Здравейте, колеги!
Имаме назначен управител (външен) на трудов договор. В началото на юни т.г. той подава молба за напускане и ще го освободим от средата на юли. Междувременно ръководството на дружеството намира друг кандидат за управител и публикуват днес в ТР Решение на ОС за оттегляне овластяването на предишния управител и избор на нов управител. Решението е с дата от миналата седмица, публикувано в ТР днес.

Въпросите ми са:
1. Означава ли това публикувано решение, че от днес решенията и подписът на предишния управител няма да е валиден ( въпреки, че той ще бъде на тази длъжност до средата на юли)?
2. От коя дата и на каква длъжност да назнача новият управител? Все едно трябва да имаме двама управители ..... не знам.. :(

Важно ми е да разбера, защото дейността на фирмата е свързана с почти всекидневно подписване на договори и нотариалното им заверяване.

Много благодаря предварително!
40-подаване на място
20-по ел път


Понеже не успях веднага да намеря, в кой точно член от "Тарифата" са описани таксите за публикуване на ГФО, си позволявам да го посоча: http://brra.bg/tarifa.pdf - Чл. 16 б 
Според мен, НЕ се посочват доп. парични вноски, но лихвите по тях - ДА, ако ОС е решило да начислява лихви по тях.
Сега четох отново Указанието УК-3/10.03.2014 - раздел 3, точка 4.2.а.  Явно все пак се посочват, заедно с лихвите, ако има такива. Не виждам, каква е логиката, но е така.  :(
 
Защо никой не сподели посочва ли в ГДД тези допълнителни вноски по чл.134 от ТЗ.
Според мен, НЕ се посочват доп. парични вноски, но лихвите по тях - ДА, ако ОС е решило да начислява лихви по тях.
Ами от указанието на НАП разбрах, че там влизат само тези суми по сделките, които не са по пазарни условия.
И аз разбрах точно това, и не попълвам ред 7 изобщп
Здравейте! През януари и февруари 2013 внесохме авансови вноски, и повече не сме внасяли. Не съм подала декларация нито за намаляване на авансовите вноски, нито тази, която трябваше да се подаде  до 15.12.2013. Сега, разбира се, като посоча в декларацията, че съм внесла авансов данък, системата, макар и в "зелено", ме предупреждава, че авансовият ми данък е нула лв. Мога ли по някакъв начин да го декларирам този авансов данък, за да може системата да ги свърже? Сумата никак не е малка. Благодаря предварително!

Здравейте, колеги! Някой няма ли мнение по този въпрос? Благодаря отново!  :icon_question:

Всъщност искам да добавя, че НЕ е трябвало да подавам декларация за намаляване, защото в ГДД за 2012 посочих прогнозната печалба 0.00 лв. Чудя се, каква декларация би свързала платеният авансов данък през януари и февруари 2013 със сегашната ГДД  за 2013.
Здравейте! През януари и февруари 2013 внесохме авансови вноски, и повече не сме внасяли. Не съм подала декларация нито за намаляване на авансовите вноски, нито тази, която трябваше да се подаде  до 15.12.2013. Сега, разбира се, като посоча в декларацията, че съм внесла авансов данък, системата, макар и в "зелено", ме предупреждава, че авансовият ми данък е нула лв. Мога ли по някакъв начин да го декларирам този авансов данък, за да може системата да ги свърже? Сумата никак не е малка. Благодаря предварително!
Да, от коментарите по-горе си направих този извод, права сте. Много Ви благодаря! Още веднъж, лека вечер!  :flowers:
Здравейте!
Сигурно вече всички сте успяли да подадете д.6 за месец декември 2013 по електронен път. Опитвам се да подам САМО д.6 с данни за декември , като период посочвам 01.2014, но системата не ми позволява да подам само декларация 6, а ми се струва неуместно да слагам отметка на "Няма основание за подаване на Декларация обр. № 1 - не се прилага чл. 2, ал. 4 от наредба Н-8", защото тя, доколкото разбирам, се отнася само за СОЛ.
Извинявайте, но точно на този въпрос не намерих отговор. :blush:
Благодаря! Хубава вечер.
Да, правилно ме разбрахте, точно така е. Благодаря, ще ги включа в описа.  :smile1:

Приятна вечер!

irenabrili, Много Ви благодаря!   :give_rose:

Какви изчерпателни отговори! Това наистина тук е форум за взаимопомощ!

ДА, сега видях , че с УЕП се подава опис на наличните активи, просто на тази, която е регистрирана на 14.11, още не и излизат като услуги.

По т.3 ситуацията е следната: Има фирма А, която нямаше  дейност, а беше открита за да и построи фирма Б сграда. Фирма Б и фактурира няколко СМР-та за извършеното строителство, но през това време фирма А имаше разходи, свързани със строителните дейности по тази сграда - ток, вода, някои адм. услуги по фактури с ДДС. Тези разходи са отнасяни в 207 сметка, заедно със СМР-та от фирма Б - и така се образува стойността на сградата. И сега се чудя, дали да включа тези фактури в описа на наличните активи за възстановяване.

Още веднъж сърдечно Ви благодаря!  :smile1:

Лека вечер Ви пожелавам!
Здравейте, колеги!
Моля да ми помогнете. Фирма, регистрирана по ЗДДС на 14.11.2013 г.

1. Мога ли да подам опис на наличните активи он-лайн, с ел.подпис или задължително се носи в НАП на хартия?

2. Ако подам описа на 02.12.2013, предполагам, че няма да мога да включа фактурата за актива в ноемврийския дневник, защото ще бъде преди датата на подаване на описа? Чудя се, защото пък съгласно "...Чл. 75. (1) (1) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 възниква на датата на регистрация по този закон...."?

3. Имам един актив-сграда, в цената на който са включени, освен СМР от стр.фирма, фактури за ток, вода и други разходи, направени по време на строежа на сградата, с дата от 2008 година. Има ли смисъл да ги включвам в описа, и, съответно, в дневника за покупки? Дали ще разрешат да се приспаднат?

4. Срокът за подаване на описа е 45 дни след регистрацията. В моя случай, този срок изтича в края на декември. Ако подам описа в края на декември, ще включа фактурата за актива в дневника за януари 2014. Въпросът ми тук е дали ще мога да се възползвам от правото си да приспадам дан.кредит в последващите дванадесет месеца, предвид новите промени от 01.01.2014 г. ? "(Чл. 75. (1) (1) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 възниква на датата на регистрация по този закон. (2) (Изм. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Правото по ал. 1 се упражнява през данъчния период, през който е възникнало, или в един от следващите дванадесет данъчни периода, като наличните активи, получените услуги и данъкът, включени в регистрационния опис по чл. 74, се отразяват в дневника за покупките за съответния данъчен период."....
          ..... или тези промени ще се отнасят само за фирми, с датата на регистрация по ЗДДС след 01,01,2014 г ?

Благодаря предварително! :)
Мерси много, MariyaPavlova! Успешен ден!  :smile1:
Аз бих подала "без дейност" - ако няма отчетени приходи-разходи, няма парично движение, няма промяна в капитала и в баланса. И да не забравите статистиката.
Само да уточним: "...защото фирмата има задължения към държавата..." - не разбрах, това го написахте, за да обясните, защо не е дерегистрирана по ддс, или сте връщали някакви суми на държавата? Ако е така, ще има промени в баланса и ще трябва да подадете "нормална" декларация.
Здравейте, колеги! При мен, по същия начин, фирмата е с над 300 хил.лв нетни приходи през 2012, на загуба е. Бях попълнила сумата на нетните приходи в справката за авансовите вноски, като идеята ми беше да посоча нула в прогнозната печалба. Обаче не ми позволи да я потвърдя, без да сложа отметка в графата с тримесечни вноски. И се отказах, премахнах тази справка и така подадох декларацията. Сега се чудя, да подам ли коригираща, като добавя сумата на нетните приходи, сложа отметката на тримесечните вноски и посоча нулева прогнозна печалба  :slap:
Благодаря предварително! Лека вечер!
Да, и аз имам такъв проблем. Вчера из форумите намерих точно такива отговори - че няма начин упълномощеното лице да си оттегли упълномощаването  :(. Даже имаше едно мнение, че не става и с пълномощно. Но пък, в крайна сметка, никой не може да те задължи да подаваш нещо, което не искаш.