Здравейте,
в месец Юли направихме протокол за анулиране на продажна фактура от предходен месец - протокол по чл. 116. При декларирането не сме се разбрали с колежката и тя го е попълнила с код 01 , номера на фактурата , името на клиента и стойността с противоположен знак.Последното добре , но това , че е декларирано с код 01 а не код 09  , вместо номера на протокола, номера на фактурата до какви последици би довело . Забравих да кажа , че анулираме фактурата и естествено издаваме нова , като резултата не се променя.
НЕ , не .Точно за декл.по чл.50 ме питат и посочват , че в декларация 1 съм дала код 12 , а в декл.по чл.50 код 10 .
Никой ли не изплаща личен труд на СОЛ?
Здравейте,
Имам следния проблем. На управителя на ЕООД , който е СОЛ му изплащам личен труд. В края на годината му попълвам декл. по чл.50 , като попълвам Приложение № 1-доходи от трудови правоотношения с Код 10 /в указанията, котио са малко по на-доле пише така:
 10 - Правоотношения, независимо от основанието за възникването им, със съдружници и
член-кооператори, както и с акционери, притежаващи повече от 5 на сто от капитала
на акционерното дружество, за полагане на личен труд в дружествата и кооперациите,
в които те са съдружници.......
Днес ми звънят от НАП и ми казват, че съм подала грешна декл., като вътре съм била посочила Код 10 - този код бил за ДУК , а в декл1 код 12.
Въпросът мие аз ли греша или служителката се е объркала. ЩЕ съм ви благодарна ако споделите вашето мнение.
Здравейте,
продадохме Актив на 01,07,2013г. Въпросът ми е от САП го изписвам на 01,08,2013 , а от ДАП на 01,07,2013.От САП се изписва в началото на месеца , следващ месеца на продажбата, а от ДАП в началото на месеца в който изписваш от САП.Правилно ли е , или не съм разбрала нещо.
И аз имам питане.Каква факнура се издава на гръцка фирма,която идва и си взима стоката директно от склада?
Никой ли не може да ми помогне?
Здравейте,
Имам доставчик извън ЕС , от който получавам стоки.Проблема е , че едната стока /камери/ минава митница , а другата - лицензи не.Лицензите идват на хартия и не минават митница. За тях трябва да създавам ВОП протокол/или поне аз така мисля/.Всичко това идва на една фактура. Камерите минават митница с МД ги вкарвам в ДДС, лицензите се самоначислявам, но може ли фактурата да не отговаряна ВОП протокола /с частта , която е с МД/?
Здравейте.
Имаме установени липси , за които сме съставили протокол по чл.66 , във връзка с чл. 79, ал. 3 от ЗДДС .СЕга го посочвам в ДДС дневника за продажби с код 09 , но на контрагент и идентификационен номер , номера на фирмата ли трябва да посоча и в описание Липса на стоки или ............ ?
Благодаря предварително
Благодаря много.Достатъчно ли е Протокол от Общо събрание , на което се взема решение за изплащане на личен труд или е задължително да има ГД?
Здравейте, Собственикът на ЕООД се осигурява като СОЛ и му изплащам личен труд , защото работи заедно с рабтника.Т.е фирмата се състои от 2 работнико, от които единият е той. Сега чета един наръчник по ЗКПО и гледам , че в практиката данъчните не са признавали тези разходи , защото нямало договор за управление -    Възнаграждения за личен труд на управител на дружество – липсват доказателства, че отчетеният разход е възнаграждение по договор за управление, защото не е представен договор за управление и не са начислявани месечни възнаграждения (разходът е начислен въз основа на протоколно решение от 31 декември като е посочено, че възнаграждението са начислява след приключване на финансовата година и установяване на финансовия резултат).
Това означава , ли че трябва да правя такъв договор , а и защо да е договор за управление , като той полага труд в тома дружество и , ако не е достатъчно Протокол от общо събрание, то по - правдопобно ми звучи поне ГД или и аз незнам .Моля ви за коментар
Сега ще пробвам :)Мерси :)
Здравейте:)
При подаване на Декл. 1 и 6 ми излиза съобщение - Файлът не може да бъде намерен. Има ли някой такъв проблем ?И, ако има, моля да сподели  как го е оправил .Благодаря ви :)
Здравейте,април месец получавам от наш доставчик ф-ра да стаща от м.08.2012 г,която не е платена и въобще не е осч.,защото не съм я получила.Бях твърдо против да се плаща ,защото не са ми пратили към 31.12 че им дължа,а сега вече трябва и аз да я отразя.Моля за съвет как да я осч.Ако ползвам ДДС ,дащо стоката влида сега н склада.Незнам какво са правя
Здравейте,
Искам да попитам , какъв е срокът за подаване на документите за отглеждане на дете до две години в НОИ.Преди срокът беше до два дни след подаване на декларация 1 , а сега ?
 Аз казах мерси , но нещо все още не ми е ясно. ЩЕ дам малко повече разяснения. СОЛ - осиг.се на -420лв , което попълвам в колона.Месец Май получава  лв личен труд, а месец 7-9 вкл. по 420лв и м.12-420лв.Тези доходи попълвам в колона 5,2.До тук всичко е ок.Само че , месец 10 и 11 е бил в болничен.И тук вече ми идва проблема .Месец 10 е бил 7дни в болничен - 420/23*7=127.83лв.Месец 11 е бил 17дни - 420/22*17=324,55. В колона три записвамм за месец 10 - 127,83 и за месец 11 - 324,55, а в колона 4 - м.10 - 292,17, м.11-95,45лв.
Така ли е или груша 
Здравейте,
Попълвам таблица 1 и 2 и в колона 3 - осиг.доход върху , който се дължат авансово осигурителни вноски от СОЛ се затрудних.Това затруднение идва от там, че СОЛ е бил в болничен от 25,10-12,11,2012г. Въпросът ми е в колона 3 , трябва да попълня не 420/внася осиг.върху 420лв/, а върху 420 минус дните в болничен , или греша.Когато съм подавала декл.1 за м.10 и 11.2012г. осиг.доход ми е пропорционално на работните дни. Моля ви кажете правилно ли мисля?
Никой ли не е минал през това ?