Здравейте,
когато декларирате приходи от спиди
Пример:
в април получени по банка от ППП 4300 и 4300 са по справката за изплатени наложени платежи,
но справката с издадени касови бонове е 4600 (защото края на април има още издадени касови бонове от наше име чрез ППП, които не са изплатени от спиди)
Декларирате 4300 или 4600 в този случаи?
Здравейте,
имам следния казус:
Адвокати промотират и отварят фирми в България на лица Х от трети страни. До тух добре, промотираме ниски данъци и съответно пълним хазната.
Имала съм случаи с назначение на украинци например, но с адресна регистрация тук, ЕГН или Сл. номер от НАП, при което при назначението уведомяваме инспекция по труда.
Но тук казуса е друг:
Лице Х от Азия (например) нито пребивава тук, нито е стъпвало, нито има лична карта или адрес, единствено фирма (не знам как е открита) извършва онлайн консултации и съответно има фирма тук, трябва да плаща данъци и т.н. Не се оригирява никъде другаде.
Как го регистрираме в НАП, за да извадим служебен номер за СОЛ например?
Как ни заверява пълномощно като не стъпва в България?
Здравейте,
ФЛ има доходи от дарения през Patreon, та се чудя къде в декларацията по чл. 50 да ги сложа..
Казвам дарения защото не са качвани видеа или нещо такова, а който е решил е спонсорилал "бизнеса" там..
Здравейте,
имам следния казус:
Попълнила съм декларацията по чл. 87 за месечни авансови вноски през 2024г., но не съм я подала.
Съответно няма авансови вноски дружеството и предполагам сега ще има големи лихви върху данъка.
Питането ми е някои имал ли е такива случаи и какви санкции е довело?
П.С. То е ясно, че в момента не може да се оправи или подаде за 2024, аз го хващам сега при подаване на авансови вноски за 2025г.
Регистрирате ли Етси магазините като електронен магазин в НАП?

Тези, които са регистрирани, автоматизирате ли ел. касови бележки и одиторски файл? Ако да с коя фирма?
Здравейте,
ЮЛ регистрирано на основание чл. 97А продава на ЮЛ регистрирано във великобритания услуги (консултации относно реклама направени в България), в коя клетка в месечната справка декларация бихте включили стойността на тези услуги?
След като не си е взел болничен за второто работно място няма как осигурителните декларации да са верни - лицето е в нетрудоспособност, а излиза , че работи . Според мене , ако върне парите и не занесе втори болничен и да се коригират тези осиг декларации излиза, че си е взел фалшив болничен. Остава и с лекаря да се захванат.

Лицето е взело болничен и за 2-те места от лекаря, не са представени болничния и съответно декларациите от едното място.
Дори след като има писмо от нои за връщане на сумата?
Мой познат работи на 2 места, съотвено за м. 8/2024г има 2 болнични към 2-те фирми. От едната го подават, от другата-не. Сега получава писмо да върне полученото обезщетение тъй като се води работил във втората фирма съгласно осигурителните декларации. Може ли счетоводителката на фирмата да подаде сега стар болничен и да направи корекции на декларациите или трябва да се възстанови сумата на нои?
Здравейте,
имам следното питане:
Майка, която се осигурява по ТД на максимума и си отваря нейна фирма, като пуска ОКД5 без право на болничен и майчинство излиза майчинство по ТД. Има ли право фирмата да продължи да извършва дейност след като тя е майчинство?

Знам. че ако е СОЛ с право на болничен и майчинство няма право дори ГФО да подписва, дори да има назначени лица, за да  не я карат да връща майчинството (В такъв случай се вписва сърдружник или управител по ДУК), но не знам как стои въпроса ако е без право на болничен и майчинство?
По сметка 304 с приспадната отстъпка. Второто може да е по-лесния вариант, но изобщо не е съгласно СС 2.

Скрит текст :

А как разбирате колко е 304 с приспадната отстъпка, тъй като има стоки с различни отстъпки и във фактурата просто отдолу на един ред пише отстъпка не пише колко % и т.н.
Здравейте,
когато имате фактура за различни стоки и отдолу отстъпка (която не знаем как е сметната защото не пише процент и е различна на всяка стока). Как заприходявате стоките? директно по 304 с отстъпката или на отделен ред слагате 709 кредит или някоя друга приходна сметка за отстъпката?
Здравейте,
клиент ще внася стоки от китай и ще ги продава тук,
До тук добре, трябват ни фактура за стоките, митническа декларация, транспортни документи и продажни фактури/отчети.
Обаче доставчикът предлага DDP (Delivered Duty Paid) , което означава че той може да поеме митото.
Въпросът ми тук е какво се случва с ДДС при вноса и какви документи ще трябва да ни представи за осчетоводяване доставчика? Някой има ли практика с такива?
Не съм сигурна, че с ТД могат да те спрат да упражняваш дейност. В смисъл, могат да го впишат, но не мисля, че такива клаузи издържат в съд.
Могат да спрат от упражняване на дейност по ДТД.

Има дела с ТД, които забраняват да извършваш дейност сходна на тази по ТД и те издържат в съда, стига ТД да е изготвен добре.
Здравейте колеги,
имам питане, а именно - как разглеждате покупката на софтуер/лиценз?
Пример - фирма нерегистрирана по ЗДДС купува всяка година софтуер/лиценз от ЕС/извън ЕС регистрирано по ЗДДС ЮЛ.
Според мен - софтуера е под 700 лв, което значи, че не е актив и не е ВОП, също така го разглеждам като лиценз(услуга) защото не е еднократно плащане/ покупка, а се купува абонамент всяка година. (Което означава, че клиента трябва да има поне частична ДДС регистрация в България по чл. 97, за закупуването на такъв)

Правилно ли разсъждавам и как бихте разглеждали Вие тази покупка от ЕС?
Ще пробвам. Писали са ми, че искат документ, заверен от данъчната служба. За пръв път ми го искат. Звъннях в НАП и казаха, че могат да издадат такова удостоверение, но искане се подава само на място, нямат го като услуга в електронните услуги, което ми се стори доста тъпо.

На скоро клиент регистриран в ЕС ми иска удостоверение за местно лице (на ЮЛ). Не бях вадила такова, но го издадоха бързо и предполагам, че на клиента точно това му е послужило за цели относно ЗДДС.
Да, ДУК е само за управлението
Да, СОЛ може да бъде само собственик или съдружник. Лице, което не е собственик или съдружник не може да е СОЛ
За другата трудова дейност трябва друг договор.
Щом собственикът на капитала е наел някого хем да му работи, хем да управлява и фирмата и себе си, да включи в правата и задълженията на управителя клауза, даваща му възможност да се само наема на ТД.

Тоест разбирам, че според Вас най-правилно е да има ДУК + ТД?
Тази клауза за управителя някъде в търговския лид а я опишем или във вътрешните правила на фирмата?
Ако лице Б не е съдружник във фирмата няма опция за сол, а само за ДУ.
Между другото много неясно сте си описали ситуацията.

Не е съдружник във фирмата, да.
Но ДУК не е ли само за управленски функции без възможност за извършване на друга трудава дейност? Как тогава можем да оправдаем това?
Здравейте,
имам следния казус и искам да попитам дали правилно разсъждавам.
Фирма на Лице А собственик с управител лице Б е новорегистрирана.
Трябва да започне дейност, като реално дейността, която ще извършва ще се извършва от управителя лице Б и към момента няма да се назначават други лица за извършване на дейността.
Съответно ясно ми е че лице А като собственик има право само на дивиденти, защото не извършва дейност във фирмата.
Както и трябва да се пусне декларация за регистрация на СОЛ през лице Б (управителя), тъй като няма как да е ДУК, защото не са само управленски дейности към момента (в последствие може да премине на ДУК ако/когато се назначат лица за извършване на дейността).
Лице Б трябва да получава заплата за това, което извършва, няма как да сключи ТД със себе си, тоест варианта е СОЛ с личен труд. Същото лице Б обаче има собствена фирма където е СОЛ с личен труд върху мин. осиг. доход за СОЛ от 933. Както и ако получава по-голяма сума трябва да доплати разликата в осигуряването в края на годината или да я начислява месечно.
Например през своята фирма плаща осигуровки и извършва личен труд върху 933 лв.
През фирмата която е управител ще извършва личен труд за 1500 лв, съответно трябва да се платят осигуровки върху тези допълнителни 1500 лв. Може ли това да се прави ежемесечно в декл. обр. 1 във фирмата, в която е управител?
И като цяло виждате ли друг начин за осигуряване на това лице, след като е само управител и ще извършва и дейностти свързани с дейността, а не само управленски?
Привет,
имам сол с ежемесечен личен труд.
Въпросът ми е следния- за януари минималния осигурителен доход за СОЛ остава 933 лв., обаче когато има личен труд, които е тип "заплата" трябва ли да вдигна осигуровките на СОЛ на 1077 лв.?