Здравейте,
открих си грешка в ГФО за 2021 (неприключено ддс) съответно големи суми в други вземания и други задължения. Знам, че срока за доброволна корекция в НСИ беше до 30.09.2022. В случая сме го изпуснали. Някой коригирал ли е след срок с молба и съответно нови ГФО в статистика и ТР (нямаме промяна в печалбата, така че нап остава без корекция) и каква е процедурата или да ги оставя с големи начални салда и коригирани в 2022?
А имали ли сте такива казуси колеги? След като сме изтървали сроковете за деклариране какви са глобите и последиците?
Здравейте колеги,
имаме междуфирмени заеми между бг фирма и фирма членка на ЕС на стойност над 10к. лева. Не съм сигурна, че заема ще бъде върнат до края на годината. Ще бъдат начислени пазарни лихви. И заема ще бъде върнат.
Въпросите са ми следните:
-Имали ли сте такива случай и проблеми с нап, заради сумите?
-Нужда ли е някаква регистрация в БНБ или има ли максимум на заемите, които можем да даваме на фирми, защото не сме кредитно дружество?
-Къде мога да намеря повече информация по въпроса има ли закон упоменяващ точно това?
Здравейте, така да се каже "прохождащ" счетоводител съм и се сблъсках с труден за решаване казус. При продажба на актив - автомобил на загуба, се получи разлика на печалбата в ОПР и Баланс.Балансовата печалба съвпада с печалбата в оборотна ведомост. Опитах и с редакция на ОПР, но безуспешно.Работя с Микроинвест Делта Про. Ще съм много благодарна, ако някой ми даде съвет как да реша този проблем. Благодаря предварително!

Обикновенно тези разлики в Делтата идват от това, че единия отчет (било то ОПР или баланс) не взима натрупаната до момента амортизация на актива по сметка 241 (особено ако сте създали подсметка 241/6 например). Вижте разликата дали се равнява на тази сума и тогава коригирайте отчета.
НАМЕРЕТЕ СИ СЧЕТОВОДИТЕЛ, ТОЙ ЩЕ ВИ ОТГОВОРИ НА ТЕЗИ ВЪПРОСИ


Счетоводител пита във форум за счетоводители, тъй като не можах да намеря конкретна информация. Ако не можете да отговорите няма нужда да пишете, колежке.  :smile1:

Смятам, че форума е за взаимопомощ, но явно има хора, които не мислят така.
Здравей,
ако нямаш никаква остатъчна стойност, то за каква загуба говорим?
Статията за напълно амортизиран автомобил при брак - е 241/гр.20 със сумата на набраната до момента амортизация, което трябва да е равна на стойността на актива в гр. 20
Здравей,
за наложените платежи си правиш договор с куриерската фирма и те издават касов бон вместо теб, изплащат ги в края на месеца или както се разберете по договор.
Магазин се регистрира в НАП като електронен магазин ако има продажби чрез сайта т.е. кошница и плащане в сайта било то с карта или др. Регистрацията не е есложна и я прави ИТ-то, което създава сайта тъй като се цитират домейн и т.н.
Някой магазини не се регистрират, за да укриват продажби и съответно сайта е един вид продуктов каталог и не можеш да купуваш/плащаш чрез него, но и еконт и спиди са свързани с нап и оборота продажби се вижда, което обезмисля сайта да не се регистрира.
Здравейте,
новооткрита фирма има намерения да извършва услуги в рамките на България
За дейността обaче понякога ще купува и продава и стоки като покупката е от ЕС. Наясно сме, че има праг от 20 000лв. който ако прекрачат трябва да се регистрират по ДДС. Обаче ако получат услуга от ЕС, трябва да се регистрират веднага?
И тук изникват няколко въпроса:
1. Получаваме стоки и ни фактурират доставка (транспорт) в същата фактура (това се води като получена услуга от ЕС и трябва да се регистрираме?)
2. Ако закупим стока над 300 евро доставката ни е безплатна и е за сметка на доставчика(тогава пак ли сме задължени да се регистрираме защото той доставя услуга със стоките?)
3. Ако в другата държава членка ни начислят ДДС за тези стоки(както би трябвало) пак ли гоним прага от 20 000лв за ДДС регистрация?
4. Ако някога решим да продадем стоки в ЕС, но преди това са доставени до България това се разглежда като дистанционна продажба или като ВОД и веднага ли сме задължени да се регистрираме по ДДС?
Вие за връчен акт ли питате или за хипотезата, ако не бъде връчен ???

По принцип питах за невръчен, но след като казахте, че ги връчват електронно. Попитах за връчен.
Ще ви го връчат, спокойно, НАП няма да пропуснат!

Т. Е. Връчват го електронно и ако не се плати 2 години изтича акта по давност, правилно ли ви разбирам?
Добре, все пак имете ли информация за давността на акта?
Съставен е акт за неподадено на време ДДС. Собственичката не е в България и няма кой да подпише акта в нап. Знам, че след акта трябва да издадът наказателно постановление за съответната сума. Но ако не се получи дори акта какво се случва и каква е давността реално не намирам информация.
Здравейте,
каква е давността за да изтече невръчен акт?
И каква е тя ако е връчен?
Може ли да ме насочите къде да проверя тези срокове?
Здравейте,
Ако може да помогнете: - дружество наема товарно мпс по договор за дългосрочно отдаване на автомобил под наем за 5години. Наемът за първия месец е 2000 лв., а от втория месец до края на договора по 1450 лв. В Първият е посочена по висока цена тъй като са включени и автокаско, пътен данък, ГО, регистрация в КАТ - за тях по отделно няма разбивка, просто е завишена първата наемна сума. Въпросът е по 1459,17лв. ли ще се признават разходи на месец до края на договора?  Трябва ли да се заприхождава мпс -то, както и да се отразява задължението по договора. , както и намират ли отражение в баланса в края на годината тези суми или пък се завеждат задбалансово?
Благодаря, предварително!

Здравейте,
аз бих го минала като разход по 602, както и сумата за данък и каско тя е за същата година така, че е директен разход, това, че няма разбивка си е техен проблем и/или решение.
Няма как да заприходите актив, който не е ваш, предполагам не става въпрос за лизинг, а наем. Т.е. след изтичането на договора актива няма да стане ваш.
Защо да е нелогично да увеличат цената, при условие, че се вдигат заплати, ток и т.н.?

Нямам нищо против да вдигнат цената, както всичко в момента на пазара. Не виждам логика фирма със 17 човека и без строителство, храни и т.н. да плаща по 3 на сумата от миналата година.
За това просто сравнявам цените в различните градове от чист интерес.
Иначе това, че всичко си вдига цената ми е пределно ясно, но с 20-30% а не по 3. :good:
Здравейте,
интересно ми е какви цени вървят услугите по обслужване на фирма за Збут, оценка на риска и т.н.
Става въпрос за фирма с офиси извършваща услуги свързани с транспорт и никакви външни лица. Само служителите.

Интересно ми е за какъв тип дейност каква сума плащате, тъй като ми се струва нелогично да увеличат цената х3.
Здравейте,
имах подобен казус преди година и изчетох доста по темата. Хем искаме да работи фирмата хем искаме да взимаме майчинство. 1 към 1.
Вариант 1 - минава на 50% майчинство и се води работеща майка като си получава полочината от майчинството, за да може да има обороти фирмата, тъй като е ЕООД и съответно управител.
Вариант 2 - вписва друг управител в ТР, което значи адрокати, нотариуси и чакане, след това като иска да се върне на работа пак същата процедура защото един вид прехвърля фирмата и документално поне за мен не си заслужаваше парите и нервите. Но това разбира се е мое мнение. Така, че вие преценеете дали ви се занимава.
П.С. в статиите, които четох имаше дори случаи как фирмата е упражнила деност по време на майчинството на СОЛ и съответно я караха да върне сумите, които е взела от НОИ.
Здравейте,
четох доста, но никъде не видях конкретика в закона да са забранени или неправилни 2 трудови договора на едно лице с различни фирми на основние чл. 67. Т.е. 8 часа при единия работодател и допълнителен втори ТД на 4 часа при друг.  Моля да конкретизирате грешно ли е лицето да има два трудови д-ра на основание чл. 67 и къде мога да видя проблема в това, тъй като часовете влизат в допустимите.
Ако фирма "Х" реши да участва по проект за финансиране за закупуване на скъп актив и го закупи през 2021г. И финансирането е през 2021г. То тя закупува актива, но финанаирането се отнася за бъдещи периоди, до сумата на разходите за амортизации по актива в съответната година, нали така?
Фирмата ни иска да участва по проект и искам да знам правилно ли разбирам осчетоводяването на статиите по финансирането.
Здравейте,
Искам да направя корекция на гфо,
Знам, че след срока до 30 септември имам право на една корекция.
Но въпроса ми е следния:
До 30.06 аз вече имам корекция в срока и съответно би трябвало да вземат последната гфо, но тъй като искам да подам и сега след срока ще бъде ли приета коригиращата декларация? Реално ще е първата коригираща от 01.07 до 30.09. И според вас какъв процент е риска от ревизия след тези корекции?