Според мен (не знам дали съм права) щом има дейност, подава ГФО в ТР. Най-малкото -съкратен баланс, ако е микропредприятие

Просто си го подавам с 0-лите защото целия  е 0?
Здравейте,
имам да приключа фирма която има 60 лв. приход през 2024, НАП и статистика са ми ясни, питането ми е какво подавам в ТР?
Отчетите са 0, а не виждам смисъл да се подава декларация за липса на дейност, като реално е извършвана такава и е регистрирана дейност с окд5.

Другото ми питане е за идентична на горната фирма, но без прихода. Или иначе казано само разходи под 500 лв. и съответно отчетите пак ще са 0. Какво правим в ТР?
Здравейте,
получаваме искане от НАП за справка за задълженията по съответни фактури към дружество Х (В ликвидация).

До тук добре.

Но в счетоводната програма виждам, че имаме частично неплатена сума от 400 лв по фактура от 2019г. към съответния доставчик.

Същата е отписана през 2024г. и съответно към днешна дата нямаме задължения към доставчика.

Питането ми е трябва ли да декларирам тази отписана фактура на НАП или да напиша обяснения, че нямаме задължения към дружество Х?
Здравейте,
коя справка от Еконт и спиди декларирате, когато  се ползва ППП и например в края на месеца има издадени касови бонове от тяхно име, но парите не са влезли?

Справка за издадени бонове или справка за извършени плащания към фирмата декларирате като приход?

Аз отчитам само справка за издадени касови бонове.
Не смятам за рено споменатото от колежката отгоре, защото стоката може да я няма при нас, но може и клиента да я откаже/върна при преглед.
Следователно тя се връща и ще си играем да кредитираме.
В НОИ  с УП-3 за доказване на категория труд.

А ако фирмата е затворила кой издава уп3?
Здравейте,
имам близък осигуряван като: ВОДАЧИ НА АВТОБУСИ И ТРОЛЕЙБУСИ от 2003 до 2006г., като до колкото виждам от:

"Наредба за категоризиране на труда при пенсиониране (Загл. изм. - ДВ, бр. 114 от 1999 г.)
Чл. 2.  От втора категория при пенсиониране е трудът на:
23.  шофьори на автобуси и тролейбуси и ватмани от вътрешноградския транспорт, работещи по график в градовете с население над 300 хил. души, с над 40 места в превозното средство;
   24.  шофьори на автобуси и тролейбуси (извън тези по т. 23) от вътрешноградския транспорт, работещи по график, с над 60 места в превозното средство;
   25.  шофьори на товарни автомобили с товароподемност 12 и повече тона;"

Но в справка за осигурителен доход в НАП при вид осигурен, където трябва да е 03 (за 2-ра категория) е вписано 01 (за нормални служители),

Предполагам, че фирмите от тези години отдавна са фалирали, но може ли да се направи нещо, за да се оправи категорията на осигуряване в НАП и НОИ?
Здравейте,
коя справка от Еконт и спиди декларирате, когато  се ползва ППП и например в края на месеца има издадени касови бонове от тяхно име, но парите не са влезли?

Справка за издадени бонове или справка за извършени плащания към фирмата декларирате като приход?
Здравейте,
отновно влизането в сила на регистъра по заетостта какво пишете в приключването на книжките?
Пролужено време до 31.05.25 и основание за прекратяване на ТД не се попълва?

Има ли други особености за които да следим с влизането в сила на ел. трудово досие?
Да, регистрирам го. Засега почти сме автоматизирали одиторския файл. Касовите бележки ще са на следващ етап.

С кой доставчик работите относно одиторския файл?
Здравейте,
как процедирате с подписите на отчети за клиенти в други градове?
Обмислям аз да подпиша отчета с ел. подпис и те да го върнат подписан от тяхна страна. Някои правил ли го е и приемат ли ги от ТР?
А някой работи ли с Микроинвест ТРЗ или друг програмен продукт? Защото всичко прочетено до тук са различни теории, но практически как ще се случват нещата с Ел. трудово досие?
Здравейте,
когато декларирате приходи от спиди
Пример:
в април получени по банка от ППП 4300 и 4300 са по справката за изплатени наложени платежи,
но справката с издадени касови бонове е 4600 (защото края на април има още издадени касови бонове от наше име чрез ППП, които не са изплатени от спиди)
Декларирате 4300 или 4600 в този случаи?
Здравейте,
имам следния казус:
Адвокати промотират и отварят фирми в България на лица Х от трети страни. До тух добре, промотираме ниски данъци и съответно пълним хазната.
Имала съм случаи с назначение на украинци например, но с адресна регистрация тук, ЕГН или Сл. номер от НАП, при което при назначението уведомяваме инспекция по труда.
Но тук казуса е друг:
Лице Х от Азия (например) нито пребивава тук, нито е стъпвало, нито има лична карта или адрес, единствено фирма (не знам как е открита) извършва онлайн консултации и съответно има фирма тук, трябва да плаща данъци и т.н. Не се оригирява никъде другаде.
Как го регистрираме в НАП, за да извадим служебен номер за СОЛ например?
Как ни заверява пълномощно като не стъпва в България?
Здравейте,
ФЛ има доходи от дарения през Patreon, та се чудя къде в декларацията по чл. 50 да ги сложа..
Казвам дарения защото не са качвани видеа или нещо такова, а който е решил е спонсорилал "бизнеса" там..
Здравейте,
имам следния казус:
Попълнила съм декларацията по чл. 87 за месечни авансови вноски през 2024г., но не съм я подала.
Съответно няма авансови вноски дружеството и предполагам сега ще има големи лихви върху данъка.
Питането ми е някои имал ли е такива случаи и какви санкции е довело?
П.С. То е ясно, че в момента не може да се оправи или подаде за 2024, аз го хващам сега при подаване на авансови вноски за 2025г.
Регистрирате ли Етси магазините като електронен магазин в НАП?

Тези, които са регистрирани, автоматизирате ли ел. касови бележки и одиторски файл? Ако да с коя фирма?
Здравейте,
ЮЛ регистрирано на основание чл. 97А продава на ЮЛ регистрирано във великобритания услуги (консултации относно реклама направени в България), в коя клетка в месечната справка декларация бихте включили стойността на тези услуги?
След като не си е взел болничен за второто работно място няма как осигурителните декларации да са верни - лицето е в нетрудоспособност, а излиза , че работи . Според мене , ако върне парите и не занесе втори болничен и да се коригират тези осиг декларации излиза, че си е взел фалшив болничен. Остава и с лекаря да се захванат.

Лицето е взело болничен и за 2-те места от лекаря, не са представени болничния и съответно декларациите от едното място.
Дори след като има писмо от нои за връщане на сумата?
Мой познат работи на 2 места, съотвено за м. 8/2024г има 2 болнични към 2-те фирми. От едната го подават, от другата-не. Сега получава писмо да върне полученото обезщетение тъй като се води работил във втората фирма съгласно осигурителните декларации. Може ли счетоводителката на фирмата да подаде сега стар болничен и да направи корекции на декларациите или трябва да се възстанови сумата на нои?