Здравейте форумци, фондация е новоучредена м. 11/2014 г. и няма стопанска дейност. Какви форми се подават в статистиката и от къде /от кой сайт/ мога да ги сваля. В НСС 1 намирам само пидиеф вариант. Лека и спорна.
Подава се само декларация , че няма дейност , от сайта на НСИ може да си я дръпнете, попълва се , подписва се , може и по пощата да я изпратите, ако има ел. подпис е най - удобно.
Може ли да споделите нормативното основание за това твърдение за изричния договор  :blink: ?
Здравейте , чак сега виждам въпроса.
Несериозно и твърде лекомислено е да изпращате и получавате пари без
договор , а нормативни основания има - Закона за пощенските услуги , ЗЗД , Наредба Н 18

Лек и успешен ден !
За наложени платежи, които се водят пощенски парични преводи не се издава касов бон / Еконт например предлагат такава услуга/ Ако плащането е с кредитна/дебитна карта т.е. виртуален ПОС ще трябва да издавате и фискални касови бележки. Най-добре е да се консултирате със счетоводител за организацията на плащанията.
Точно тук има една лека подробност - нужен е изричен договор с куриерската фирма за този вид услуга , иначе се издава касов бон.
За да ви е най - чисто и да не нарушавате закона , най - точно е , когато има директен банков превод от клиент , това да е спомената във фактурата , т.е. при покупка на стока от сайта вие вече ще знаете как ще плаща клиента , дали парите директно от него ще пристиган в сметка на фирмата , ако минава примерно през наложен платеж и куриер ще трябва касово бонче.
Привет ,
веднага към въпроса : Това дали ще означава , че преди тази дата ОС си важат и ще трябва
да се заверяват ?
В pomagalo.com има разработена  и е точно за хранителен магазин.  :good:
Здравейте , като  продължение на темата със СНЦ имам въпрос :

- Може ли управителя на СНЦ да сключи договор като лектор със същото СНЦ сам със себе си ?

Като се има впредвид , че Сдружението има няколко члена и Управителя е избран на
общо събрание и е без възнаграждение.

Благодаря!
alfa Благодаря за отговора  !
Благодаря ви  :give_rose:
обаче сега ми съобщиха , че не бил на трудов , а на граждански договор
осиг.вноски като управителна ЕООД -то са върху 420.00лв. през цялата година.
Моля и аз за отговор на моя въпрос , който касае осиг.вноски на управител на ЕООД , който  този месец е положил труд на основание трудов договор. Като дейнотта на неговото ЕООД  не е прекъсвана.
Следва ли в периода на трудов договор да внася само и еинствено ЗОВ , собственика не е пенсионер ?
Благодаря
Каквито и лицензи или други подобни документи да има ,обърнете внимание на кого са издадени. Ако са на името на собственика - нищо няма да променяте. Ако са на ЮЛ - посещавате ининституциите -издатели и подавате заявления за промяна.
Здравейте , когато се сменя фирмата при този вид услуги и нищо друго е необходимо следното :
-да смените касовият апарат с данните на новата фирма
- подавате заявление в РИОКОЗ за да ви преиздадат на новата фирма документите- става бързо за около седмица
-в НАП спирате осигуряването на управителя в старата фирма и подавате декл. за започване на осигуряване в новата фирма- ако разбира се има нужда от това
-служителите на трудов договор също прехвърляте в новата фирма
- ако помещението е под наем - преподписвате нов договор с новата фирма със собственика на помещението
-заявление за промяна на данни във ВИК  и Енергото - това не е задължително , ако няма да използвате разходите за ток и вода
-сменяте табелката на входната врата с новите данни
-уведомявате с мейл или писма вашите доставчици , че вече сте под друго име
Здравейте , тъй като получавам различни отговори , ще се допитам и до вас.
Собственик на ЕООД - осигурява се върху 420.00 лв всеки месец има и трудов договор паралелно , осигуряването на тр.договор е около 1000.00 лв. Планира бременност.
Въпроса е през 410 дена , как ще и бъде изчислено обезщетението , ще се вземат ли и двете суми заедно или ще се избере по-високата ?
По време на майченството през целият период ще бъде назначен прокурист.
Благодаря !
Ако правилно съм Ви разбрала физическо лице отдава под наем собственост на физическо лице . В този случай физическото лице, получател на наема трябва да подава и декларация по чл.55 ЗКПО в сроковете на плащане на данъка.
а в случай , когато физическо лице отдавана на фирма под наем , кой подава Д по чл.55 , а в случаи , когато фирма отдава на физически лица ? Благодаря ви.
тези справки katya

сме ги представили още в начолото на ревизията,
благодаря ти  :smile1:
Всъщност аз разбрах - на база на целият ДА на фирмта
одел " Събиране " правят предварително обезпечаване.
Ще запорират автомобили и сгради  , банковата сметка ще я
бутнат тогава , когато минат срокове относно погасяване на
зазължения па РА и няма постъпили плащания. Това е всичко,
само едно не разбрах защо е нужно това предварително обезпечаване.
Здравейте ,
на ЮЛ в момента се прави ревизия , няма издаден РА , РД
но в момента от Събиране искат да им предоставим балансова
стойност на активите на фирмата за първоначално обезпечаване в
това число и банковата сметка на фирмата.
От ревизиращият екип не са се свързали с нас да ни уведомят за
какво се прави това обезпечение. Ако някой е запознат може ли да
ми пише . Благодаря.
Ваня ,  нямаш право само ЗОВ  да плащаш
ако прекъснеш дейност с Декларация пред НАП 
да няма да имаш право да работиш, но няма и да
дължиш осиг. вноски.