Много ми е рано май, с толкова много думи исках да кажа това за което на Вас ви стигнаха две изречения.
Лека работа и хубав ден на всички.
Явно не съм се изразила достатъчно ясно. Не съм съгласна с ограниченията, изпитите и други подобни мерки, но съм ЗА това да има контрол и ясна отговорност за действията на съставителите на отчети. Може би при Вас нещата са принципни и се спазват основни правила и закони, но в провинцията и малките фирми нещата стигат до там, че покупки на активи се отчитат като текущи разходи, след това отчета се подписва от управителя и в този му вид се публикува. И за съжаление това е пример от практиката ми. Загубих клиент точно защото отказах да направя такава гимнастика и той отиде при друг колега, който нямаше подобни скрупули. Не сте ли съгласна, че ако този човек е регистриран с дипломата си /или по друг начин/ и има опасност да си загуби лиценза /или разрешителното си/ няма да си позволява такива волности. Аз самата постъпих много принципно, в този случай, но ако започна да губя повече клиенти поради такива причини, колко ли ще издържа да съм принципна? И да, искам да имам защита за това, че съм учила, държала изпити и писала дипломна работа, плюс непрекъснатите усилия да си поддържам квалификацията и да правя нещата правилно. Защото при тази липса на контрол в момента труда ми се приравнява на този на човек завършил тримесечен курс по счетоводство в бюрото по труда и започнал да подписва отчети.
В първи си пост не случайно написах, че съм от малък град, при нас наистина е различна ситуацията.
Здравейте колеги, имам  счетоводна къща в малък град на морето, завършила съм СК - магистър и имам 7 г. стаж. Не знам как е в столицата, но тук положението в сферата на нашите услуги е отчайващо. Пълната липса на контрол създава условия за изключително занижаване на качеството на счетоводните услуги. По-голямата част от фирмите са не малки, а направо микро. Има и страшно много дружества създадени от ЧФЛ единствено с цел покупка на имот или кола. В резултат на това счетоводни услуги се предлагат къде ли не, в брокерски къщи, информационни центрове и адвокатски кантори. Освен с нелоялната конкуренция тук ми се налага да се справям и с ред неразрешими казуси сътворени от "счетоводители" назначени в такива фирми. Та в този ред на мисли съм напълно ЗА лицензиране на съставителите на ГФО, но категорично без нови изпити. Не се ли обсъжда идеята за регистър на съставителите към ТР, там всеки да е вписан с дипломата си и всяка фирма при публикуването на отчета си да посочва тези данни. Така ще има яснота и персонална отговорност за това кой точно е съставил отчета, защото каквото и да си говорим в ТР има твърде много отчети съставени от хора, които или нямат право за това, или са злоупотребили с него.
Освен това мисля, че наистина хора с друга професия не би трябвало да могат да са съставители. Имайки предвид одитора инженер-химик, може би трябва да има гратисен период за такива хора с оглед на техния опит и миналите години, но занапред е редно съставителите да са счетоводители по образование. Крайно време е и в България както в останалия свят да учим това което ще работим. Дано наистина да можем да променим готвения закон. Дано, ама надали.
Може да не внася ДОД ако договора за управление гласи, че той ще управлява безвъзмездно, т.е. без да получава заплата, тогава има само осигуровки.