Не съм гледала скоро тази бланка дали е същата от години или има някаква промяна. Струва ми се несправедливо решен въпросът с оттеглянето на упълномощаване . Би трябвало да има опция и притежателят на електронния подпис да оттегли съгласието си за подаване на декларации на данъчно-задължено лице. Все пак отношенията са двустранни и не може да е нормално да е отчетено отношението само на едната страна. Един вид сега една фирма, ако не подаде оттегляне на упълномощаването си оставаме упълномощени. А ако вече не искаме дори и фирмата да иска ?

/ ей така си разсъждавам....../

Точно така е. Аз имам фирма, която ми виси там, само заема място, питах в НАП преди известно време, как да оттегля пълномощното, казаха ми, че няма как, освен собственика да го направи, пък него го няма...
Неволята учи - попълва се бланка и се подава в НАП. Бланката я изтеглих от сайта им. Оказа се, че не се подава с електронния подпис.

А попълнената бланка не трябва ли лично да я занесе в НАП ЗАДЪЛЖЕНОТО лице или поне да е нотариално заверена?
Здравейте, колеги!
Прилагам една разработка от ТИТА, дано да ви е полезна http://www.tita.bg/page/400

И Искам да попитам. Какъв идентификационен номер записвате? Какво да накарам физическото лице да ми предостави като идентификационен номер?

Благодаря!


Предполагам, че питате за чужденец. Те обикновено имат ЛНЧ и/или служебен номер от НАП.
Здравейте, колеги!

Моля ви отново за мнение - посочваме ли стипендии, изплатени на БЪЛГАРСКИ граждани в справка по чл. 73?

Благодаря, хубав ден!  :smile1:
Чл. 13. (1) Не са облагаеми:
18. стипендиите, получени от физически лица за обучението им в страната и в чужбина;
Следователно не се обявяват и в справката по чл.73
Мисля, че това, че доходът е необлагаем, невинаги означава, че не трябва да се подава в справка по чл. 73. Рентите, например, също не са облагаеми, но, ако са в размер над 5000 лв, се обявяват в справката.
Здравейте, някой да знае как се корегира подадена вече справка по чл.73? По погрешка декларирах изплатен доход по чл.29и от ЗОДФЛ, а той нали се притавнява на трудов и сега се чудя как да го анулирам този запис.
Благодаря и спорна

Предполагам, че я подавате с ел. подпис. Няма как да я анулирате. Просто подавате още веднъж цялата справка. Под внимание се взема последно подадената . Поне така беше миналата година.
Здравейте, колеги!

Чудя се, дали да включвам стипендия, изплатена на български гражданин в спр. по чл. 73 и намирам само това в номенклатурата на кодовете за видове доходи: "802 Стипендии за обучение в страната и чужбина по чл.37, ал.1, т.2 от ЗДДФЛ" :

"Облагане на доходи на чуждестранни лица
Чл. 37. (1) (Доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) С окончателен данък независимо от обстоятелствата по чл. 13 се облагат доходите по чл. 8, ал. 11 и следните доходи от източник в България, начислени/изплатени в полза на чуждестранни физически лица, когато не са реализирани чрез определена база в страната:
1. ..........
2. стипендии за обучение в страната и чужбина;"

Чл. 37 касае "Облагане на доходи на чуждестранни лица".

Не намерих друг код в номенклатурата, касаещ стипендии, изплатени на български граждани. Явно не трябва да се включват в справката.

Моля за мнение. Благодаря предварително!  :smile1:
 :good: Много Ви благодаря, Create!

Както винаги с бърз и точен отговор. Просто изначално неправилно бях попълнила графи в 5-та част и ми даваше грешки, грешки, и съвсем се оплетох.

Хубава вечер!  :give_rose:
Здравейте, колеги!

Моля ви да ми кажете, дали разсъждавам правилно :

- в ГДД за 2013 нетните приходи бяха под 300 хил.лв и не посочих авансови вноски, следователно не съм внасяла авансови вноски през 2014 година;
- в ГДД за 2014 нетните приходи са 350 хил.лв и корпоративен данък за 2014 ще бъде 32 хил.лв и ще декларирам тримесечни авансови вноски.

В част пета нали трябва да попълня т. 20.5, защото съм нямала задължение да правя авансови вноски, а в част девета вече отбелязвам т.2 и посочвам размера на тримесечната авансова вноска, които ще внасям до 15.04, 15.10, 15.12.

Тоест, разбирам ли правилно - част пета от точка 20 нататък касае само 2014 година, а част девета касае 2015 година

Притеснението ми идва оттам, че за 2014 нетните ми приходи са над 300 хил. и дали не трябваше до 15.12.2014 да декларирам и да внасям авансова вноска... или независимо от това, какви са приходите за текущата година, аз нямам задължение за деклариране и внасяне на авансови вноски, щом в предходната година нетните ми приходи са под 300 хил...  :(

Благодаря много предварително!
Благодаря, колеги!
Бяхте много отзивчиви, както винаги.
Хубав ден!  :give_rose:
katyu6a,
Не съм имала такъв казус и явно той е извън приетите стндарти.
Ако, обаче, все пак търсим някакво решение на ситуацията, то би могло да се помисли и за създаването на възможност за поправяне на пропуска.

Срещу увеличението на дяловете в ООД, ЕООД не е предоставило нищо и най-близо до истината ми изглежда записа

Д-т 221 / К-т 425 Задължения за съучастия

В бъдеще при условие, че съдружниците узреят за идеята да платят един данък дивидент, за да им е законна операцията, ще имате статия за вземане от дивидент

Д-т 426 / К-т 722

и ще се прихванат 425/426.

Много благодаря за идеята.  :good:

Всъщност управителите нямаха идея да НЕ плащат данък дивидент, просто се налагаше спешно да се увеличи капитала. ЕООД не дължи данък при получен дивидент от ООД. Данъкът ще се плати, когато ЕООД-то разпредели дивидента на ФЛ - нямат проблеми с данъка.

Притеснението ми е, по-скоро, че  с 221/722 ще осчетоводя приход, който всъщност е изкуствен приход, и че няма графа в ГДД, в която да посоча намалението.
Благодаря Ви много! Знам, че не се прилага при ООД-та. Но в ООД-то така и направих, защото се озовах пред свършен факт. Въпросът ми беше, как да постъпя във фирмата-съдружник, която е ЕООД, и не получава никаква реална сума, а трябва да отрази увеличаването на стойността на дяловете си в ООД-то.

Колеги, никой ли не се е сблъсквал с подобен казус?  :question: :(
моля за съвет: в ОПР на статистиката където е раздела за Дивидентите клетка 51200 общата сума на разпределения дивидент ли се пише или същата минус платения данък дивидент

аз ги посочвам, без да приспадам данъка.
 
Благодаря Ви много! Знам, че не се прилага при ООД-та. Но в ООД-то така и направих, защото се озовах пред свършен факт. Въпросът ми беше, как да постъпя във фирмата-съдружник, която е ЕООД, и не получава никаква реална сума, а трябва да отрази увеличаването на стойността на дяловете си в ООД-то.
Здравейте!

ООД увеличава капитала си с неразпределената печалба. Единият съдружник в ООД-то е ЕООД. Как да осчетоводя коректно увеличението на стойността на дяловете в ЕООД-то - би следвало да е 221/722, ако беше разпределен дивидент (и после в ГДД би следвало да го отразя в намаление, но няма такава графа). Освен това всъщност тук нямаме приход и нямаме преминаване чрез 50 група. Но пък трябва да увелича стойността на дяловете в ЕООД-то и да се изравни стойността на дяловете в двете фирми. Моля за мнение.

Благодаря предварително!
Благодаря Ви! Аз смятах, че трябва да се облагат само наемът и поддръжката, без законната лихва.  :(.  А относно евентуалното връщане на данъка - явно ще е трудна процедура, но пък няма как да изчакам окончателното решение на съда и ще трябва да декларирам този доход.

Благодаря отново! Лека вечер! :)
Здравейте, колеги!

Физическо лице дава под наем офис на юридическо лице. ФЛ осъществява и поддръжка на офиса срещу заплащане.  ЮЛ спира да плаща дължимите суми и ФЛ го осъжда. Спечелва делото на първа и втора инстанция. ЮЛ му превежда присъдената сума (общо), която включва НАЕМ, НЕУСТОЙКА , ПОДДРЪЖКА, ЗАКОННА  ЛИХВА И АДВОКАТСКИ РАЗНОСКИ. ЮЛ обжалва решението на ВЪРХОВЕН САД . Делото е насрочено за май 2015 (след срока на подаване на декларация по чл. 50). Имам следни въпроси:
1.   Дали трябва да се декларира получената присъдена сума, предвид това, че следващото решение на съда може да не е в полза на ФЛ, и може да се наложи сумата да бъде върната на ЮЛ;
2.   Ако е „да“ – декларират се само приходи от наем или  и другите суми;  и в кое приложение да се декларират ;
3.   Ако все пак трябва да се декларира, и ФЛ не спечели на ПОСЛЕДНА инстанция и му се наложи да върне преведената сума, как протича процедурата за връщане на платеният данък;

Благодаря предварително!

Добър вечер! Никой ли няма някаква идея? А поне някой да ме посъветва към кой да се обърна - да напиша писмо до НАП?

Благодаря отново :)
Здравейте, колеги!

Физическо лице дава под наем офис на юридическо лице. ФЛ осъществява и поддръжка на офиса срещу заплащане.  ЮЛ спира да плаща дължимите суми и ФЛ го осъжда. Спечелва делото на първа и втора инстанция. ЮЛ му превежда присъдената сума (общо), която включва НАЕМ, НЕУСТОЙКА , ПОДДРЪЖКА, ЗАКОННА  ЛИХВА И АДВОКАТСКИ РАЗНОСКИ. ЮЛ обжалва решението на ВЪРХОВЕН САД . Делото е насрочено за май 2015 (след срока на подаване на декларация по чл. 50). Имам следни въпроси:
1.   Дали трябва да се декларира получената присъдена сума, предвид това, че следващото решение на съда може да не е в полза на ФЛ, и може да се наложи сумата да бъде върната на ЮЛ;
2.   Ако е „да“ – декларират се само приходи от наем или  и другите суми;  и в кое приложение да се декларират ;
3.   Ако все пак трябва да се декларира, и ФЛ не спечели на ПОСЛЕДНА инстанция и му се наложи да върне преведената сума, как протича процедурата за връщане на платеният данък;

Благодаря предварително!
Много Ви благодаря за отговора!

Няма никакви определени дати, което означава, че новият управител е овластен от датата на вписването (не Решението) . Но понеже няма как да го назнача от днес, ще го назнача от утре, а предишният трябва от утре да го освободя. Надявам се, че Ви разбрах правилно.

Хубава вечер!