Веднага си признавам, че Делфинчето ме провокира да проверя в самото указание с думите си, че в Указанията искат ЕГН-то. :) :) :) и то защото преди години изпадах в същите притеснения да търся ЕГН , а след това с облекчение разбрах, че и ЕИК върши същата работа.
Това е от указанията за попълване на справката : "
3. В Част ІІ, колона 3 се вписва "1" за лице с ЛН и ЛНЧ; "2" за чуждестранно физическо лице, което не притежава ЕГН, ЛН или ЛНЧ; "3" - за самоосигуряващо се лице, което в документа за придобития доход е посочило ЕИК, а не ЕГН, ЛН или ЛНЧ; "4" – за доходи с кодове 820 и 821. Колона 3 не се попълва, ако в колона 4 се вписва ЕГН"
Не е нужно да се търси допълнително ЕГН-то, пишем си ЕИК на лицето и НАП си го идентифицира при нужда :)
Ако вчера е постъпило плащането за данък по сметката на НАП - да.
Да, служи за погасяване на други задължения :), но филмът е много интересен :) Миналата година го играхме. Декларацията по чл.92 е подадена в началото на март, около 1600 надвнесен данък, малко след това се подава месечната СД по ЗДДС , а там лицето има данък за внасяне около 1900 лв. Внасяме разликата - 300 лв. и чакаме да се прихванат задълженията от вземанията, ама -тцъ. Собственика на фирмата започна да получава от онези автоматично създадени писма, че трябва да си плати дължимият ДДС или ще започнат принудителна процедура. Човекът се притесни, аз му казвам да изчакаме малко, но след има няма седмица получи отново същото писмо и пак ми се обажда....Реших, че няма да чакам, а ще подам искане до НАП за прихващане на сумите, към 10 април от нап ми се обадиха, че няма какво да прихващаме тъй като системата автоматично ги е прихванала / след 31.03. / като имате пред вид, че всеки ден влизах с ПИК на фирмата да видя какво става :)
Ако правилно разбирам от обясненията Ви, са начислени разходи за лихви, които не са изплатени на кредиторите физически лица и тъй като тези лихви са доходи на физически лица те са данъчно признат разход за годината, в която се изплащат. Това е причината да се увеличава финансовия резултат в ГДД :) Дублирала съм се с Pupeshche, затова изтривам част от отговора си.
Да, Delphine и аз така мисля. И знаеш ли мен по скоро ме обърква варианта, който ти си имала с актива, когато 12-те месеца изтичат в следващ отчетен период, защото ясно ще намалим общата сума на данъчните амортизации с начислените такива за консервирания актив, но после как на практика  ще го нанеса в програмата, защото там пък има други особености, но и това е друга тема :)..... И ще го мислим като дойде :)
А аз мисля, че точно м.12 е изтекъл 12-месечния период  :) Понеже в момента имам един такъв ДА, повреден декември/2014 и от 01.01.15 не се използва в дейността и бях начислила амортизации, тъй като не се знаеше какво ще го правят. Но минаха 12-те месеца , ДА е на ремонт и все още не се знае.... Та след много четене реших  в програмата направо да си ги сторнирам тези амортизации , а абсолютната стойност на данъчните амортизации, с които ще увелича ФР в крайна сметка е една и съща - дали ще начисля амортизации за актива и с тях ще намаля общата сума на дан.амортизации или изобщо няма да ги начисля, както в случая се получава и те няма да влязат в общата начислена данъчна амортизация , мисля че крайният резултат е един и същ :)
Имах същия случай преди няколко години и реших да впиша сумите като внесени и да ги приспадна, макар че бяха незначителни суми, но реших да пробвам :) После ми се обадиха от данъчното и ходих да правя корекция. Вярно е, че са внесени и че втори път ще се внесат, но пък това е положението :) :)
Прочетете инструкцията за настройки, с червени букви са отбелязали , че има технически промени в системата.
Изчетох цялата дискусия много внимателно, разбира се с прекъсвания,  без първото указание на НАП от 17 страници :) Изчетох и статиите, засягащи проблема, към които колеги са дали линкове. Благодарна съм на всички асоциации, организации и техни представители, които са взели участие в срещите с НАП и МФ и по специално на Катя Крънчева, която освен активното си участие там, винаги своевременно ни уведомява за тези събития. Радвам се, че благодарение на тях, временно се отлага безумието и хаоса, който се опитват да наложат споменатите държавни институции. Надявам се управниците да проявят малко повече разум и да се приеме вариант приемлив и за двете страни. Сегашната ситуация ми напомня на безумните указания, които НАП пускаха едно след друго в началото на 2010 година, относно осигуряването на собствениците и съдружниците в дружествата. Много вярно е отразена сегашната ситуация във в-к СЕГА и още повече цитатът от доклад на Европейската комисия за голямата административна тежест и отчетност в България въпреки ниските данъци.  Когато се говореше за идеята да се въведе режимът на касовата отчетност при ДДС звучеше много добре, но когато го въведоха нашите законотворци, на практика  се оказа много, много сложно за прилагане, макар че даваха добри примери от другите европейски страни. Преди няколко месеца пак уж заради европейската директива се опитаха отново да прокарат ред безумни идеи, сега сме свидетели на още по големи безумия, защото се говори само за ДДС-то, а както много колеги споменаха това лично ползване ще повлече след себе си осигуровки, данъци по ЗДДФЛ и ЗКПО и не знам още какво....Може би мотото "Мисли първо за малките" у нас се превежда "Смачкай първо малките". ....
И накрая искам да поздравя всички колеги, които работят в тези нездрави условия за работа и успяват да подават ДДС, да правят годишно приключване, да следят и да се борят със всички промени и т.н. и т.н. ....!!!
Да, най-правилно в Д6 за осигуровките е да отразите в две колони стойностите на ОВ  за ДОО, ДЗПО и ЗО за платените на 30.11.2015 в едната колона и стойностите на ОВ за ДОО, ДЗПО и ЗО за изплатената на 04.12.2015 заплата във втората.
За данъка при положение, че има две Д6 в два различни месеца, съответно си вписвате реалните суми на удържан данък от заплатите изплатени м.11 в едната декларация и удържаният данък от заплатата изплатена м.12.
Тогава не е ли правилно и Д6 за осигуровките да са 2 бр. -
едната с Дата 30.11.15 и сумите без тези на единия служител и
една с дата 04.12.15 е сумите за осиг.вноски само на този служител
Двете пуснати до 25.12.2015 , т.к. се отнасяд за 11/2015
Егати оплетеното, заради една сума..
За осигуровките не 2 бр. Д6, а две колони в една декларация, като двете колони са заради различната дата на плащане на РЗ за м.11.
За данъка ХХХХХ ви е обяснила, данъкът за заплатите изплатени м.11 в Д6 подадена до 25.12.2015, а за заплатата изплатена м.12 в Д6 до 25.01.2016, като ако имате изплатени заплати през м.12 добавяте и техния данък в Д6, която се пуска м.01. Обърнете внимание , че при данъка водещ е месеца на изплзщзне, а за дата на изплащане в Д6 се пише последния ден на месеца, в който е изплатено възнаграждението.
Аз го изписвам директно със следната статия : дт 709 / кт 302.
Да, правилно сте постъпили. А клиента като е искал фактурата с дата 05.11., да беше ви казал на деня  :smile1:
Използвайте " 2. Получени доставки по чл. 82 и без право на ДК", така  ще включите фактурата в дневника за покупки. А първото, което ми идва наум е да проверите по булстат на фирмата издател, дали е регистрирана фирмата по ДДС. Макар че дори и да не е регистрирана следва да е посочено основанието за неначисляване на ДДС.
Тези текстове са залегнали в законопроекта на ДОПК по предложение на НАП. Росен Иванов от НАП, който е директор на дирекция "Данъчно-осигурителна методология" каза, че понеже обяснителните записки по ревизиите сме ги писали ние счетоводителите, а не лично собствениците, та затова иска да ги вика на разпити.
Ами разбира се,че ще се пишат от счетоводители, но счетоводителя преди да го напише се консултира със собственика или управителя, след като му обясни за какво става въпрос. И без това законодателството е достатъчно усложнено и тромаво за разбиране от човек, който не е счетоводител, че ако ги привикват на разпит те може и да не разберат какво ги питат.  И какво значи да ги привикват на разпит? Да се отнасят като към престъпници до доказване на противното ли? Моето лично мнение е, че е по редно обясненията да са в писмена форма, защото  иначе ще има възможност за злоупотреби. 
Възнаграждението можете да си го изплатите, когато решите или има парични средства и т.н. Правилно сте се ориентирали, че след като се изплати, се подават декларациите и внасят осигуровките в месеца след изплащането до 25-то число, като ако изплащането е за три месеца се подават 3 бр. Д1 за всеки от месеците и Д6 1 бр. с три колони отново за всеки от месеците. Данъкът може вие да си го платите с годишната декларация, а може да поискате от платеца, независимо , че доходът е изплатен през последното тримесечие да бъде удържан и внесен от него. Декларация 55 се подава от платеца, когато е ю.л. или самоосигуряващо се лице, както и справката по чл.73 от ЗДДФЛ, като декларацията по чл.55 се подава само ако данъка е удържан от платеца на дохода /тъй като е въпрос на избор от ваша страна след като се отнася за изплащане през 4-то тримесечие/. И всичко от написаното по-горе е в случай , че Вие не сте самоосигуряващо се лице.
И едно допълнение от мен, тъй като не сте упоменали сума, а плащането показвате, че ще стане по каса - сумата за разпределяне не може да превишава 15000 лв.. Предполагам, че го знаете, но да кажа за всеки случай :)
Споделям в голяма степен мнението на автора на тази статия:

"Добре, че Стив Джобс не създаде Apple в български гараж

Българските чиновници изобщо не разбират бизнеса, но настояват да са негови наставници и надзорници
ЖИВКО СТОЕВ, economix.bg"

Проблемът не е в механизма на закона, а в неговата същност.
http://www.segabg.com/article.php?id=772921#.VhaZ6AjXOhc.facebook

Да, наистина, много добро обобщение на малка част от проблемите. И какво ще направят с тези промени? Най-вече ще увеличат работата и бумащината на счетоводителя. Нали трябваше според европейското законодателство да се улесняват малките фирми?