Здравейте,
В случай, че някой има опит с тази тема, ще се радвам за съдействие.

Става въпрос за хранителен магазин, като в този месец управителката е открила, че има налични алкохол и цигари със стар бандерол - 2018 и 2019, съответно.
Съгласно Заповеди на МФ, Наредби и тн. към момента нямаме право да ги продаваме и следва да ги премахнем от магазина, защото иначе се налагат глоби от Агенция Митници. И оттук идва моят въпрос...
Как би следвало да ги третирам данъчно, т.е.:
1. Мога ли да ги призная като разход за данъчни цели, оповавайки се на чл. 28, ал. 3, т. 3 "изтичане срока на годност съгласно нормативен акт", като за нормативен акт съответно имам предвид тези заповеди и наредби, за които писах по-горе;
2. Трябва ли да приспадам данъчен кредит, защото такъв сме ползвали в пълен размер?

Все пак да уточня, че съм наясно, че брака на алкохол и цигари сам по себе си не е признат разход и би следвало да върнем ДДС, въпросът е след като закона по някакъв начин те спира да ги продаваш дали не би било по-облекчено от обикновено.

Благодаря на включилите се!
В този случай моето мнение е, че трябва да има навършени 16год., работи на не повече от 7 часа на ден, без нощен труд, за по-сигурно в периода 06:30-21:30ч.

Относно необходимите ви документи:
- "Програма с препоръчителни мероприятия заограничаване, намаляване и отстраняване на рисковете", изготвен от Трудова медицина;
- "Оценка на риска" за съотв. длъжност, отново издадени от службата по Тр. медицина;
- Медицинско на лицето, което искате да наемете;
- Длъжностна характеристика;
- Заключение от Трудовата медицина, че лицето може да изпълнява съотв. длъжност.

Всичко това, заедно с попълнено заявление, трябва да подадете в Инспекция по труда. Препоръчвам електронно или през ССЕВ или директно през тяхната система - https://public.gli.government.bg/GIT_Public/EAdminService/ServiceIndex

Надявам се да съм помогнал :)
Здравейте,

зависи от характера на работа, но в повечето случаи се изисква да има навършени 16год. Преди да е назначен трябва задължително да има разрешение от Инсп. по труда.

Ако желаете, влезте в детайли за вида на дейност на дружеството, както и за длъжността на лицето, за да бъдем по-конкретни.

П.П. Такива бележки от училището досега не са ми изисквали.
Здравейте,

и аз имах подобен случай, но статистиката си изискваше отчета за малко предприятие, тъй като те гледат за самата година.
Да, мнението ми е, че са "от правителството".

Бих заложил на "Субсидия върху производството".
Здравейте,

относно Украйна, в последните указания от 28.02.2024г. е записано "Помощта, съгласно тази схема, е вид държавна помощ, предоставена при спазване условията на правото на Европейския съюз", което мисля, че отговаря на въпроса ви.

относно De minimis в указание от 08.12.2023г. е записано "Помощта, съгласно тази схема е вид държавна помощ, предоставена при условията на правото на Европейския съюз и националното законодателдтво.", което също мисля, че отговаря на вашия въпрос.
Здравейте,
Когато останалия отпуск е от 2022 или 2023г., не е необходимо да се попълва нищо.
Здравейте,

вече подадени отчети в ТР не могат да се коригират.
Миналата година ми се наложи и им се обадих, като отговорът бе този.