Здравейте колеги,
дали може някой да даде мнение относно моите размисли относно отсрочените данъци.
Става въпрос за дружество което през 2015 г. е на загуба, има получени заеми от нефинансови предприятели, в данъчната декларация има временна разлика за лихвите – слаба капитализация.
През 2016 г. – отново сме на загуба, относо временна разлика, отново слаба капитазация, но прогнозата и изгледите са че през 2017 г. ще излезнем на сериозна печалба.
На база на това и стандарт 12 – е редно да начисля актив по отсрочени данъци, за 2015 г., това не е правено, но да приемем че не е имало сигурност, че дружеството ще излезне на печалба – прав съм до тук нали?
Счетоводната загуба е 300 хил. лв, но данъчната е 200 хил. лв, заради лихвите и слабата капитализация (примерни цифри).
Начислявам данък за данъчната загуба, която ще ползваме догодина – 497/123 – 20 хил. лв.
Отделно временната разлика за 2016 г. за лихвите от 100 хил. лв, отново начислявам актив – 497/123 – 10 хил. лв. Общата сума на отсрочените данъци става 30 хил. лв.
В ОПР-то тези суми са ми с положителен знак като разходи за данъци – което намалява загубата.
В баланса са като актив – но тук се чудя дали като дълготраен или краткосрочен, навсякъде гледам че са посочени в частта на дългострочните, но реално аз ще го ползвам догодина.
Търсих бая в интернет, но честно казано не успях да направя разлика межди пасив по отсрочени данъци и актив по отсрочени данъци.
Ще съм благодарен ако ми дадете малки насоки – ако някъде съм се оплел много.