Много съм далеч от това да провокирам или манипулирам.
В прав текст не е казано нищо, което е нормално.
http://www.accreg.org/ - от тук си правя изводите за определени апетити.
Вие защо реагирате толкова проактивно, аз по-напред в темата споменах и доста по остри неща за ИДЕС?
Много съм против "еснафите" в 21в. в  България. Искам да работя, без да се налага да плащам за това на организации с частен интерес. Ако НАП или друг държавен орган иска да ме контролира - няма проблем, да заповяда.
Адмирации, че следите всяка стъпка на кандидат-сертифициращите организации, но мое мнение - такива не трябва да има. Ако трябва чл.35 да се прецизира, да се "затягат" критериите - ОК, но участници на счетоводния пазар да ми дават правото да работя като счетоводител - НЕ.
Katya, след последния Ви пост аз едва ли не започнах да се чувствам виновен, че не следя фейсбук групите на счетоводителите и т.н. Всъщност фейсбук почти не ползвам, заради огромния времеви ресурс, който поглъща. Дискусията, в която пиша  съм я прочел и така формулирано мнението Ви не го видях. Както и да е, време за непродуктивни спорове нямам.
Зад този "регистър" прозират интереси на АССП, т.е. пак някой да вземе едни пари, пак такси за регистрация, ежегодни такси и др. подобни, мое мнение - не ангажирам никой.
Ако  НАП и ТР имат нужда от регистър на съставителите на ФО, то да си го изградят те. Както КФН има регистри със застр. агенти, застр. брокери, актюери и т.н.
Ако липсва контрол по прилагането на една норма,то  проблема не нито в нормата, нито в подлежащия на контрол, а в контролиращия орган.
Katya, а Вие как виждате това "по-добро"? Каква е Вашата позиция по въпроса?
Обезпокоително е, че последните няколко дни в счетоводни форуми чета цитати от Ленин и Сталин. Някаква носталгия ли, що ли ...  :smile1:
Съгласен съм, че критериите на чл.35 следва да се прецизират, ако трябва да се завишат, но за мен от въпросния проект лъхат корупционни намерения, намерения за непазарно преразпределение на пазара - по административен начин, намерения за капсулиране на професията.
"Ако счетоводната общност не я устройва отпадането на чл.35, трябва да изработи сама рамката по която ще се регулира професията. Не участва ли в този процес, правилата ще се определят от други. "

Това е разковничето и това следва да е основният аргумент срещу въпросния проект, който според мен към момента е просто едно "опипва не почвата" от страна на ИДЕС.
И мен това ме интересува. Как да разбирам тоя параграф 59,по отношение на формата на декларацията?

Да обсъдим и параграф 59?

Срок за подаване 31.Януари (стария срок). А образецът на Декларацията по чл. 55 (1) би следвало да е стария, нали?



Да разширим малко дискусията.
Ежемесечно са изплащани доходи на чуждестранно лице и удържан данък по чл.37, ал.1, т.7 ЗДДФЛ през месеците: м.10.2012, м.11.2012, м.12.2012. Удържаният  оконч. данък е внасян в сроковете по ЗДДФЛ /за 2012г./, а именно през м.11.2012, м.12.2012, м.01.2013.
За платения данък в м.01.2013 за доход за м.12.2012 - декл.по чл.55,ал.1 /новата/. В какъв срок обаче до 31.01.2013 или до 30.04.2013?
За платените данъци през м.11.2012 и м.12.2012, които по действащия ЗДДФЛ през 2012 следваше да се декларират до 31.01.2013, трябва ли да се подава декл. по чл.55 /старата/ или се процедира по друг начин?