Мисля, че лицето трябва да има удостоверение за местно лице за данъчни цели от някоя от двете държави и едва след това да се определи къде и как се облага дохода.
А при мен излиза съобщение, че нямам аплет за подписване, без нищо да съм променяла по системата...
Дано да решат проблема скоро. А и беше редно да напишат на сайта си какво се случва с пропуснатите срокове, от вчера се опитвам да подам уведомление по чл. 62.
Бих била много благодарна да получа и аз материалите.
ataklena@abv.bg
В интерес на истината не разбрах защо точно подадох А1 в НАП, но те го приеха, всъщност и методолога в Бургас не ми изглеждаше много сигурна в това, което казва.
По отношение на формуляра, е точно А1 и в превода му пише, че удостоверява "самонаемането на лицето в Полша".
Информацията, че може да се получи и със стара дата ми е много полезна. Благодаря.
Аз имам такъв случай, собственикът е поляк и се самоосигурява в Полша. Когато започна дейност с българско ЕООД, получи Сл. № от НАП и подадох ОКД 5 за започване на дейността. Малко след това получи от Полша А1 за самоосигуряването си там, със срок на валидност една година. Представих копие от формуляра в НАП, по указание на методолозите.  След това с изтичане на срока на валидност на А1, собственикът трябва да поиска и получи (ако има основание за това) нов А1. Следващите А1 не се представят в НАП, съхраняват се в дружеството и служат за потвърждение на обстоятелствата при проверка. Осигуровки в България не се дължат.
Стана малко объркано, но ако има още въпроси ще се постарая да отговарям разбираемо.
При мен това съобщение се появява обикновено за адреса на фирмата. Ако има попълнен ж.к. или квартал, сайтът иска да се попълнени всички полета за №, вход, етаж, апартамент и т.н. Ако фирмата няма такива данни обикновено попълвам всяка кутийка с единици и така го приема.
Надявам се да се включи и някой друг в темата.
Икономическият живот на СОЛ се изчерпва с това което вече съм написала - доходи от ТД + самоосигуряване за дейността на дружеството.
Моля, ако някой не може да знае какво да ми отговори, да не се включва, идеята е освен на мен темата да помогне и на други потребители търсещи подобна информация.
В какъв смисъл ако отговаря на условията? Аз си мисля, че не би трябвало да подава - доходите от трудови правоотношения са вече декларирани, доходи от дейността като СОЛ не получава, но наистина се обърках и не мога да преценя правилно.
Здравейте, от толкова четене съвсем се обърках и имам нужда от помощ. Та ситуацията е следната:
съдружник в ООД се осигурява като СОЛ на МОД и освен това има сключен трудов договор за 4 часа на ден на определена длъжност, различна от управление на дружеството. Това мога ли да го смятам за полагане на личен труд или си е точно трудов договор? През годината са подавани по две декл. обр. 1 месечно - една с код 12, за вид осигурен и една с код 01. Съответно лицето е включено във ведомостта и декл. обр.6. Сега трябва ли да се подаде декл. по чл. 50 от ЗДДФЛ?
Благодаря за споделеното мнение, имах нужда от потвърждение  :wink1:
Здравейте, имам много сходен казус с Вашия и се надявам да споделите отговорите на въпросите си, ако вече сте ги разбрали.
Моята фирма не е регистрирана още и от всичко изчетено стигам до извода, че ако услугите са предоставени само на данъчно незадължени лица от ЕС, тогава не възниква задължение за регистрация по чл. 97а, но бих се радвала да чуя и други мнения по въпроса.
Другото което леко ме притеснява е, че собственика на фирмата живее в друга страна от ЕС т.е. физически ще извършва услугите там. Не знам дали това може да се приема за "постоянен обект" и според чл. 21, ал.1
Скрит текст :
мястото на изпълнение да се промени и да е вече в страна от ЕС. В този случай би възникнало задължение за регистрация по чл. 97а.
Благодаря, надявам се да ги приемат.
Много моля за помощ, изпратих на ДАНС правилата за предотвратяване прането на пари, но ми ги върнаха, защото не отговаряли на условията. Ако някой има приети правила ще бъда много благодарна да ми ги изпрати на
Скрит текст :
Да се включа и аз с подобен случай. Мои клиенти ЮЛ купуват стока от доставчик /ЮЛ/ и на края на месеца при изпълнени условия за определен оборот, доставчика връща по банков път бонус. За върнатия бонус доставчика иска ние да издадем ф-ра, но не е ли по-правилно той да ни издаде КИ?
Да уточня, че договора още не е при мен и не съм го чела.
Много Ви благодаря Мария, помогнахте ми много, още повече че собствениците на фирмата са чужденци, а бланката е на два езика. Наистина полезно.
Здравейте, за пръв път ще оформям документи по тристранна операция и имам нужда от малко помощ. Изчетох доста и си изясних основните моменти, но ме притеснява това потвърждение от получателя за получаването на стоката. Има ли някакво утвърдена форма или е свободен текст? Трябва ли да е преведено на български?  Нашите фактури са написани на български и немски, но фактурите за покупките са на полски - трябва ли ни превод и на тях?
Благодаря за бързия отговор, не разбрах обаче трябва ли ми разрешение от НАП. Мисля да я подам по ел. път и се притеснявам, че няма да я приемат заради стария период.
За да не пускам нова тема ще попитам тук, мога ли да коригирам в увеличение Д6 за м. 10/2013, подадена на 22,11,2013, по ел. път или ми трябва разрешение от НАП?
Едва ли ни притесняват изпитите. По-скоро таксите за тях и организацията им. Интересни са и защитите при организацията им за предотвратяване на корупционни практики.
Изпитите със сигурност не ни притесняват, защото който работи  спазвайки правилата и законите ще ги вземе с лекота. Въпросът обаче е принципен. Адвокатите и инженерите не ги изритват ден през ден, нали? Защо нашия труд и квалификация се принизяват толкова? Освен това мисля, че няма какво толкова да мислят за Институти или други организации с неясни правила. Ето, при адвокатите има адвокатска колегия и там те се вписват само с дипломи без още изпити. Такса май има,  но тя е еднократна и това е - вписваш се и работиш. Така на практика ще имаме и съсловна организация, която да защитава интересите ни в бъдеще. Може  според мен да се помисли и в тази насока.