Издаване на фактура

05.08.2018, 17:50 3130 4

05.08.2018, 17:50
Публикации: 3 / 0
Здравейте! Вероятно въпросът ми ще ви се стори глупав, но тъй като нямам подходящото образование, но се занимавам с издаване на фактури реших,че е най-добре да попитам. При издадена фактура и последвали плащания по тази фактура на няколко пъти трябва ли за всяко едно от плащанията да се издаде отделна фактура? По мое мнение и от това, което прочетох из форумите не би трябвало. Ако все пак  има  издадени фактури за всяко едно от плащанията, как се процедира, за да бъде поправена грешката. Фактурите са издадени към училище.
#1 | 05.08.2018, 19:00
Публикации: 4604 / 786
Ако първо е издадена фактурата, а след това има плащания по тази фактура на няколко пъти - нищо повече не се издава. Тези няколко плащания са по вече издадената фактура.

Ако при същия случай има издадени допълнителни фактури (когато плащанията са по първата фактура), тези фактури трябва да се анулират от издателя, а вие да не ги приемате.

Бъдете внимателни как обвързвате конкретна фактура с конкретни плащания - да е ясно, че тези няколко плащания са по конкретната издадена първа фактура.

И да уточним - говорим за "фактура", а не за "проформа" и последващи фактури, нали?
#2 | 05.08.2018, 19:17
Публикации: 3 / 0
Благодаря Ви за бързото отзоваване, bobo.

Говорим за факура, която ние сме издали към училището. Те са платили сумата по нея на два пъти и ние сме издали за всяко от тези плащания нова фактура. В такъв случай ние сме сбъркали и съответно ние трябва да анулираме допълнително издадените 2 фактури. Притесняваме дали това няма да повлияе върху номерацията на останалите фактури, които сме издавали. А също така и как това ще се отрази при внасянето на ДДС-то.

#3 | 05.08.2018, 21:54
Публикации: 4604 / 786
Ясно.
Издали сте фактура №123 за 100 лв.
Училището е платило по тази фактура 60 лв.
След това е платило останалите 40 лв. С това плащане е закрило задължението към вас и с това плащане вие си закривате вземането от тях по ф-ра №123.

Следващата фактура №124, която сте издали погрешно за 40 лв (колкото е второто плащане) ще я анулирате и ще си поискате оригинала, който сте дали (ако сте дали) на училището. Ако сте с кочан - слагате оригинала към копието в кочана, пишете отгоре по диагонал "Анулирана" и толкова. Продължавате с №125 и т.н.

Ако издавате фактури от софтуер трябва по някакъв начин да си отбележите, маркирате и т.н., че дадената ф-ра №124 е анулирана, да не търсите плащане по нея.

Ако това "и ние сме издали за всяко от тези плащания нова фактура" означава, че освен първоначарната фактура №123 за 100 лв вие сте издали още две фактури №124 за 60 лв и №125 за 40 лв, то тогава трябва да анулирате последните две и да остане само първата.

Трябва да съобразите, че за всяка издадена от вас фактура трябва да очаквате плащане - еднакратно или на няколко пъти. Във вашия случай втората (и евентуално третата) фактура ще останат неплатени и ще ви висят като вземания от клиенти (училището), каквоте вземания вие реално нямате.

По въпросите на ДДС-то - не знам, но не би трябвало да има проблеми. Грешки стават, фактури се анулират постоянно (например и при зачеркване и поправка на буква или число), нищо необикновено не е станало.
#4 | 05.08.2018, 22:33
Публикации: 3 / 0
Много Ви благодаря за съветите и изчерпателните отговори!  :good:
Последни Теми
Последно в Новини
Намери ни във Facebook
Харесай нашата страница
Facebook.com/KiKinfo
и се присъедини към
ПРОФЕСИОНАЛНА СЧЕТОВОДНА ОБЩНОСТ
най-голямата счетоводна група