Явно съм пропуснала ,че срока е удължен до 31.01.2020,
Защото четох ,че има предложение от финансовия министър за ново удължване с 4 месеца ,но не мога да намеря дали е прието
До 30.09.2019 ли остава срока за деклариране на СУПТО?
Лицето е самоосигуряващо се в дружеството и сега иска да му се изплаща сума за положен личен труд.Може ли тази сума да е 560 лв или трябва да се съобразим с МОД
Днес имате ли проблем с подаването на болнични и приложения?
 Дава ми тази грешка:
Грешка при валидация на документ спрямо XSD схема: The element 'Certificates1' has invalid child element 'SickLeaveMonths'. List of possible elements expected: 'ChildDateAdoptionCourt'
Допустимо ли е в счетоводството на заведение за бързо хранене,продуктите да се изписват с инвентаризация в края на всеки месец.Фирмата е регистрирана по ДДС.
 
Здравейте,
попаднах на следния казус: фирмата ни купува  зеленчуци от фирма която се занимава с такава търговия, обаче тя  издава фактури с различно количество от закупеното, с цел да компенсира разлика в цените си.И така при мен /заведение за бързо хранене/ се натрупват огромни количества зеленчуци,защото изписвам по калкулация.

Как да оправя счетоводно  тази разлика в количествата? Някой попадал ли е на такъв случай?

нещо такова-закупени 200кг домати по 2 лв-400 лв
фактурирани 2000 кг по 0.20 ст-400лв
А за закупения инвентар,който ще си приберем/а също и за климатиците/ не трябва да начисляваме ддс нали?За първи път се сблъсквам и не съм запозната.
Фирма спира дейност и прекратява договора за наем за ползваното помещение.Първоначално при стартирането на дейността беше извършен ремонт/боядисване .поставяне на теракот.изработване на шкафове,.закупени бяха хладилни витрини.хладилници,скари,мивки,фритюрници/За всички тези неща беше ползван данъчен кредит и тъй като бяха на с-ст под 700 лв директно бяха изписани на разход.Единствено аспирационната система е заведена като ДМА.Сега при прекратяване на договора за всичко ли трябва да възстановя ДДС-то.Има закупени и два климатика които ще демонтираме и приберем и предполагам за тях не е нужно възстановяването на ддс или ще го начислим ако ги продадем,Дейността се упражнява от 1.6 година,
Няма да получите еднозначен отговор - най-вече защото един проверяващ в крайна сметка ще изрази и своето мнение .
Личното ми мнение е, че по-скоро "да" и то не толкова подаването на нулева декларация по ЗДДС / тя може да се подаде и от упълномощено лице / колкото администрирането на осигуреното лице / като част от управленска дейност / . Подчертавам обаче, че със сигурност има мнения и в друга посока .
Ако декларацията по ддс се подава от упълномощено лице,тогава със сигурност няма да се отчита като дейност,така ли?А ако се заплаща за това на съответното лице?
И пак да попитам: подаването на нулеви декларации по ДДС и подаването на декл,1 и плащането на здравни на служителка в майчинство до края на първата година, ще се счита ли за дейност?
Управителя.тоест собственика

Фирмата спира дейност считано от 24.06.2019,Мога ли да подам декларация за спиране на осигуряването на самоосигуряващото се лице/управителя/ въпреки ,че в следващите месеци ще се разпродава имуществото и съответно ще подавам декларации по ддс,но реално няма да има трудова дейност.
Имам фактура издадена от фирма за митническо представителство.Същата е без ДДС
съгласно чл.30 ал.2 от ЗДДС,Сумата по нея е 30 лв. и е включена в митническата декларация и там е начислен ДДС.Понеже ми е за първи път ,справих се с осчетоводяването на МД , но не съм наясно какво да правя с фактурата.Тя е платена по банка и няма да ми се равни разчета с митници,
За първи път ми се налага да осчетоводявам внос от Китай.Инетресува ме, тъй като плащането е през месец април а митническата декларация е с дата месец май,кога трябва да отразя ддс-то- през април или през май.Реално съм платила мито и ддс през месец май и мисля че трябва да включа митническата декларация в дневниците за месец май,
Може ли декларация 6 годишна на самоосигуряващо се лице, да се изпрати по пощата?И ако да, на флашка ли трябва или само на хартиен носител?
Може би клиента ще поиска наложен платеж като върне стоката.Тоест ние ще я възстановим в брой.

Ами клиента ще ни върне стоката а ние трябва да му възстановим сумата.Няма касов бон и сега се чудя как да го отразя.
На електронният ни магазин плащанията са с пощенски паричен превод.Сега клиент връща закупена вече стока.Как трябва да се отрази сега връщането на сумата?