Здравейте!
В затруднено положение съм, и ще бъда благодарен на всеки, който може да помогне със съвети.
В момента НАП ми приключват ревизия като Физическо лице за отминал 5-годишен срок, в който съм продавал вещи "предмети за колекции", в България чрез Еконт и в Чужбина чрез ибей/пейпал, същите съм купувал от чужбина от ибей чрез пейпал. Ревизията мина по член 122 "при особени случаи", тъй като не съм подавал задължителните през годините декларации. От НАП ще ми начислят всички видове осигуровки (за пенсия, здравни, и не знам другите как се водят), като след това от чистия доход се вадят тези осигуровки, и се облага остатъка с 15% данък. Заедно с лихвите ще трябва да платя вероятно 60-70% от реалната печалба, но въпреки съветите на счетоводителя да обжалвам, след като прочетох в интернет че понеже ревизията е "при особени случаи", в моя тежест остава да докажа че дейността ми не представлява трудова дейност, а всъщност имам 200-300 пратки оборот годишно на стойност около 30-40 хиляди лева (макар че чистата печалба е не повече от 1000-1500 лв месечно), нямам намерение да обжалвам, тъй като и с нервите не съм добре, и оборотът си е сериозен и пет години без прекъсване, а ще се опитам да разсрочвам плащанията, тъй като нямам сумата.
Търся съвет относно това как да продължа оттук нататък като ЕООД (така ме посъветваха). Разбрах, че трябва да отворя фирмен профил в Еконт, фирмен профил в Пейпал, и че адресът на доставка в пейпал фактурите като купувам, за да ми се признава за по-сигурно като разход, да е на името на фирмата. Въпросите ми са следните:
1. В ибей трябва ли да отварям бизнес профил, или е достатъчно да ползвам стария си профил с вече изграден рейтинг, който да вържа към фирмен Пейпал?
2. В сайтовете в БГ като продавам, трябва ли да имам отворени фирмени профили (ако има такива опции), или е достатъчно че като подготвям товарителници през фирмения профил на Еконт, ще се отчита какво съм продал? (аз нямам собствен онлайн магазин, ползвам разни платформи).
3. Не мога да ползвам адреса на който живея за регистрация на фирма, следователно трябва да наема офисче, на което да я регистрирам като адрес. Счетоводителят ми каза, че трябва да имам договор за наем в този случай. Достатъчно ли е този договор за наем да е обикновен писмен договор с подписи, без нотариална заверка?
4. При покупките от чужбина съм използвал като ФЛ инвойсите от пейпал, на които се вижда доставния адрес, и моите имена. Сега като мина на ЕООД, освен че на адреса трябва получател да е фирмата, дали има други особености? Някой от продавачите в Германия, примерно, ако е юридическо лице, а не ФЛ, трябва ли да ми издава фактура, или инвойсът от пейпал ще е достатъчен като документ за направен разход? (той съдържа предмет на сделката, сума, дата, моите данни като получател).
Благодаря предварително на всеки, който може да помогне със съвет!