи 24 ч. седмично бихте могли да я назначите на осн. чл. 67 (1), но за по-малко часове.
Но по-добре тя да каже какво е имала пред вид.  :smile1:

Разбрах Ви. Значи до тук съм в правилната посока. Примерно юли се падат 12 дни и 96 часа. Нямам превишение. В края на месеца в Д1 ще си посоча общо отработените 12 дни. И приключвам.
А ако е с уговорката, ако няма клиенти да работи по-малко, съответно, ако е натоварено повече (то по принцип баш такава си е уговорката :) ) , тогава си го правя сумирано, за да се проследят часовете. В този вариант не ми е ясно, трябва да имам график и той да е предварително направен и сложен на видно място за текущия месец. Как го правя в моя случай, с първоначалните зададени времеви часове и после във ведомостта коригирам спрямо реалните или?
114 няма ли да го направи сложно откъм Д1 или вие изрично искате да е записано, че не работи през седмицата по някаква причина?

Нямам идея как ще е с Д1, тепърва ще се боря с нея :) Спрях се на чл.114, защото наистина няма да работи през останалото време и искам при евентуална проверка да няма проблеми. Ако има по-добра възможност, споделете.
Така е, аз бих ползвала само чл. 114 във вр. с чл. 70 (1), за да не се претрупва излишно.
Графикът бих го направила отделно от ТД с друга заповед и едно текстче, че при необходимост ще претърпи корекции (например, ако правите ремонт и заведението не работи).  :wink1:

Трябва ли да правя график всеки месец, ако часовете и дните са винаги така? Или с такова работно време, това автоматично ме отнася към сумирано изчисляване? СИРВ не ми е много ясен, та ако задавам глупав въпрос, се извинявам :) Аз си мисля, че не е нужен график, освен ако не превиши тези 24 часа отработени всяка седмица или 96 часа за месеца (примерно юли). В това не съм сигурна... 

Здравейте, имам нужда от малко помощ.
Малко заведение ще назначава сервитьорка само за определени дни, т.е. петък, събота и неделя. Единствен договор ще й бъде. Дотук съм чл. 114 във връзка с чл.67, ал.1, т.1 ( в ув.62 т.8 избирам 12 ). Искам да включа и чл.70 и как е правилно да го изпиша: чл. 114 във връзка с чл.67, ал.1, т.1 и чл.70, ал.1 или само чл. 114 във връзка с чл.70, ал.1 ?
Другото ми питане е относно продължителността на раб. време. Съобразено е с натовареността на заведението. Петък - от 18:00ч. до 23:00ч. ( 5 часа ), събота - от 13:00ч. до 23:00ч. ( 10часа ), неделя - от 13:00ч. до 22:00ч. ( 9 часа ).  Според мен така не превишавам 3 дни * 8 часа = 24 часа, за да премине на СИРВ. Така ли е или греша дотук?
Права сте, разбира се. Благодаря. Вероятно клони повече към подобрение, но преценихме, че възстановяваме качествата на актива, а не му увеличаваме стойността :)
Добър вечер, наемател плаща наем на помещение 1000лв на ФЛ. Наемателят извършва ремонтни дейности: шпакловки, бои, изолации, подови настилки и смяна на стъклопакети, общо за 10 000лв. Според Вас тези дейности ремонт или подобрение са?
В д-ра пише, че "...дребни ремонтни дейности са за сметка на наемателя, а всички останали са за сметка на наемодателя. Ако наемодателят не извърши поправките, свързани със стопанисването на обекта, наемателят може да иска поправянето им и/или съразмерно намаление на наемната цена."
И аз имам един въпрос за дивидентите. Имам ЕООД, в което през 2014 син продава на баща си. Тогава не са платили дивидент на стария собственик. Сега като разпределям дивидент за минали години на стария собственик ли трябва да преведа сумата, която му се полага до 2014?

Според мен продавайки дела си, прехвърля и правата си за дивиденти, т.е. на новия собственик се изплащат.
Добър вечер, АД е собственик на ЕООД. ЕООД има неразпр.пч-ба примерно 100 хил., има и налична каса. ЕООД-то превежда парите за разпределение на пч-та на АД-то. Питането ми е: АД-то, ако разпредели тази пч-ба, плаща ли данък дивидент или не?
Много моля, някой не може ли да изкаже мнение?
Привет на всички,

абсолютно същото питане имам, ако някой може да помогне: мога ли да увелича стойността на ДМА само на база оценка на лицензиран оценител?
Здравейте,

имаме покупка от физическо лице с д-р за покупко-продажба на комп. конф-я. Става въпрос за 2014г. Тогава доста се колебаех между код 503 и 606 и в крайна сметка избрах 606. Сумата е под 1000лв. Но сега се получава писмо от НАП, че лицето не си е подало ГДД и установяват, че кодът не е правилен. Обадих се на националния тел и изрично ми подчертаха, че подобни доходи се декларират в спр. по чл.73, но не можаха да ми кажат кой е правилния код. В крайна сметка аз освен 503 друг не виждам. Някакво мнение?
Правилно си мислите, не да ви притеснявам.  :wink1:

Уфф, знаех си, сега ще имам трудната задача да убеждавам, че това не е правилно, въпреки че досега така са им казали и така са го правили...
Много благодаря, хубав ден!

Да, много се извинявам, че съм повторила, та даже и същата статия са копнали...

Така и така съм на тема осигуряване, да питам и за другата ми болка :) АД, съвет на директорите - три лица. Едното е вписано за представляващ и се осигурява на ТД на 4 часа като изп. д-р. Отскоро е сменено представляващото лице, съответно е вписана промяната в ТР, но предното си е продължило да се осигурява по същия начин. Новият представляващ не се осигурява. Грешно е, нали? Освен това и тук ТД с непълно време май не е препоръчителен. Благодаря! 
Привет,

собственик на ЕООД не иска да се осигурява и за целта иска да назначи външно лице на ТД като Управител на 1 час.
http://ekspertis.bg/document/view/qanda/130282/0/
Линкът е по темата, но първо е от 2010г., а и от всичко, което изчетох, е спорно дали ще бъде издържано по този начин.
Бихте ли изказали мнение, защото се колебая.
Видях, че имаше същата тема, но сега не мога да я намеря, затова направих нова.