Вижте какво намерих в раздел "Актуално" за 2013г на страницата на НАП:

Цитат
"Наемодателите подават нова декларация в НАП
04 Февруари 2013

Физическите лицата, които отдават помещения под наем на други физически лица, и съответно сами определят и внасят дължимия авансово данък, през 2013 година ще имат едно ново задължение. Те трябва да декларират дължимите авансови вноски в новата декларация, която се подава от началото на тази година – това е декларацията по чл.55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за дължими данъци (образец 4001). Декларацията се подава три пъти годишно – в сроковете за внасяне на дължимите данъци, т. е. до края на месеца, следващ тримесечието, през което е получен дохода от наем, като за ІV-то тримесечие, данък не се дължи и съответно декларация не се подава. Както до сега, годишният данък ще се определи в годишната данъчна декларация, която наемодателите ще представят пред НАП до края на април 2014 г.

Физическите лица, които отдават под наем имоти на фирми, също ще декларират годишно доходите от наем до края на април 2014 г., но те не са длъжни да подават в НАП формуляра по чл. 55. В този случай декларацията по чл. 55 от ЗДДФЛ (образец 4001) се подава от платеца на дохода. Облекчение за фирмите-наематели на недвижими имоти на физически лица е, че през тази година те няма да издават служебни бележки за изплатения доход на физическите лица всеки месец, а само веднъж годишно. Фирмите-наематели ще внасят данъка, удържан авансово на хазаите си физически лица, веднъж на три месеца, а не както беше през 2012 г. - ежемесечно. И в този случай за последното тримесечие на 2013 г. платците на дохода не следва да удържат и внасят авансово данъка.

От НАП припомнят, че гражданите с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност, отдаващи помещения под наем,  дължат авансов данък, едва когато получаваната през годината от тях сума надхвърли 7 920 лв. от всички източници на доходи на лицето.

Повече информация за попълване на декларациите, плащане на данъци и  нови срокове, отдаващите помещения под наем могат да получат на телефона за информация на НАП 0700 18 700 на цената на един разговор.
Създаден на: 04.02.2013

Айде стига противоречия. Тези от НАП съвсем се омотаха. Хем веднъж годишно ще издаваме, хем новият образец на служебна бележка е само за доходи след 01.01.2014г., излишно е да споменавам, че няма образец за 2013, който да го издаваме веднъж годишно.  :bomb:
Според мен новият образец на Служебна бележка по чл. 45, ал. 4 е за улеснение на платците на доходи и НАП. За попълването на годишната си данъчна декларация, физическите лица трябва да използват и СИС, а не само въпросната служебна бележка, така че не би следвало да има объркване. В крайна сметка в ГДД ясно се виждат стъпките за изчисляване на облагаемия доход.

Друг е въпросът, че има противоречия:
- в СИС за четвърто тримесечие, полето "облагаем доход" остава неактивно, а в новата служебна бележка се предполага да се включи.

В очакване съм на още "новини":)
Много благодаря. Не, миналата година няма превод, платено е в брой.
След като въпросният ДМА не е въведен в употреба / следователно е неамортизируем / осчетоводяването на фактурата няма да доведе до промяна на финансовия резултат - данъчен и счетоводен . Промяна ще има само касовата наличност, но предполагам, че сумата е несъществена. Просто си заведете актива със стандартните осчетоводявания през 2013 г..

А плащането пак ли да го отразя през 2013г, въпреки че реално парите са излязли от касата миналата година? Мислех си самото плащане да си бъде за 2012г с операция 501/401, но тогава гфо ще бъде грешен, тъй като касовите наличности и задълженията към доставчици ще мръднат с по 1 единица, защото активът е над 1 000лв.  :scratch_one-s_head:
Да, активът съществува, но  не е заведен никъде, не се използва, съответно няма начислени амортизации.  Тази фактура по никакъв начин няма да се отрази на корпоративния данък за миналата година, единствено в Касата и ДМА Машини. Става въпрос за лаптоп.
Здравейте.
Преди няколко дни в счетоводството постъпи фактура за ДМА от 2012г. Как следва да се отрази счетоводно тази фактура сега през 2013?
Здравейте. За първи път имаме граждански договор и искам да се допитам до вас дали правилно съм разбрала законите.
Лицето е осигурено на друго основание, поради което се дължат осигуровки. Данък не му удържаме, тъй като възнаграждението е изплатено през четвъртото тримесечие.

В декларация 1 имам вид осигурен 14 като попълвам осигурителния доход (възнаграждението-НПР) и съответните осигурителни вноски за сметка на лицето и работодателя. Данък не посочвам.

В декларация 6 имам вид плащане: 4, посочвам осигурителните вноски общо за работодател + работник.

ГД е за периода 01.11 - 25.11.2013 г, изплатено възнаграждение на 26.11.2013.
Декл.1 и 6 ги подавам в срок до 25 декември 2013.

Правилно ли разсъждавам?  :blush:
Предварително ви благодаря!
Много благодаря за корекциите! Убягнало ми е това за 12-те месеца, пфу!
Успешна нова седмица. :thumbup:
delphine, в по-горните постове пропуснах да напиша,че условието е приходи>=60 000 и нула разходи,за да има смисъл  :blush:
Както вече написах "За да е по-изгоден този вариант, приходите на фирмата за тек. година трябва да са над 60 000"

Приемам,че приходите на фирмата са 61 000лв с 0 разходи.

При първия вариант:
Общо вноски за осигуровки и данъци = 9 650,18лв
Разходи за заплати = 60 000
Облагаема печалба = 1 000лв
Корпоративен данък 100лв
Общо плащания към хазната = 9 650,18 + 100лв = 9 750,18

При втория вариант:
Осигуровки = 1 300,32
Облагаема печалба = 61 000
Корпоративен данък = 6 100
Данък дивидент = 3 000
Общо плащания към хазната = 1 300,32 + 6 100 + 3 000 = 10 400,32

Или вариантът "дивидент" определено не е за предпочитане.
Но, пак казвам, това е при приходи>= 60 000 :)
Е тези 6 000 реално се внасят,но ако така или иначе фирмата има да плаща 6 000 корпоративен данък, то тези 6 000 няма да се усетят от към осигуровки,така че според мен има смисъл цялото упражнение.
Обърни внимание на -6 000 :)
Сумите са от екселската таблица и не са закръглявани до втори знак след десетичната запетая.
Благодаря на всички за отговорите.  :bow:

Фактическата ситуация е следната:

Неразпределена печалба: 60 000

Първи вариант: СОЛ с личен труд

Възнаграждение 10 000 *6месеца = 60 000
Осигурителни вноски в/у 420лв= 420*25.8%*12 = 1300.32
Данък по ЗДДФЛ = (10 000-108.36)*10%*6 = 5 934.98
Осигурителни вноски за довнасяне = ( 2 400*6 - 108.36*12)*25,8%= 2 414.88
Намаление на печалбата = - 6 000
Общо вноски за годината = 1300.32 + 5 934.98 + 2414.88 - 6 000 =3 650.18лв

За да е по-изгоден този вариант, приходите на фирмата за тек. година трябва да са над 60 000

Втори вариант: СОЛ с дивидент

осигурит. вноски СОЛ в/у 420 = 12*108.36= 1 300.32
Данък дивидент = 60 000*5% = 3 000
Общо вноски за годината: 1 300.32 + 3 000 = 4 300лв

Според мен първият вариант е по-изгоден, не е ли така?

П.П. Смятах при максимален осиг. доход за 2014г= 2 400лв
Да, около и над 5 000. Сами разбирате, че колкото по-голямо е възнаграждението, толкова по-изгодно е. Затова питам има ли законови ограничения за неговия размер?  :hmmm:
Защо решихте, че плащането като възнаграждение за личен труд ще е по-евтино от плащането на дивидент?

Наясно съм,че няма да бъде по-евтино,но по този начин се увеличава  осигурителния доход

Може да се уговори всякакво възнаграждение, но пак дължимите данъци и осигуровки ще са над 5%. Доходът от личен труд на собственика е приравнен на доход от трудово правоотношение.

Притеснява ме това, което написах по-горе - за скритото разпределение на печалбата?
Чета ЗКПО:

Чл. 267. (1) (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишен текст на чл. 267, изм. - ДВ, бр. 100 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Данъчно задължено лице, което извърши скрито разпределение на печалба, се наказва с имуществена санкция в размер 20 на сто от сумата, представляваща скрито разпределение на печалба.
(2) (Нова - ДВ, бр. 100 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) В случаите, когато данъчно задължено лице, извършило скрито разпределение на печалба, посочи това обстоятелство в данъчната си декларация, санкцията по ал. 1 не се налага.

и

5. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) "Скрито разпределение на печалба" са:
а) (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) сумите, несвързани с осъществяваната от данъчно задълженото лице дейност или превишаващи обичайните пазарни нива, начислени, изплатени или разпределени под каквато и да е форма в полза на акционерите, съдружниците или свързани с тях лица, с изключение на дивидентите по т. 4, букви "а" и "б";


Има ли опасност да се сметне за скрито разпределение на печалбата? Какви са обичайните пазарни нива?
Здравейте. Собственик на  ЕООД иска да си изплаща възнаграждение за личен труд. Въпросът ми е има ли ограничение в размера на изплащаното възнаграждение за личен труд? Идеята на човека е по този начин да си разпредели неразпределената досега печалба, вместо да плаща 5% данък дивидент.
Това го чета вече няколко пъти и наистина не успявам да разбера в кой месец се включва авансът :no:

Доп: чл. 25, ал. 7 Когато, преди да е възникнало данъчно събитие по ал. 2, 3 и 4, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането (за размера на плащането), с изключение на получено плащане във връзка с вътреобщностна доставка. В тези случаи се приема, че данъкът е включен в размера на извършеното плащане.

Според мен авансът се включва в месеца, през който е получен, а не когато е признат приходът. Моля, споделете правилно ли разсъждавам.