Минали са 12 месеца, през които мога да използвам ддс-то.
Идват ми няколко идеи, освен да уведомявам нап и т.н:
209  | 401 10 000 лв
609  |           2 000 лв (ддс-то)

При този вариан 209 ще ми се равни. Но при осчетоводяване на кредитното ще има -11 000 лв ддс а аз реално съм включил 9 000 в дневника.

До сега не съм се сблъсквал с такъв проблем и всичко което ми идва на ум ми се струва грешно.

Друг вариант е да я включа сега и при проверка да ми правят корекция на това ддс.

Ще се радвам на предложения :)
Здравейте,

Имам следният казус, изграждаме ДМА и го отчитаме в 207 Разходи за придобиване на ДМА. От фирма "Алфа" имам три фактури за:
за ДО 25 000 и ДДС 5 000 от 2.12.2016,
за ДО 10 000 и ДДС 2 000 от 12.09.2017,
за ДО 10 000 и ДДС 2 000 от 1.10.2018,
Нищо не сме плащали. Споразумяхме се с фирмата да развалим договора и получаваме КИ за ДО 55 000 и ДДС 11 000. Оказа се, че има фактура, която не сме получили за ДО 10 000 и ДДС 2 000 от 30.04.2017. Как мога да процедирам в момента? Салдото ми по тази партита в сметка 207 е 45 000 и ако осчетоводя кредитното ще стане подсметката ще стане на -10 000.
Благодаря, той не иска да плаща осигуровки, през времето, което няма да работи. Единствения начин е с прекъсване на СОЛ-а и после възобновяване, или има и друго решение?
Здравейте, мога ли да пусна сол в неплатен отпуск за лятото? Предложих на човека да прекъсне дейност за периода, но той не иска. Желае да е неплатен отпуск.
В процедурата по определяне на слабата капитализация съгласно чл.43 ал.3 т.3 ЗКПО не влизат лихвите, непризнати за данъчни цели. Те няма да участват във формулата. Не знам имате ли други лихви, поради които следва да прилагате този член.
Много благодаря за съдействието, нямам други лихви.
По втория въпрос - да - 604+605 сметка , само поясних, че не става дума за нетната , а за брутната сума по отношение на възнаграждението.
Обърнете внимание от текста по-горе , че с осигуровките се преобразува само когато имате осигуровки, свързани с непризнати разходи по ал.1 - т.е. с неизплатено възнаграждение. Не преобразувате .
Супер, благодаря за отговора. Мога ли да ви задам още един въпрос? Имаме заеми само от физически лица и лихви към тях, които не са изплатени и съм ги посочил в увеличение т5.Разходи, представляващи доходи на местни физически 5 лица по ЗДДФЛ и разходи за задължителни осигурителни вноски, свързани с тях (чл.42, ал.1, 5 и 8). Не нужна слаба капитализация, защото заемите са само към физ. Лица и вече са увеличили резултата, прав ли съм?
ЗКПО
чл.43
(5) (Нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Разходите за задължителни осигурителни вноски, свързани с непризнатите разходи по ал. 1, не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане, когато задължителните осигурителни вноски не са внесени към 31 декември на текущата година.

Ако правилно разбирам Вие нямате непризнати разходи по ал.1 защото сте изплатили възнаграждението за ДУК през 2017. Не преобразувате с осигуровките.
По второто питане - принципно - разход Ви е брутната сума на възнаграждението, а не нетната.
Благодаря за отговора. Аз смятам, че по първата точка наистина съм изплатил възнаграждението, но не съм внесъл осигуровките, според мен би следвало те да увеличат резултата, защото са минали като счетоводен разход, но не са платени на държавата. Не знам дали съм прав? Ако съм прав, не знам дали да увелича със всички осигуровки или само с тези за сметка на работодателя?
За сделките със свързани лица - не трябва ли да ми е брутната сума + разходите за осигуровки за сметка на работодателя?
Здравейте,

В търсачката намерих много такива теми, но от никоя не ми стана ясно. Имам изплатено възнаграждение по ДУК за м.12, но не сме внесли осигуровките. Брутното възнаграждение е 970 (с-ка 605) от което 756.54 нетно и 213.46 осигуровки за сметка на управителя. Осигуровки за сметка на работодателя (с-ка 605) са 178.09. Финансовия резултат трябва да се увеличи с разходите за сметка на работодателя, които не са изплатени т.е 178.09 това е ясно, но трябва ли да включа и тези 213 лв, които са за сметка на управителя. Според мен би следвало, защото минава брутната заплата през 604 -970 лв от нея е изплатено 756,54, остатъка (осигуровките за управителя са в разчетните сметки) но реално са минали през разходната сметка?

И второ питане пак свързано с горното. Когато посочван възнаграждението на управителя в сделки със свързани лоца трябва да посоча 970(брутно)х12+ 178(за работодателя)х12 (смятам за правило) или 756,54 (нето)х12+178(осиг. За сметка на работ)х12?

Това са ми дерзанията, ще се радвам ако някой успее да помогне.

Поздрави
Цитат
Особено усложнена е ситуацията ако починалият ЕТ е регистриран по ДДС. Съгласно закона дерегистрацията му настъпва с датата на смъртта (чл. 107, т. 2 във връзка с чл. 110, ал. 2, изречение първо от ЗДДС). Но тъй като предприятието на Едноличния търговец е поето по наследство, то в случая е приложима разпоредбата на чл. 10, ал. 3 от ЗДДС (Писмо № 20-19-62 ОТ 08.04.2009 Г.). По силата на тази норма, когато данъчно задължено по закона лице получи стоките или услугите по наследство, то е правоприемник и на всички права и задължения по този закон във връзка с тях, включително на правото на приспадане на данъчен кредит и на задълженията за извършване на корекция на ползвания данъчен кредит. Това е валидно и в периода от смъртта на наследодателя до вписване в Търговския регистър.

Наследникът наследява не само правата, но и задълженията на наследодателя. В тази връзка поемащият предприятието на ЕТ наследява всички публични задължения, възникнали за наследодателя в качеството му на ЕТ. Наследникът няма задължение да подава декларации от името на наследодателя си за времето преди смъртта му (ако последният е пропуснал да ги подаде), но отговаря за възникнали преди това ликвидни и изискуеми задължения на ЕТ. Това може да са задължения за плащане на ДДС, данъци по ЗДДФЛ и др., които самият наследодател е декларирал преживе, но не е платил своевременно. В тази графа поети задължения влизат и начислени суми за данъци и осигуровки за служителите на ЕТ, които наследодателят не е платил навреме, докато е бил жив.
Този материал може да ти е полезен:
Цитат
След смърта на ЕТ първата стъпка на наследниците е да се сдобият с Удостоверение за наследници, от което е видно кой наследява търговеца. Ако наследодателят има много дългове, надвишаващи активите му, е най-добре да се направи отказ от наследство, като самият отказ обхваща не само имуществото от предприятието на ЕТ, а цялото имущество на наследодателя.

Ако наследниците все пак решат да поемат ЕТ, те трябва да определят един от тях, който да придобие статут на ЕТ и да продължи дейността на наследодателя. Това най-често става със споразумение, което се заверява нотариално. Съгласно съдебната практика (Решение № 491/22.07.2005 г. по гр. д. № 119/2005 г. ВКС) подобно споразумение е способ за прекратяване на съсобствеността между наследниците по отношение на имуществото на ЕТ като предприятие. Освен чрез споразумение, наследникът, поемащ фирмата може да се определи чрез доброволна или съдебна делба. Самият наследодател също може да е определил приемника на фирмата предварително със завещание.

След като наследниците определят кой поема дейността на ЕТ, избраният наследник подава в Търговския регистър към Агенция по вписванията Заявление – образец А1, с което се стартира процедура за регистрацията му като ЕТ, заедно със Заявление – образец  В1, с което се прехвърля предприятието от наследодателя към наследника. Към старото име на ЕТ се добавя и собственото лично и фамилно (или бащино) име на наследника, а новата фирма получава нов ЕИК. Ако наследникът вече е регистриран като ЕТ, то той няма нужда да подава Заявление – образец А1, а направо може да придобие предприятието, тъй като вече има качеството на търговец. В този случай може да не променя и фирмата си.

Ако ЕТ е имал персонал, при поемане на предприятието от наследника трудовите договори с работниците и/или служителите, работили при наследодателя не се прекратяват, а по силата на чл. 123 КТ правата и задълженията се прехвърлят към новия работодател, за което се уведомява НАП с Уведомление за смяна на работодател.

https://www.bgkantora.bg/statii/Nasledyavane-na-Ednolichen-targovec
В такъв случай, как трябва да изглежда уведомление по чл. 62? Трябва да го съкратя от настоящата длъжност и да назнача на нова с две уведомления?
Здравейте,

Имам няколко въпроса свързани с преназначаването на служител, който в момента е на договор по чл.67 във връзка с чл.70, на длъжност магазинер. Сега му изтича срока на изпитване на 19.12.2017 и искаме да го преназначим на нова позиция Управител, магазин. Въпросите са ми следните:
1. Може ли пак да е по чл.67 във връзка с чл.70 (т.е. пак да е с изпитателен срок, защото не знаем дали ще се справи)?
2. За да е материално отговорно лице трябва ли нещо друго освен да му се заприходи стоката с протокол и да му се включи в длъжностната характеристика, че е МОЛ?

Имам и още един въпрос, който не е свързан с горния случай:
Предстои назначаване на човек, който да води срещи и да представя продуктите, които предлагаме по хотели и ресторанти. Удачно ли да го назначим на длъжност 33223003 Търговски представител?

Благодаря предварително за отговорите
Здравейте,

Имам следният въпрос, имам: 1.трудов договор на заплата 1650, 2. Дук на 1020 и 3. ДУК на 1050, от 2 години и 7 месеца съм осигурен на максимума, първите два договора покриват максималния осигурителен доход в момента (2600) а на третият се плаща само ЗДДФЛ. Въпросите са ми следните 1. Имам ли право на болничен, който да е на 2600 лева, ако имам право, 2 или три болнични листа ще ми трябват? 2.Парите, които ще взема ще са 80% от средната заплата за последните 18 месеца (2600) лева т.е. 2080 лева, правилно ли го смятам? 3. Ако представя и трети болничен на фирмата, където ми плащат само ЗДДФЛ няма да взема нищо нито от фирмата нито от НОИ, нали така?

Благодаря за отговора.

Поздрави