ЕООД със седалище и адрес на управление град в Софийска област, а собственикът с постоянен адрес София - град, в кое ТП на НАП трябва да регистрираме лицето, че ще се осигурява като СОЛ във въпросното ЕООД - в ТД на НАП - София област / по адрес на ЕООД-то/ или в София -град / по адрес на СОЛ/ ?
ЕООД със седалище и адрес на управление град в Софийска област, собственикът е и управител по ДУК и няма да си внася осигуровки като СОЛ е с постоянен адрес гр. София. Въпросът ми е в кое ТП на НАП трябва да бъде регистрирано ЕООД в София област или в София град?
Благодаря delphine, да той ще си работи става въпрос за джипи и в такъв случай варианта СОЛ и личен труд предполагам е най-удачен, тъй като както казваш докато управлява кой ще работи? Само че личният труд как се осчетоводява, т. е. какво трябва да се подава има ли ведомост, д1, д6. Извинявам се ако звуча тъпо, но незнам нищо по въпроса.
Да собственик е на въпросното ЕООД. При личен труд какво се изисква? Извинявам се ако звуча глупаво, но с подобни казуси не съм се сблъсквала. При ДУК доколкото разбрах /ако правилно съм разбрала/ правим договор, който се представя в Агенцията по вписвания, а в НАП направо Д1 и Д6 за месеца от който започва да се осигурява. Декларация за регистрация на СОЛ за започване на дейност на ЕООД-то подаваме ли в такъв случай?
:Може ли някой да ми помогне?
Да собственик е на въпросното ЕООД. При личен труд какво се изисква? Извинявам се ако звуча глупаво, но с подобни казуси не съм се сблъсквала. При ДУК доколкото разбрах /ако правилно съм разбрала/ правим договор, който се представя в Агенцията по вписвания, а в НАП направо Д1 и Д6 за месеца от който започва да се осигурява. Декларация за регистрация на СОЛ за започване на дейност на ЕООД-то подаваме ли в такъв случай?
А подава ли се някакво първоначално заявление до НАП, че ще се осигурява не като СОЛ, а по ДУК или това става направо с д1 за февруари?
Да, но не иска иска да е на заплата, за да му се отчете като разход.
Незнам затова питам! Явно не се подава. А може ли да не е ДУК, а на трудов?
ЕТ прекратява дейност от 31.01.2015 г. и от 01.02.2015 г. започва да се осигурява по ДУК в ЕООД. При прекратяване на ЕТ подаваме декларация за прекратяване на осигуряването в ЕТ като СОЛ, уведомление по чл. 62 за ДУК в ЕООД. Пропускам ли нещо?
Извинявам се за супер тъпия въпрос. Разбрах.
Становището е пуснато в началото на 2014 г., което не означава че важи само за м. декември 2013 г.
Не трябва ли данъка за м. декември да е с код 5, защото заплатите са изплатени в месеца, за който се отнасят, а ноемврийския данък да е с код 8? Вижте и становището.
Въвеждат се две нови данъчни облекчения за деца и деца с увреждания

Данъчно облекчение за деца ще се ползва, като се приспадне от сумата от годишната данъчна основа:
1. 200 лв. – при едно ненавършило пълнолетие дете;
2. 400 лв. – при две ненавършили пълнолетие деца;
3. 600 лв. – при три и повече ненавършили пълнолетие деца.
Как да го разбираме това? Като имам две деца ненавършили пълнолетие, работодателят ще приспадне 400 лв. от годишната данъчна основа на РЗ, което как ще се осчетоводи?
 И все пак да попитам относно горе посоченото. Мисля, че трябва да изискам фактура на наше име на определена стойност+протокол за извършената работа и закупените материали и наша фактура за неплатените наеми + протокол за прихващане, от който да е видно кой какво дължи.
 Наемател не плащал наем на наето от него помещение му прави ремонт в момента. От нас иска с фактурата за закупени материали, която е на негово име да приспадне от неплатеният наем, а с фирмата, която извършва ремонта ние да сключим договор за извършена услуга. Въпросът ми е не е ли редно фактурата за материали да е на наше име /фирмата наемодател/, за да може да го осчетоводим като разход или като инвестиция?
Не не се пише писмо , само се добавят.
Здравейте,имам служител инвалид 50% с предоставено решение от ТЕЛК.Въпроса ми е в изчисляването на заплатите всеки месец ли не му се удържа ДОД поради инвалидност  или се удържа както на всички останали и после му се възстановява като подаде ГДД.
Не се удържа.