Здравейте,
ще използвам темата да попитам.
Ние сме фирма регистрирана по ЗДДС в България. Получаваме фактура за транспортна услуга от Британска фирма, регистрирана по ддс там и съответно фактурата е без ддс. До тук ок. Обаче, транспортната услуга е от Гърция до Италия, т.е. транспорта не стига до българия, за да създам протокол по чл. 117, а си я пускам в дневниците като оосвободена доставка по чл 82, правилно ли разсъждавам?
Здравейте,
правилно ли разбирам от коментираното в темата, че дори когато имаме фактура от нотариус/адвокат и той си ги декларира като приход, ние трябва да ги качим в справката по чл. 73?
Здравейте,
имате ли бланка за:
2. съобщение, уведомяващо клиента за неговото задължение да съхранява касовата бележка до напускане на търговския обект, и телефон за контакт с ТД на НАП по местонахождение на търговския обект.
Здравейте,
ще отваряме магазин за дрехи и ми трябва съдействие относно трудовите договори,
Магазинът ще работи от понеделник до събота от 10 до 18 часа, което прави 8 работни часа.
Не ми се занимава със сумарно работно време и въпроса ми е следния:
Ако назнача едно момиче (тд по чл. 67) на 8 часа да работи от понеделник до петък и друго момиче за събота отново на 8 часа като нейния тд да е по чл 114 ( за определени дни от месеца)
Правилно ли разсъждавам, че съм ок с графика и първата служителка има 2 последователни почивни дни, като 2-ра има нормален трудов договор от понеделник до петък на 8 часа по чл. 67 или ще създам проблем на 2-рото момиче?

Другия вариант е да разговарям с работодателите на 2-рото момиче и да ги направя и двете да се редуват един ден едната и един ден другата съотвено на тд за определени дни от месеца по чл. 114, като говоря с работодателя на 2-рата да я пусне и той на чл. 114 и един ден да е в неговото предприятие, един ден в нашето.
 
Като цяло как процедирате с назначенията в магазини с 8 часов работен ден и според вас вариант 1 или вариант 2 е по-удачен?
Защо да не можете ? При всички положения са минали 5 годишния давностен срок. Дори и от 2017 можете.

Има много безплатни и удобни софтуери и дори страници в интенет (ако искате и екселски файл) за издаване на международни документи. Разгледайте, изберете най-удобния за вас и продължете номерацията на фактурите. Не виждам смисъл да пишете фактури на ръка, от кочан. Това е така отживелица, че като ми връчат такава дори има нечетливи букви/ цифри и си личи, че ги издава някоя баба, която още не се е запознала с интернет.
Колкото до останалоте въпроси, в тези онлайн софтуери (безплатните) има регистри на вече издадените чрез тях фактури и не е нужно да водите ръчно такъв.
Осчетоводяването със споменатите сметки е продажба на продукция, важно е в коя графа в ддс дневниците ще влезе и какво ще посочите като основание за неначисляване на ддс.
Здравейте,
това, което описвате е един от случаите, в които е най-добре да бъде точно приложен чл.126 ЗДДС.
ЗДДС
чл.126 ал.3 т.2
....
2. лицето писмено уведоми компетентния орган по приходите, който предприема действия за промяна на задължението на лицето за съответния данъчен период - при неправилно отразени в отчетните регистри документи.

Всичко останало води до още по-сериозни разминавания .

И не, не е по процедура това, което сте направили ми се струва.

По принцип когато имаш грешна операция я сторнираш и качваш правилно. Това имам предвид. В случая аз имам грешно качен месечен отчет за продажби и съм надплатила 1000 лв ддс, не говорим за големи суми.
Очаквам да се включи някой с подобен случай
Здравейте,
тъй като 12.2022 съм качила ДДС а именно месечния отчет грепно(качила съм годишния вместо месечен) платен е и тн. Както е по процедура го сторнирам в януари и качвам правилните продажби за 12/22 + продажби за 01/23. Питането ми е каква точно операция да създам през декември, за да ми е максимално чисто и точно и да няма тази голяма неправилна продажба на стоки, който реално не са продадени.
Също така ако тези 3 месеца не успеем да прехвърлим ддс-то което сега през януари е за възстановяване (туй като съм надвнесла) и не искам да ни проверяват има ли вариант? или да си пусна възстановяване>
Здравейте,
имам указания за представяне на документ-ок.
Влизам да подавам Ж1 и ми изписва "Заявлението, към което свързвате заявление Ж1 е обработено!"

Моля за помощ как да подам въпросняи документ и къде бъркам? Някой с подобен казус?
Да питам за извършен транспорт на стока , която сме купили от Сърбия, транспрорта също е извършен от сръбска фирма с фактура издадена на нас като получател на стоката?

Всъщност е права, покупка по глава трета влиза в клетка 19 от Месечната справка-декларация, а продажбата (в моя случай) влиза в клетка 14.
В прграмата на НАП - дневник продажби - клетка 19 -Данъчна основа на доставки ставка 0 по глава III от ЗДДС

Мисля, че питат за покупката тъй като пише "от" трета страна.
Но Ви благодаря, защото отговорихте на мен аз влязох да питам именно за продажбата към трета страна в коя клетка в дневник продажби трябва да влезе.  :good:
Ако решите да подадете Ув62 какво ще уведомите с него?

Ако ТРЗ-програмата няма такава функция график може да си направите на ексел. Най-леко е да направите периода на сумиране да е 1 месец, така няма да имате усложнения с Д1. Разпределяте часовете из месеца така, че сумарно да излязат колкото са при "нормална" работа от понеделник до петък. Може за всяка продавачка да е на два реда - горния е графикът, долния - отчитането на присъствията.

При нормална работна седмиц аса 40 часа и събота и неделя се почива, а при нас се почива само неделя, т.е. да нагодя графика до 40 работни часа ?
Здравейте,
до 30.06.23 имате време да подадете в НСИ и ТР съответно декларация за неактивност и декларация за липса на дейност по чл. 38, ал. 9, т. 2 от Закона за счетоводството.
Ако сте подали такава за 2021г, което вече ви попитаха - нямате нужда да подавате отново за неактивна фирма през 2022. В случая вие сте били активна фирма през 2021г., така че подайте си декларациите за 2022г.
То без нападки е едно, обаче вие прочетохте ли какво можахте да намерите в гугъл за СИРВ, защото там има много информация.

Здравейте,
запознах се със задължителните дневни почивки (1 час за хранене и 30 минути разпределени през деня физиологични почивки), междудневната почивка (не по-малко от 12 часа), седмична почивка (При сумирано изчисляване на работното време непрекъснатата седмична почивка е не по-малко от 36 часа.), както и с това че официалните празници се плащат двойно. Чисто технически не знам как да го извършва и за това зададох въпроса си.
Здравейте,
от скоро осчетоводявам магазин за дрехи на чиито продавачки пуснах нормални безсрочни тд по чл. 67 съответно на 8 и на 4 часа. До сега не съм се занимавала със сумарно време(моля без нападки) за това съм тук за съвет как да процедирам.
Пуска ли се нова 62ка в нап за тази промяна и може ли примерен график ако някой има фирма със сходни часове? (Магазинът работи от 10-18ч.) В ТРЗ (Микроинвест) видях че се отчитат работните часове като таб при заплатата и предполагам микроинвест ги смята, но ми се ще за повече информация какво да внимавам при изчисляването с програмата и особености при евентуална проверка??
Благодаря предварително на отзовалите се!
Здравейте,
до сега съм пускала само нормални тд и съответно декларации 1 и 6 за тях. В момента водя и магазин, който е с 9 часов работен ден съответно пуснах една служителка на 8 часа и една на 1 час. От фирмата обслужваща ни за ЗБУТ ме съветват да подам промяна в ТД съответно ново уведомление по чл. 62 и да минат на сумарно време. Момичетата в магазина се разбират ден за ден коя ще работи и всеки график направен предварително ще е недействителен.
Моля за мнение и евентуално някой, който се занимава със сумарно работно време да каже дали е имал проблеми със ИТ.
Здравейте,
фирмата ни се занимава с услуги по чл. 21(проджби на услуги на територията на ЕС) - транспопрт.
Искам да издам неустойка на наш клиент.
До сега сме издавали фактури( с друга номерация) съгласно чл. 26 ал. 2 от ЗДДС на български клиенти и доставчици, съответно без ДДС.
Въпросът ми е някой издавал ли е такива фактури за неустойки на клиент от ЕС и как се декларират те? Трябва ли да минават дневници и Виес или може да минат за директен приход 411/709 без дневници?
А доставчикът регистриран ли е по ЗДДС ? Ако пък е регистриран може за тях тази продажба да не изисква начисляване на ДДС поради някаква причина - не е задължително да ви начислят на всяка цена ДДС.

Здравейте,
доставчикът ни е регистриран по ЗДДС, основанието за неначисляване на ддс във фактурата което са избрали е чл,143 от ЗДДС
Здравейте колеги,
имам следния казус:
Работили сме с клиент регистриран по ДДС в Унгария през Август и септември. Сега хващам, че фактура от август е анулирана. Т.е. не сме извършили никаква услуга, а фактурата е влязла в дневниците с този клиент през август. Искам да я сторнирам през декември и съответно влиза в дневници и виес с минус. Но същия клиент е дерегистриран в момента по ДДС и нямам право да го включа във виес. Имали ли сте такива случаи и как процедирате при евентуална проверка?
Здравейте,
фирмата ни е ЮЛ регистрирано по ДДС и през декември закупуваме кола от друго ЮЛ търговец. Колата ще се ползва за дейността на дружеството и сумата не е фрапантна. Но ЮЛ търговец ми издава фактура без ДДС, при положение, че ние нито сме регистрирани като търговци на коли, нито ще я препродаваме или нещо такова. Въпроса ми е как да декларирам фактурата в дневниците и трябва ли да си начисля ддс по някакъв начин или да се свържа с фирмата доставчик, за да коригират фактурата?