Цитат
Е щом работи по трудов договор, няма проблеми с ползването на  "майчинство".

А ако не работи по трудов договор и се самоосигурява в ЕООД-то в качеството си на управител на високия процент къде виждаш проблем  ::)
Цитат
Моля кажете ми как се процедира при следния казус- управител на ЕООД, коята няма ДУК и работи по тр. договор в друга фирма. Може ли да ползва отпуск по майчинство?

Зависи дали имаш общо 12 месеца стаж...
Цитат
Ако дейността като ЕТ е действително само 5 дни в месец...

Значи от 5-то до 10-то число на месеца дружеството /в периода на функциониране/ трябва веднъж да започне и прекъсне дейност, да подаде декларациите за осигуряването /респ. за ДДС-то/, евентуално да подпише някой договор точно в този период, да направи всички належащи за месеца разходи, да се разбере с клиентите, че фактури издава само в този период, да плати наема на хазяйката точно тогава....... за да е сигурно, че няма дейност през останалото време.. Всичката тази изобретателност и организационна офанзива мисля, че е по-редно да се впрегне в развиване на бизнеса..

Оправдани ли са всички тези усилия за 70-80 лева, които ще се „спестят”... Икономиката ни е на това дередже, защото вместо „бизнесмените” да мислят как да повишат производителността на труда за да са по-конкурентни, да оптимизират бизнеса си, хабят огромни усилия как да прецакат системата.. Привички, здраво вкоренени от комунизма...
Може, ако декларира в съответните срокове започване и прекратяване на дейност.
Нещо не мога да разкодирам това изречение  ::)
Цитат
Работя и на основен трудов договор към друг работодател и там съм осигурен за всичко.

Ако през годината сте работили само за един работодател, нямате задължение да подавате годишна декларация.
Ако през годината сте сменили своя работодател и новият не е изчислил и внесъл дължимия годишен данък, то вие трябва да подадете декларация за доходите - срока е до 2 май 2011 г. По същия начин стоят нещата и за тези, които през годината са имали един работодател, но през годината са напуснали или са били освободени от работа и към 31.12.2010 г. нямат работодател, който да определи годишния данък за доходите от трудови правоотношения.
Юридическото лице със сигурност до края на месец март е задължено да подаде Годишна данъчна декларация по чл. 92 от ЗКПО /или образец 1010а ако не е извършвало дейност през 2010 г./
ZDRAVEITE !Moq termin za razjadane e 20uli 2011g ,kato smqtam na kalkolatora za maichisvo i mi pokazva 18 meseca nazad kakto 6te se izchislqva po zakon ot dekemvr 2010i do mai 2011g.Samo , che dekemvri i qnuari ne raboteh i ne sam socialno osigurqvana.VYPROSA  mi e moga li sega da si vnesa nqkvi osigorovki ,kato samousigorqvasht se prez tezi dva meseca ili ne moje za meseci nazad ??Mnogo 6te sam vi blagodarna ako nqkoi me zapoznae s zakona!
Не може
Консултирай се с адвокат - вече има отменени наказателните постановления от различни съдилища, но нека качествен адвокат се запознае с Вашия случай.
Моля за помощ, фирмата ни даде заем на физическо лице което после откри фирма. Въпроса ми е договора за заем как е по добре да бъде сключен с физическото лице или с навосъздадената фирма? Благодаря предварително!
Да разбирам ли, че първо сте дали заема, после мислите за договор  ::)
1. Пътните - доказват се с билета
2. Дневните - не е нужно да се взимат касови бонове и каквито и да е разходооправдателни документи. В заповедта за командироване ще е записан периода, който заедно с конкретните дати от билетите или от заверените задгранични паспорти, ще фиксира времето, през което ще се полагат дневни пари, които ще се признаят за разход на фирмата до двойния размер на прага за съответната държава.
3. Квартирни - нужна е фактура на името на командирования или на името на фирмата - и двата варианта са допустими.
Най-вероятно питате от страната на дружеството
парите, които ще ви отпуснат и които ще са за целевата регламентирана нестопанска дейност, в случая организиране на спортно състезание, трябва да се разграничат от рекламните услуги, които са си стопанска дейност..
Няма изискване за задължителна регистрация, но не е лошо да проверите точно къде е регистрирана фирмата.. Защото например вие може да си мислите, че партньорите ви са швейцарци /извън ЕС/, понеже са устроени там, но да се окаже в един момент, че дружеството е регистрирано във Франция.. и вие сте изпуснали 7-дневния срок за задължителна регистрация по чл.97а..
Собствениците на ЕООД могат да се осигуряват в дружеството по два начина:

- по договор за управление и контрол - осигуряването е за всички осигурени социални рискове на основание чл. 4, ал. 1, т. 7 КСО върху възнаграждение, не по-малко от минималния месечен осигурителен доход и не повече от максималния размер за основните икономически дейности и квалификационни групи професии;

- като самоосигуряващи се лица - осигуряването е по чл. 4, ал. 3, т. 2 КСО и чл. 1 от Наредбата за общественото осигуряване на самоосигуряващите се лица и българските граждани на работа в чужбина. Осигурителните вноски са върху месечен доход между минималния и максималния размер на осигурителния доход за самоосигуряващите се лица, определен със Закона за бюджета на ДОО за всяка календарна година.
Знае ли някой, влязло ли  е в сила задължение - работните заплати да се изплащат само по банкови сметки на служителите или може както до сега в брой по ведомост?

Последно - отпада задължението за изплащане на заплатите само по банков път..... Но не се знае управляващите утре като се събудят няма ли пак да им хрумне нещо по темата  ;D
Зависи какъв личен труд полага - в случая, ако изпълнява само управленски функции в ЕООД-то и се самоосигурява в ЕТ-то, отпада задължението да се самоосигурява в качеството си на управител и в ЕООД-то /щом няма ДУК/.. но ако личния труд е извън чисто управленските функции - задължително трябва да се осигурява и в ЕООД-то..
Цитат
Брутната заплата трябва да бъде по-голяма или равна на МОД но не и по-малка.

Може и да е по-голяма, по-малка или равна на МОД... То за това си има "минимална работна заплата" и "минимален осигурителен доход", очевидно различни понятия..
Данъка се плаща до 10-то число на месеца, следващ месеца за който е дължим дохода от наем. Което обаче не дава отговор на въпроса – кога ще се плаща авансово данъка от наемателя, ако в договора е определено наема да се плаща например на шестмесечие...
правилно ли съм разбрала?
наемодател-ф.лице
наемател-ЕТ
наем 420 лв,
един път ф.лице внася 37,80 лв по ГДД
и втори път ЕТ с платежно пак 37,80

Физическото лице не внася нищо, просто получава по малко от наемателя (виж. „Сума за получаване” в СИС). Ежемесечно наемателя внася в полза на наемодателя авансов данък /равен на 10% от договорената сума на месечния наем намалена с 10% нормативно признати разходи/. Удържането на данъка ще се документира от платеца (наемателя) със Сметка за изплатени суми и служебна бележка (чл. 45, ал. 4 от ЗДДФЛ). С тях ще се документира и разхода за наем /вече наемодателя няма да издава квитанции/.